Obavijesti

Tech

Komentari 21

Tiguan eHybrid: Dobar i štedljiv pogon za jedan od najbolje prodavanih Volkswagena

Tiguan eHybrid: Dobar i štedljiv pogon za jedan od najbolje prodavanih Volkswagena
13

Odličan pogon koji može biti vrlo štedljiv i izuzetna izbalansiranost svih drugih karakteristika pretvaraju ovaj auto u možda i najpoželjniju izvedbu Tiguana

Unatoč tome što je na tržištu već šest godina Volkswagen Tiguan je trenutno pravi hit. Prodajne brojke u Hrvatskoj su mu na razini najprodavanijih Volkswagenovih modela Taiga, T-Roca i T-Crossa. Na ljestvici najprodavanijih automobila u Hrvatskoj trenutno drži 14. mjesto i uspješno se nosi s drugim najprodavanijim autima iz Top 20 unatoč tome što je skuplji od svih njih. Kupci ga jednostavno vole i za to su spremni adekvatno platiti. 

Ljubitelji Tiguana nedavno su dobili još jedan razlog za kupnju, a to je nova vrlo snažna i iznimno štedljiva verzija eHybrid. Riječ je o plug-in hibridnoj izvedbi, a kakva je u praksi isprobali smo na testu.   

Pogon Tiguana vrlo je dobro poznat. Riječ je o plug-in hibridnom sustavu kojeg čini kombinacija 1,4-litrenog turbo benzinca sa 150 KS i električnog motora od 115 KS. Ukupna snaga sustava je 245 KS, a pogonski sustav se već godinama ugrađuje u mnoge druge modele Volkswagena ali i Audija, Škode, Cupre... Dakle nije riječ o nečem neprovjerenom već o prilično pouzdanom i provjerenom pogonskom sustavu. 

Pogonski sustav se odlično uklapa u Tiguan i daje ovom automobilu snagu i mirnoću rada koja odlično pristaje ovako velikom i prestižnom modelu. Snage ima "na bacanje" te je Tiguan pravi sprinter s ubrzanjima koje graniče sa sportskima. Za sprint do 100 km/h mu treba 7,5 sekundi. Također, kao kod svakog plug-in hibrida, izuzetno je dojmljiv pri međuubrzanjima kada, primjerice, pretječete drugo vozilo.  

 

Baterija plug-in hibridnog sustava ima kapacitet od 9,2 kWh što je dovoljno za električni doseg od 47 km po WLTP-u, no u praksi je to, kao obično, nešto manje. Konkretno na testu smo, ovisno o stilu vožnje s punom baterijom uspijevali prevaliti između 30 i 45 kilometara. U svakom slučaju, dovoljno za većinu prosječnih dnevnih potreba u gradu. Potrošnja je, kao kod svakog drugog plug-in hibrida, ovisna o tome koliko često punite bateriju i koliko se vozite. Ako punite svaki dan i dnevno prevaljujete manje od 30 kilometara ona će ostati blizu nule. Ako punite rjeđe i vozite se više, ona će rasti. 

Prosjek potrošnje na testu nam je iznosio 3,9 l/100 km uz pet punjenja i ukupno prevaljenih petstotinjak kilometara. Kad nismo punili bateriju automobil je u gradskoj vožnji trošio 5,9 l/100 km, a kombinirana potrošnja nam je iznosila 6,7 l/100 km. Sve to uz prosječan stil vožnje. Vrlo dobro za velik, snažan i težak automobil. 

Oni kojima štednja goriva nije prioritet ispred sportskih voznih osobina ovaj Tiguan bi se također mogao svidjeti. Snažan pogon, brzi DSG mjenjač i uvjerljive kočnice jako dobro harmoniraju s ovjesom ovog automobila i omogućuju zaista uzbudljivu vožnju zavojitim cestama. Pritom malo smeta velika masa, no na to se brzo naviknete. I u pogledu komfora auto je vrlo dobar, ovjes je izuzetno dobro izbalansiran da pruži maksimalan komfor na svim podlogama uz vrhunsko "držanje zavoja" i Volkswagen je već duže pravi majstor za to. 

Iako Volkswagen ima čak tri manja SUV-a u ponudi, Tiguan nije pretjerano velik automobil. S oko 4,5 metara dužine spada u klasu kompaktnih SUV-ova, no u unutrašnjosti nudi obilje prostora i rijetko će tko ovdje imati ikakve zamjerke. I prtljažnik je s 476 litara na vrlo dobroj razini unatoč tome što je dio prostora "pojela" baterija plug-in hibridnog sustava (benzinac tu ima čak 615 litara zapremine). 

U Tiguanu se osjećate vrlo ugodno i zbog prostranosti, ali i zbog opreme koja je vrlo dobra uz poneki luksuzni detalj. Digitalni instrumenti su među najboljima u klasi, infotainment sustav brz i razumno jednostavan za korištenje, a sjedala izuzetno udobna i ergonomično oblikovana. Veliku pohvalu zaslužuju vrhunska LED Matrix svjetla koja su dio serijske opreme u testiranom Tiguanu Elegance (srednja razina opreme). Njihova prednost nabolje se vidi na otvorenim cestama gdje "pretvaraju noć u dan" bez da smetaju drugim sudionicima u prometu.

Odličan pogon koji može biti vrlo štedljiv i izuzetna izbalansiranost svih drugih karakteristika pretvaraju ovaj auto u možda i najpoželjniju izvedbu Tiguana. Ovo je vrlo dobar obiteljski ali i poslovni automobil. Cijena je osjetno viša od cijene osnovnog benzinskog motora, ali ako ovaj Tiguan usporedite s jednako opremljenim dizelašom od 150 KS razlika baš i nije prevelika. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1711 kg
dimenzije: 451 x 186 x 167 cm
obujam: 1395 ccm
snaga benzinskog motora: 110 kW/150 KS  
snaga električnog motora: 85 kW/115 KS
ukupna snaga sustava: 180 kW/245 KS
električni doseg: 47 km
0-100 km/h: 7,5 s
najveća brzina: 205 km/h
potrošnja: 1,8 l/100 km
cijena: 45.653 € (testni model), 31.316 € (osnovni Tiguan Benzinac)

 
Važnija oprema Volkswagen Tiguan eHybrid Elegance:

Alunaplatci 18", LED Matrix prednja svjetla, trozonska automatska klima, digitalni instrumenti 10,25", središnji dodirni zaslon 8", navigacija, parkirni senzori straga i sprijeda, kamera za vožnju unatrag, ambijentalno osvjetljenje...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 21
Šok za fanove. Ništa od GTA 6 ove godine. Rockstar objavio vijest koje su se svi bojali!
ROCKSTAR ODGODIO IGRU

Šok za fanove. Ništa od GTA 6 ove godine. Rockstar objavio vijest koje su se svi bojali!

Popularni publisher objavio je da fanovi mogu očekivati izlazak novog nastavka jednog od najpopularnijih serijala na svijetu, 26. svibnja 2026.
Europski regulator kaznio je TikTok s čak 530 milijuna eura!
ZBOG ZAŠTITE PRIVATNOSTI

Europski regulator kaznio je TikTok s čak 530 milijuna eura!

Iz popularne društvene mreže najavili su kako se namjeravaju žaliti na ovu presudu...
Bitcoin Drži $95K – $1M Može Doći Brže nego Što Se Očekivalo – BTC Bull Token Prešao $5M
$BTCBULL

Bitcoin Drži $95K – $1M Može Doći Brže nego Što Se Očekivalo – BTC Bull Token Prešao $5M

Ponovno osvajanje $95,000 prošlog tjedna nije bila samo još jedna rally faza – označila je najjači tjedni rezultat Bitcoina ($BTC) od studenog 2024., ponovo paleći vatru koja je bila slabila posljednjih nekoliko mjeseci