Obavijesti

Tech

Komentari 15

Audijev novi koncept za CES: Laserski farovi i hibridni pogon

Audijev novi koncept za CES: Laserski farovi i hibridni pogon
4

Nije riječ o znanstvenoj fantastici ili reklamnom triku nego o naprednoj i modernoj tehnologiji svjetala koja daje bolje rezultate od LED i ksenonske. Uskoro će u seriju

Konceptni Audi Sport quattro laserlight spreman je za salon potrošačke elektronike u Las Vegasu CES koji se održava ovog tjedna. Neobičan odabir za predstavljanje automobila, no popularnost CES-a i velik broj posjetitelja jamče Audiju dobar marketinški efekt. Audi Sport quattro laserlight je evolucija koncepata predstavljenog prošle godine u Frankfurtu. Riječ je o atraktivnom kupeu koji najavljuje moderno izdanje legendarnog Quattra. 
U odnosu na spomenuti Sport quattro koncept iz Frankfurta dizajnerske promjene su minimalne, a najveća novost su minimalizirana prednja svjetla koja koriste naprednu lasersku tehnologiju.

Sićušne laserske diode svijetle 500 metara

Hibridni pogon novoga koncepta Sport quattro laserlight sastoji se od V8 motora s dva turbopunjača koji iz četiri litre obujma razvija 560 KS. Njemu pomaže mali električni motor sa 150 KS. Ukupna snaga sustava iznosi 700 KS. Domet na struju je maksimalno 50 km. U sportskom načinu rada, u kojem sve od sebe daju oba motora, Sport quattro do 100 km/h ubrza za samo 3,7 sekundi te postiže maksimalnih 305 km/h.

Najveća su novost na ovoj izvedbi konceptnoga quattra potpuno nova laserska svjetla, tehnologija koja bi uskoro mogla u serijsku proizvodnju. Snažne laserske diode, koje se u ovom slučaju koriste za dugo svjetlo, mikroskopski su sitne, osjetno manje od klasičnih LE dioda. Njihov promjer je nekoliko mikrona, manje od stotog dijela milimetra. Ipak, ove diode osvjetljavaju gotovo 500 metara ceste, što je dvostruko više nego kod LED-a. Istodobno emitiraju tri puta jači intenzitet svjetla. Laserski farovi prvi će put praktičnu primjenu imati na trkaćim stazama u novom R18 e-tron quattru.

I unutrašnjost donosi neka nova, dosad neviđena rješenja. Izrađena je po mjeri vozača, a najvažnije informacije se prikazuju na velikom TFT zaslonu visoke rezolucije s 3D prikazom. Grafika ovog sustava je tako napredna da je za nju bilo potrebno ugraditi posebni četverojezgreni grafički procesor Tegra 30 iz ugledne tvrtke Nvidia. Vozač može birati između različitih prikaza na zaslonu, od MMI načina rada, u kojem dominiraju funkcije navigacije i zabave, do klasičnog načina rada, u kojem se u prvom planu nalazi brzinomjer.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 15
Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”
AUTO VIJESTI

Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”

Top Gear je testirao potpuno novi BMW iX3 i nazvao ga “kvantnim skokom za električne aute” bez očitih slabih točaka. Električni SUV na novoj Neue Klasse platformi nudi do oko 800 km dosega i ultra brzo punjenje do 400 kW, a već je proglašen i njihovim Autom godine.
VIDEO Prvi put snimili kitove ubojice koji zajedno s dupinima love plijen. Pratili ih dronovima
ZAPANJUJUĆE OTKRIĆE

VIDEO Prvi put snimili kitove ubojice koji zajedno s dupinima love plijen. Pratili ih dronovima

Kako bi razumjeli kitove i njihovo ponašanje pri hranjenju, koristili su dronove i tako ih proučavali
McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?
AUTO VIJESTI

McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?

McLaren je godinama tvrdoglavo odbijao ideju SUV a, a sada radi na modelu P47 - svojem prvom visokom sportašu s hibridnim V8 motorom i cijenom oko 300 tisuća dolara. Auto je interno već pokazan prodavačima, a u prodaju bi trebao stići 2028. kao odgovor na Ferrari Purosangue i Lamborghini Urus.