Komentari 0

#Budi zdrava, kampanja tvrtke Avon u borbi protiv raka dojke

#Budi zdrava, kampanja tvrtke Avon u borbi protiv raka dojke

Razgovor s Mustafom Halilovićem, višim voditeljem prodaje za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju tvrtke Avon, povodom humanitarne kampanje #budi zdrava

"U Hrvatskoj ove godine slavimo 10 godina borbe protiv raka dojke. Počeli smo još 2004. godine i do sada prikupili i donirali više od 2,5 milijuna kuna. Humanitarni rad je u srcu je naše kompanije od samog početka i uopće se ne može izdvojiti iz onoga što jesmo i što kao kompanija predstavljamo", naglasio je Mustafa Halilović.

Kao društveno odgovorna kompanija, Avon u suradnji s Udrugom SVE za NJU!  već 10 godina provodi akcije u mjesecu listopadu s ciljem podizanja svijesti o važnosti prevencije raka dojke. O humanitarnom radu tvrtke Avon, ali i poziciji na tržištu kozmetike, razgovarali smo s Mustafom Halilović, višim voditeljem prodaje za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju tvrtke Avon. 

Avon kao ugledana multinacionalna kompanija već je godinama poznata po svom humanitarnom radu. Možete li nam reći više o tome?

Avon je od  samog osnutka, prije 127 godina u Kaliforniji, postavio humanost u bazu svog postojanja. Kompanija za žene koju je stvorila Avon Lady tada je otvorila vrata svakoj ženi koja želi i treba živjeti od svog rada, u vrijeme kada su žene još samo sanjale o jednakosti, kada još nisu smjele niti glasovati i bile su potpuno ekonomski ovisne o muškarcu  te je humanitaran rad postavila jednim od najvažnijih strateških ciljeva. Prije 50 godina, stvaranjem danas prve i najveće korporativne zaklade u svijetu „Avon Foundation“, svoj smo humanitarni rad usmjerili na dvije aktivnosti koje su važne za ženu današnjice: borba protiv raka dojke i nasilja u obitelji. Rak dojke bolest je koja pogađa svaku osmu ženu u svijetu, svakako rak s najviše oboljelih. A to je ujedno i bolest koja je u 91% slučajeva izlječiva ako se otkrije na vrijeme. I zato znamo što nam je činiti: lokalnoj zajednici vraćati na način da se, u suradnji s nevladinim udrugama, posvetimo borbi protiv ove opake bolesti i da kontinuirano radimo na prevenciji i suzbijanju smrtnosti od raka dojke. Upravo pokrenutom kampanjom #budizdrava i pjesmom „Oda radosti“ želimo na pozitivan način reći svakoj ženi u ovoj regiji, od Slovenije, preko Hrvatske, do Bosne i Hercegovine, koliko su važni samopregledi i redovni pregledi, pozvati žene da misle na sebe i paze na svoje zdravlje. 

Možete li usporediti odjek humanitarnih projekata u BiH, Sloveniji i Hrvatskoj? 

Siguran sam da je Avon prepoznat kao jedan od humanitarnih lidera u ovim državama. Vjerujem čak i da svojim kontinuiranim radom uspijevamo potaknuti i druge kompanije na humanitarni rad. I sami, kada radimo kampanje vezane za te naše borbe, lakše komuniciramo s partnerima – od  kompanija do medijskih kuća – i dobivamo znatnu podršku na kojoj im ovim putem i zahvaljujem. Kada se udružite za pravi cilj, želite da glas koji ste htjeli i morali prenijeti dođe do što većeg broja žena kako bi stvarno učinili razliku. I tu je odjek i ime kompanije Avon ono što nam pomaže. Transparentnost naših kampanja i napora koji ulažemo u konkretne projekte i donacije, prepoznata je među ljudima i odaziv je uvijek velik. 

Koliko je do sada novca izdvojeno i koliko su takvi projekti važni za imidž kompanije? 

U Hrvatskoj ove godine slavimo 10 godina borbe protiv raka dojke. Počeli smo još 2004. godine i do sada prikupili i donirali više od 2,5 milijuna kuna. U Bosni i Hercegovini od 2007. sakupljeno je više od 350.000 konvertibilnih maraka, a u Sloveniji, koja isto slavi 10-godišnjicu borbe, taj je iznos 130.000 eura.  Kako sam već i rekao, humanitaran rad je u srcu naše komapnije od samog početka i uopće se ne može izdvojiti iz onoga što jesmo i što kao kompanija predstavljamo. Image dolazi sam po sebi, ljudi koji vole Avon i znaju što i kako radimo, prepoznaju kvalitetu i sami stvaraju taj pozitivan image, upravo zato što vjeruju u to što radimo. Najveći dio sredstava dolazi od naših članova i korisnika koji kupnjom proizvoda s roza vrpcom u Avon katalogu zapravo i sami sudjeluju u donaciji. Ovim putem pozivam i sve vaše čitatelje da kupnjom proizvoda s roza vrpcom ili sa znakom beskonačnosti i sami humanitarno djeluju jer mogu biti sigurni da će donirani novac doći u prave ruke. 

Kako bi pozicionirali Avon na poslovnoj mapi kozmetičkih kuća?

Avon je jedna od najvećih kozmetičkih kompanija direktne prodaje u svijetu. Danas je Avon sinonim za uspješno poduzeće: jer ako ste na tržištu nevjerojatnih 127 godina i jedna od samo 50 kompanija koja je od samog početka izdavanja liste Fortune 500 najboljih kompanija još uvijek na tom popisu, onda govorimo o globalnom uspjehu. Lokalno, nalazimo se među 5 najboljih brendova u većini kozmetičkih kategorija već dugi niz godina, a s mirisima u Bosni i Hercegovini te s make-upom u Hrvatskoj smo među vodećima.

Sasvim je sigurno da je Avon u više od 15 godina prisustva na hrvatskom tržištu postao jedan od omiljenih brendova. Čemu zahvaljujete tu ljubav? 

Naš je direktan način prodaje posebno važan,  omogućuje bliži odnos s korisnikom, stvara lojalnost i naviku. Listanje kataloga je poseban doživljaj, svaka žena voli gledati stranice našeg kataloga koje su poput modnog magazina, prepune predivnih proizvoda, nijansi, noviteta, povoljnih ponuda koje su stvarno neodoljive. U Avonu se susreće vrhunska kvaliteta proizvoda sa povoljnom cijenom. I to su naše korisnice prepoznale. Otvorena komunikacija koju danas nudimo i putem najnovijih kanala komunikacije, od mailova, skypea do facebooka, pa preko internet naručivanja, podiže  vrijednost brenda jer pokazuje svima koji vole Avon da je i nama stalo do njih.

Možete li usporediti hrvatsko tržište sa tržištima BiH i Slovenije? Koji su proizvodi Avona najtraženiji? 

Mi smo kompanija koja se primarno bavi prodajom kozmetičkih i jednim manjim dijelom nekozmetičkih proizvoda, tu mislim najviše na modne dodatke. U suštini, prodaja je prodaja. Naravno, zbog same specifičnosti svakog tržišta, zahtjeva i profila korisnika, kupovne moći i naših korisnika moram priznati da su tržišta ipak na jedan način različita i mi kao kompanija to smo primjetili i to znamo. Stoga svoju strategiju i ponudu baziramo tj. prilagođavamo tržištu: npr. žene u BIH obožavaju mirise i to posebno našu TodayTomorrowAlways liniju ili Pur Blanca,  miris koji nudimo od samog početka Avona ovdje. U Hrvatskoj je najomiljeniji proizvod za njegu kose, koji je godinama redovno među prvih 10 prodanih u svakom katalogu, Serum za vrhove kose iz naše Advance Techniques linije. I make-up, a osobito ruževi poput Absolute ruža za usne. U Sloveniji to je najkvalitetnija Anew anti-aging linija za njegu kože. Moram reći da sve žene, neovisno o tržištu, vole predivne nijanse i boje lakova za nokte kojih stvarno imamo na izbor i po super cijenama.

Čemu možete zahvaliti poslovni uspjeh Avona i je li kriza ugrozila princip kataloške prodaje? 

Već sam rekao koliko su zapravo povijest kompanije i jasni ciljevi važni za snagu poslovnog uspjeha. Povijest koja je dovoljno pametna da ne samo slijedi, nego i stvara trendove, jasni cilj za  budućnost, razvoj strategije i prilagođavanje modernim i novim tehnologijama. I kroz ove ekonomski teže godine uspijevamo biti lider, stvarati proizvod vrhunske inovativnosti i sadržaja, dolaziti do sve većeg broja žena koje ne samo koriste naš proizvod nego imaju i jedinstvenu mogućnost stvaranja svoje karijere u Avonu.  Istaknuo bih i da smo kompanija u kojoj više od 50% pozicija visokog menadžmenta čine žene. Naš je direktan način prodaje, preko kataloga, zapravo ono što nama daje prednost i na čemu gradimo uspjeh. I nastavljamo istim smjerom nakon prvih uspješnih 127 godina. 

Pripremate li možda neka iznenađenja ili novitete za ljubiteljice Avona?

Onaj tko poznaje Avon, zna da ih često iznenadimo! Svaka tri tjedna izdajemo novi katalog, s novim hit proizvodima, novim i neodoljivim ponudama. Često imamo i posebne sezonske kataloge u kojima proširujemo ponudu i na kućne stvarčice, odjeću – od haljina do pidžama i donjeg veša i predivnog nakita... Kod nas je uvijek nešto novo. Upravo smo lansirali veliki hit miris Luck koji predstavlja poznata tenisačica Maria Sharapova. Očekuje nas i novitet iz Anew anti-aging linije - Anew NutriAdvance linija idealna za sve tipove kože i rađena po najnovijim znanstvenim saznanjima. Za božićne i novogodišnje praznike pripremamo mnoštvo posebnih iznenađenja,  poklon setova,  božićnih stvarčica... a čeka vas i predivna mirisna suradnja s poznatim dizajnerom Amber EdP by Christian Lacroix.

Iako imate samo 36 godina imate zavidnu karijeru. Kako uspjevati uskladiti posao i obiteljski život? Kako najradije provodite slobodno vrijeme? 

Da, u početku, kada sam dobio priliku biti dio menadžmenta kompanije, bilo je malo teže jer sam u jako kratkom vremenskom periodu promijenio nekoliko tržišta na poziciji Direktora Prodaje (National Sales Manager). Bio je to neizbježan proces sazrijevanja i učenja, kako kompanije, tako i mene, na tim tržištima na kojima sam vodio kompaniju. Danas je to već jedna druga priča, sa dobrom organiziranošću i pravim procesima na pravim mjestima, dobrim timom kolega u cijeloj regiji koju vodim (BIH, Hrvatska i Slovenija), sa znanjem i iskustvom koje mi pomaže u svakodnevnom radu. I uspijevam naći dovoljno slobodnog vremena da, kada sam slobodan, baš to vrijeme posvetim svojim najmilijima. To je za sada jedan jako dobar balans. Vrijeme sa obitelji, koje provodim u izletima, šetnjama, posjetama dragim mjestima i dragim ljudima, mi je najdragocjenije i definitivno je obitelj ono što me čini sretnim, uspješnim i upotpunjuje kao čovjeka.