Tvornica Fiata 500L u Srbiji spada među najmodernije i najnaprednije, a posao u pogonu obavlja čak 330 robota. Ove godine očekuju proizvodnju 160.000 automobila
U tvornici Fiata u Kragujevcu ni traga nekadašnjoj Zastavi
Prolazeći kroz oronuli Kragujevac, očekivali smo da će nas u nekadašnjoj tvornici Zastava dočekati relikti socijalizma i ruševine zaostale još od NATO-ova bombardiranja. No umjesto toga ukazalo se velebno i moderno uređeno zdanje u koje je uloženo nekoliko stotinjaka milijuna eura i koje bi radnik Zastave iz ‘80-ih teško prepoznao. Tvornica Fiata u Kragujevcu je među najmodernijima u Europi. Primjerice, u pogonu posao obavlja čak 330 robota, preše za lim su potpuno automatske, a ergonomska rješenja za radnike zadnji krik tehnologije.
Većina dijelova za automobil proizvodi se u samoj tvornici, a manji dio dolazi od dobavljača. Prošle je godine iz Kragujevca izašlo oko 30.000 automobila, a ove se očekuje proizvodnja od 160.000 primjeraka. Tvornica već sad radi u tri smjene, a kad stignu očekivani produženi 500 XL te njegove terenske izvedbe, kapacitet od 250.000 automobila godišnje bit će u potpunosti iskorišten.
Uređen okoliš, zanimljiv muzej
U tvornici radi oko 3000 radnika, uglavnom mladih ljudi. Većina njih se bavi završnom montažom, a velik dio proizvodnih procesa u drugim fazama obavljaju napredni strojevi i roboti. Krug tvornice u kojem je nekoliko velikih proizvodnih hala te mnogo manjih zgrada i skladišta besprijekorno je uređen, uredan, pun zelenila, ali i strogo čuvan. U sklopu tvornice je i manji multimedijalni muzej posvećen povijesti tvornice i Zastavinih automobila.