Obavijesti

Tech

Komentari 24

Uskoro će cestama voziti auti koji jure 500 kilometara na sat

Uskoro će cestama voziti auti koji jure 500 kilometara na sat
10

Brzina koja se donedavno činila znanstvenom fantastikom uskoro bi mogla postati realnost i kod cestovnih automobila. No samo onih za najbogatije. Teoretski, tom bi ih brzinom smjeli voziti u Njemačkoj

Bugatti Veyron postao je 2005. godine prvi cestovni auto koji je prešao brzinu od 400 km/h. Danas, 14 godina kasnije, ni 500 km/h više nije uopće daleko. Prije dva mjeseca Bugatti je svojim Chironom Super Sport 300+ (1600 KS) na stazi u Njemačkoj postigao 490 km/h, a ostao je dojam da bi taj auto mogao i brže. Ubrzo nakon toga američki Hennessey je najavio da će njihov Venom F5 imati 1843 KS, što bi trebalo biti i više nego dovoljno da se osjetno nadmaši 500 km/h.

Ipak, Venom F5 još nije ni napravljen, a Bugatti koji je pojurio 490 km/h bio je prototip pa su aktualni priznati rekordi ipak nešto skromniji. Trenutačni službeni rekorder je švedski Koenigsegg Agera RS. Taj automobil snažan 1360 KS postigao je 2017. godine brzinu 447,19 km/h. Na drugom mjestu ljestvice najbržih je stari model Bugattija koji se više ne proizvodi - Veyron. On je 2010. postigao maksimalnu brzinu 431 km/h. Među najbržima je još jedan američki Hennessey, model Venom GT, koji je 2014. postigao 435 km/h. Taj rezultat na kraju ipak nije priznat jer nisu ostvareni svi uvjeti.

Svi rekorderi iznimno su skupi automobili. Primjerice, Venom F5 će stajati oko 1,4 milijuna eura bez poreza, a za Chiron Super Sport 300+ bogataši će morati izdvojiti čak 3,5 milijuna eura. Naravno, radi se i o iznimno rijetkim automobilima čija će vrijednost kroz godine osjetno rasti, tako da kupnja ovakvog auta može biti i vrlo dobra investicija. Koenigsegg je proizveo samo 25 Agera RS, Bugatti će napraviti 30 Chirona 300+, a Hennessey 24 primjeraka modela Venom F5. 

Iako je teško za vjerovati da će ovi automobili ikad na cesti razviti maksimalnu brzinu to bi teoretski smjeli i mogli na njemačkim autocestama. Naime na gotovo 70 posto dionica njemačkih autocesta još uvijek nema nikakvih ograničenja i vožnja brzinom 500 km/h ne bi bila prekršaj. Vjerojatno će se neki i odvažiti na to jer na Youtubeu već ima videa u kojima se vidi kako aktualni model Chirona ubrzava na brzine veće od 400 km/h. 

Bugatti Veyron Super Sport - 431 kmh

Veyron je prvi probio granicu 400 km/h i pokrenuo utrku prema 500 km/h

Hennessey Venom GT - 435 km/h

Rekord kojim je srušio Bugatti nije priznat jer nisu ispunjeni uvjeti 

Koenigsegg Agera RS - 447 km/h

Aktualni rekorder među cestovnim automobilima. Ima čak 1360 KS

Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 490 km/h

Auto ima 1600 KS, a uskoro na njegovoj osnovi nastaje serijski model 

Hennessey Venom F5 - više od 500 km/h

Auto ima 1843 KS i mogao bi postati prvi koji će probiti granicu 500 km/h

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 24
Stigao prvi trailer za Witcher 4: Ciri je glavna zvijezda i trebat će nam očito nova grafička kartica
NOVO DOBA WITCHERA

Stigao prvi trailer za Witcher 4: Ciri je glavna zvijezda i trebat će nam očito nova grafička kartica

Witcher 4 je prvi dio nove trilogije u kojoj pratimo Ciri kao novu glavnu junakinju
Google zaustavio testiranje izmjena u traženju hotela
BILJEŽE PAD PROMETA

Google zaustavio testiranje izmjena u traženju hotela

Google je zaustavio probne izmjene u prikazivanju rezultata pretraživanja hotela u skupini europskih zemalja, tvrdeći da su naškodile njihovom internetskom prometu
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo