Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
1 komentara

Uz pametne igračke brže učimo množenje, ali i hrvatski jezik...

OSMO I OZOBOT U Prvoj osnovnoj školi Čakovec djeca i nastavnici već četiri godine prolaze nastavne programe uz najmodernije tehnologije. Učenici s uzbuđenjem opisuju kako im izgleda nastava

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Osim što je jedna od najvećih i najstarijih škola u Međimurju, Prva osnovna škola Čakovec jedna je od vodećih hrvatskih škola u primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi.

Među rijetkim školama u Hrvatskoj je koja već četvrtu godinu primjenjuje iPad lab u nastavi.

- Među prvim smo e-školama u Hrvatskoj, a povezani smo brzom bežičnom i optičkom najsuvremenijom opremom. Imamo interaktivnu učionicu u kojoj se nalazi veliki interaktivni zaslon povezan s računalima i cijeli sustav je povezan s 30 tableta tako da svaki učenik ima tablet povezan s tom pločom - rekao je ravnatelj Siniša Stričak.

Edukacija za nastavnike

Obuku za rad s robotima dosad je prošlo deset učitelja koji su izrazili interes za time, i to su uglavnom učitelji razredne nastave. Naravno, bez podrške uprave škole, ali i volje nastavnika, informatički izazovi ne bi bili mogući, ističe Stričak.

- Nedavno su naši učitelji sudjelovali na edukaciji za primjenu Osma i Ozobot uređaja u nastavi. Mi smo prva škola u Hrvatskoj koja je to počela primjenjivati prije nekoliko tjedana. Osmo uređaji su dosta zastupljeni u Americi, a riječ je o pametnim igračkama koje se ispred iPada i iPhona slažu kao kockice, a uređaji ih pomoću kamere prepoznaju i učeniku šalju povratnu informaciju je li zadatak uspješno riješen ili nije. U svijetu to koristi 20.000 škola - objasnila nam je Ivana Ružić.

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Kockice i programi

Ova nastavnica informatike je i najobučenija osoba u školi za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi, posebice s Osmo uređajima.

Ti uređaji se koriste za razne sadržaje, za učenje čitanja, pisanja slova, brojki... Koriste se za razne težine zadataka, od 1. razreda osnovne pa do srednje škole. Primjerice, za učenje programiranja - u jednom zadatku glavni junak Awbie mora prikupiti što više jagoda koristeći naredbe za kretanje, ponavljanje i grananje. Glavnog junaka učenici programiraju pomoću kockica koje slažu ispred iPada, a na višoj razini i pomoću programskog alata za učenje programiranja Scratch.

- Ti su uređaji jako dobri za učenje matematike, materinjeg i stranog jezika, prirode i svakog drugog predmeta. Primjerice, aplikacija Numbers pomaže u učenju zbrajanja i množenja.

Aplikacije

To je igrica s ribicama koje treba osloboditi kako bi stigle u svoje prirodno stanište, u more, a oslobađamo ih točnim rješenjima zadanih matematičkih zadataka - ističe Ivana Ružić.

Postoji više aplikacija koje koriste: Newton, Masterpiece, Numbers, Words, Coding i Tangram.

Žele i pravog robota

Učenici su oduševljeni takvim učenjem. S uzbuđenjem su nam objasnili kako im izgleda sat.

- Igramo igricu i programiramo. Jako je zanimljivo i super. Bilo bi dobro da sva djeca to svakodnevno koriste u nastavi. U ovoj igrici baza nam je tablet, a trebamo i stakalce. Kockice s naredbama slažemo u niz i kako ih slažemo, iPad prepoznaje naredbe te se tako Awbie kreće kroz igru i skuplja jagode. Kad skupi određeni broj nagrada, dobijemo biljku koju moramo posaditi - objasnila je Dora Duksar, učenica 8. b razreda.

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Noa Turk iz 6. a razreda voli se poigrati Tangramom, igricom u kojoj slaže Lego oblike. Master piece je crtanje uz pomoć tableta i papira na kojem se crtaju razne životinje ili drugi oblici.

- Crtamo po papiru i moramo paziti da se papir ne pomakne. Sviđa nam se ta igrica jer jako volimo crtati - rekle su nam Irena Branković i Katja Blažeka, učenice 6. a razreda, koje prvi put rade u Masterpieceu.

Pomoću Osmo Numbers, Vito Jmabrašić, učenik 8. b razreda rješava matematičke zadatke.

- Imamo razne mjehuriće i svaki put kad mjehurić pukne, jedna ribica padne u vodu te se razina vode povećava. Jako mi se sviđaju ove igrice jer ponavljam matematiku, a uz to je i zabavno - kaže Vito.

Unatrag dvije godine u nastavi informatike koriste 3D printer, a odnedavno su nabavili i 3D olovke. Učenici pokazuju veliku kreativnost u sastavljanju 3D figurica.

- Učenici za sada koriste ovu raznu tehnologije na svim predmetima u razrednoj nastavi, na satovima razrednika, informatike, engleskog jezika i tjelesnog odgoja u predmetnoj nastavi. Oprema i edukacija nabavljeni su iz programa Europske unije u suradnji s partnerskim školama širom Europe, s kojima ova osnovna škola razmjenjuje iskustva - rekla je učiteljica Ivana Ružić. U školi si neizmjerno žele nabaviti i robota Alfa S1.

Tema: Bolje obrazovanje 2018.

Možda vas zanima i ovo:
Message