Takav tip semafora instaliran je po prvi puta u Hrvatskoj i to na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića, a cilj tog pilot projekta je upozoravati i pješake i bicikliste na opasnosti kojima se izlažu
Zagreb dobio prvi semafor koji će ometati ovisnike o mobitelu
U okviru kampanje Dan bez mobitela u prometu, u Zagrebu je postavljen novi tip semafora koji svjetlo baca prema nogostupu tik ispred pješačkog prijelaza kako bi crveno vidjeli i oni pješaci i biciklisti koji upravo nailaze na raskrižje, ali su zadubljeni u ekrane svojih mobitela.
Takav tip semafora instaliran je po prvi puta u Hrvatskoj i to na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića, a cilj tog pilot projekta je upozoravati i pješake i bicikliste na opasnosti kojima se izlažu, priopćili su u subotu organizatori kampanje.
Prema istraživanju čak 50 posto pješaka i 33 posto biciklista koristi mobitel dok prelaze prometnice, a 20 posto od njih niti ne primijete da se na semaforu upalilo crveno, jer su im pogledi i misli bili na mobilnim ekranima.
Semafora ima prvenstveno upozoravajuću funkciju. Kad se upali crveno svjetlo na pješačkom prijelazu on to isto projicira i prema nogostupu, pa se crveno svjetlo projicira na ekranima mobitela u koje pješaci gledaju, umjesto da prate oko sebe. Ekrani na mobitelu im se zacrvene te ih prisile da dignu glavu i zaustave se te pričekaju zeleno. Zahvaljujući horizontalnoj signalizaciji koju baca ovaj tip semafora crveno se svjetlo projicira i na pješačkom nogostupu pa ga pješaci mogu uočiti i perifernim vidom, bez obzira što hodaju spuštenih glava okupirani sadržajem svojih mobitela.
Kako će građani Zagreba reagirati na ovu novinu na zagrebačkim prometnicama također će biti istraženo u okviru projekta i to zahvaljujući Fakultetu prometnih znanosti čiji Zavod za prometnu signalizaciju radi istraživanje ponašanja pješaka u odnosu na korištenje mobitela prilikom prelazaka raskrižja, a mjerit će je li i na koji način semafor s horizontalnom signalizacijom ima učinak na pješake.
Mobitel četvrti ubojica na cesti
Mobitel se smatra četvrtim ubojicom na cesti, a prema rezultatima istraživanja ponašanja, provedenog u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu, čak 91 posto vozača, 33 posto biciklista te 50 posto pješaka koristi mobitel u prometu. Prema istraživanju razine distrakcije, reakcije vozača s mobitelom za volanom su gotovo tri puta sporije.
Nositelj projekta Dan bez mobitela u prometu je Hrvatska udruga menadžera sigurnosti, a kampanja se provodi već treću godinu uz podršku i sufinanciranje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, uz pokroviteljstva Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Zagreba i Hrvatske gospodarske komore. (kt)