Viral

Kineski znanstvenici otkrili fosil letećeg gmaza koji nalikuje na Porga iz Zvjezdanih ratova

Paleontolozi u Kini otkrili su fosilizirani kostur dosad nepoznatog pretpovijesnog letećeg gmaza Sinomacrops bondei koji nevjerojatno nalikuje na malog stvora Porga iz američkog znanstveno-fantastičnog filma 'Zvjezdani ratovi: Posljednji Jedi'.

Veliko otkriće s Korčule: Upecali fosil ribe star 60 mil. godina

Kako prenosi Daily Mail, fosil, koji je pronađen u kineskoj provinciji Mutoundeng Hebei, pripada skupini malenih pterosaura Anurognatida koji su u doba mezozoika nastanjivali Europu, Aziju i Sjevernu Ameriku.

Za razliku od svih ostalih pterosaura, Anurognatidi su imali kratku glavu sličnu žabljoj, sa zaobljenom njuškom i velikim, izbočenim velikim očima na lubanji, kao što ga ima preslatki mali stvor Porg u poznatom znanstveno-fantastičnom filmu.

Kako bi se odala počast mjestu u kojem je otkriven, njegovim karakteristikama i paleontologu Nielsu Bondeu koji je pridonio otkriću pretpovijesnog gmaza, stvoreno je ime Sinomacrops bondei.

Iako je kostur koji su paleontolozi pronašli bio teško zgnječen, lubanja u lateralnom obliku je pronađena u izvrsnom stanju što je istraživačima dalo priliku da detaljno prouče ovu vrstu i smjeste ga na evolucijsko stablo.

Ova posebna skupina pretpovijesnih gmazova imala je malene, špicaste zube postavljene okomito u čeljusti sa velikim razmakom među sobom. Raspon krila iznosio je najviše pola metra, a rep im je bio kratak i srastao.

Arheolozi u Egiptu otkrili 5000 godina staru pivovaru: Mogla je proizvesti tisuće litara piva

Umjesto ljusaka, njihova glava i torzo bili su prekriveni mikrovlaknima koji su slični krznu kakvo možemo pronaći kod većine sisavaca. Zbog toga se i vjerovalo da su ovi gmazovi, za razliku od današnjih, bili toplokrvni.

Do sada je identificirano 6 vrsta ove vrste gmazova iz uzoraka pronađenih u središnjoj Europi i Aziji.

Znate li što zapravo znači 'bre'?
NEKOLIKO TEORIJA

Znate li što zapravo znači 'bre'?

Jedna od teorija ide prema tome da 'bre' ima porijeklo iz turskog jezika i da znači 'magare' ili 'budalo'. Druga teorija je da je to skraćena verzija od originalne riječi 'hombre'

Najbizarnije igrice Hrvata u krevetu: Probali su s puževima. Zapeli su mu, znate već gdje...
PUŽ MUŽ VADI ROGE VAN!

Dežurni liječnik zasukao je rukave i pokušao ih je 'evakuirati', no spašavanje je propalo. Pokušali su i druge tehnike, a da stvar bude gora, muškarcu je partnerica u uretru ugurala i kapaljku!
Sjećate se Kristine Mandarine? Evo kako ona izgleda danas...