
Xiaomi je u 2024. prodao 168,5 milijuna pametnih telefona, što je rast od 15,7%, a ističu i velik uspjeh električnog automobila SU7 te navode da ove godine očekuju isporuku 350.000 vozila
Xiaomi je u 2024. prodao 168,5 milijuna pametnih telefona, što je rast od 15,7%, a ističu i velik uspjeh električnog automobila SU7 te navode da ove godine očekuju isporuku 350.000 vozila
Kineski div Xiaomi zaključio je 2024. godinu s rekordnim godišnjim prihodom od 365,9 milijardi RMB (46,3 mlrd. eura), uz rast od 35% u odnosu na prethodnu godinu. Po prvi put, kvartalni prihod tvrtke premašio je 100 milijardi RMB (12,67 mlrd eura), što je postignuto u posljednja tri mjeseca 2024.
Prema objavljenim financijskim rezultatima, Xiaomi je zabilježio snažan rast u svim ključnim segmentima – pametnim telefonima, električnim vozilima i kućanskim uređajima. Prilagođena neto dobit tvrtke skočila je 41,3% na 27,2 milijarde RMB, dok je u posljednjem kvartalu povećanje dobit bilo čak 69,4%.
Pametni telefoni i premium strategija
Xiaomi je u 2024. prodao 168,5 milijuna pametnih telefona, što je rast od 15,7%, čime je, navode, postao najveći pokretač rasta industrije. Prema analizi Canalysa, kompanija je zadržala poziciju među tri vodeća proizvođača na globalnoj razini.
Nastavak strategije "premijumizacije" vidljiv je u uspjehu modela Xiaomi 15 Ultra, čija je prodaja na početku premašila prethodni model za 50%. Xiaomi je povećao udio u premium segmentu u Kini, gdje sada drži 24,3% tržišta u cjenovnom rangu između 4000 i 5000 RMB.
Snažan ulazak na tržište električnih vozila
Prvo Xiaomijevo električno vozilo, Xiaomi SU7, postiglo je značajan tržišni uspjeh – u samo devet mjeseci prodano je 136.854 vozila. Novi model Xiaomi SU7 Ultra, lansiran krajem veljače 2025., već je premašio godišnji cilj narudžbi u prva tri dana prodaje. Xiaomi planira isporučiti 350.000 električnih vozila tijekom 2025.
Tvrtka je do kraja prošle godine otvorila 200 prodajnih centara za električna vozila u 58 kineskih gradova, čime nastavlja jačati svoju poziciju na ovom rastućem tržištu.
Rekordni rezultati u segmentu kućanskih uređaja
Xiaomijev odjel za IoT i lifestyle proizvode ostvario je prvi put prihod veći od 100 milijardi RMB, uz rast od 30% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja klima uređaja, hladnjaka i perilica rublja porasla je za više od 50%, dok je ukupna isporuka pametnih kućanskih uređaja dosegla 6,8 milijuna jedinica.
Također, Xiaomi je lansirao Mijia Central Air Conditioner Pro, čime se pozicionira na tržištu premium kućanskih uređaja.
Ulaganja u AI i istraživanje
Xiaomi je prošle godine uložio 24,1 milijardu RMB u istraživanje i razvoj, što je povećanje od 25,9%. Fokus je stavljen na razvoj umjetne inteligencije i ekosustava "Ljudi × Auto × Dom", koji povezuje pametne telefone, električna vozila i kućanske uređaje. Nova verzija operativnog sustava Xiaomi HyperOS 2 donosi napredne AI mogućnosti i poboljšanu povezanost uređaja, a kompanija je već osigurala više od 42.000 patenata diljem svijeta.