Obavijesti

Hrvatski TOP MENADŽER savjetuje kako uspjeti u karijeri

Hrvatski TOP MENADŽER savjetuje kako uspjeti u karijeri
1

Mario Zbiljski, top menadžer u grupaciji Gavrilović, studentima Visoke poslovne škole Zagreb iznio je korisne savjete kako napredovati u poslu i ostvariti uspješnu karijeru.

Mario Zbiljski, top menadžer u grupaciji Gavrilović, donedavno i sam izvanredni student Visoke poslovne škole Zagreb smjera marketing, obnaša funkciju Direktora sektora prodaje i marketinga, a studentsku klupu zamijenio je katedrom i usavršava se kao suradnik u nastavi na kolegiju Konkurentnost gospodarstva pri VPŠZ.

1.    Recite nam nešto o sebi, Vaš životni put, poslovi koje ste radili…?

Shodno mom karakteru, od početka karijere sam se vidio u dinamičnom i kreativnom poslu, u stalnom pokretu i želji za rastom, kako u profesionalnom, tako i u privatnom segmentu života. Tako sam i počeo: aplicirao sam za posao u Gavriloviću i bio primljen. Krenuvši od početka hijerarhijske ljestvice, zahvaljujući dobrim poslovnim rezultatima brzo sam napredovao.  Spoznavši zakonitosti prodajnog poslovanja vidio sam i prilike tamo gdje ih drugi možda nisu vidjeli pa sam tako napredovao u Voditelja najvećeg hrvatskog tržišta – Regije Zagreb. Nastavivši s upornim i predanim radom, tadašnji management Gavrilovića me ponovno promovirao. Postao sam Voditelj prodaje ključnim kupcima. Na tom sam radnom mjestu proveo nekoliko godina.  Opet, sukladno učinjenom, moj se put nastavio novom promocijom: Direktor prodaje u RH, a s početkom ove godine sam stupio na dužnost Direktora sektora prodaje i marketinga.

2.    Kada je počeo vaš interes za stručnim usavršavanjem iz područja marketinga i komunikacija?

Teško je precizno utvrditi moment početka te želje za stručnim usavršavanjem. Naime, od početka karijere sam određene stručne stvari radio instinktivno, na sreću, i pravilno. Dolaskom na mjesto Voditelja ključnih kupaca sam definitivno odlučio popuniti nedostatke u stručnim temama, prijeko potrebnim za viši stupanj poslovnih protokola. Ta me odluka donekle i definirala u profesionalnom smislu – čekao sam samo povoljan trenutak, tu vremensku odrednicu, marketinški rečeno, „startup“ akademsko-stručne nadgradnje. Stručno usavršavanje nastavljam i danas na diplomskom sveučilišnom studiju, Odnosi s javnostima.  

3.    Koliko se u vašem svakodnevnom poslu susrećete s nastavnim gradivom koje se izučava na smjeru marketinga i komunikacija, jesu li vam ta znanja od koristi u praksi?

Moj današnji, svakodnevni posao, a i prijašnji poslovi, je isprepleten generiranim znanjem sa VPŠZ-a. Nemjerljiva je korist obrazovanja: pomaže u razumijevanju marketinških i prodajnih procesa, zakonitosti koje vladaju na tržištu, pruža vam opcije koje sasvim sigurno nemate bez takve nadgradnje. Ipak, naglasio bih novu perspektivu pogleda na poslovni svijet, taj povlašteni rakurs snimanja i procesuiranja informacija. Kako bih vam plastičnije ocrtao taj doživljaj analogijom, to je kao kada pilot najmodernijeg borbenog aviona unutar svoje kacige ima složeni procesor: pilot vidi sliku vlastitim očima, no procesor u stotinki sekunde obrađuje viđeno i listira potencijalne razvoje događaja navodeći vam sve raspoložive mogućnosti. A prodaja i marketing u današnje vrijeme i jesu upravo to: odabir i iskorištavanje najboljih opcija u stalnoj tržišnoj borbi.

4.    Možete li nam nešto reći o vašem najizazovnijem/najtežem poslovnom projektu u kojem ste sudjelovali ili ga vodili?

Bilo je dosta izazova u mojoj karijeri, a ljepota posla je fluktuacija i razlikovanje poslovnih poteškoća ili prilika: ne postoje dvije iste, svaka je svojstvena po nekoj karakteristici. Primjerice, svaki je novi proizvod kojim penetriramo tržište ujedno i nova prilika, izazov u kojem će, na posljetku, kvadrantu BCG matrice završiti. Trenutno smo u restrukturiranju organizacije, pa tako i mog sektora, prisiljeni na svakodnevna poboljšanja, od revidiranja i optimiziranja postojećih protokola do krajnjeg rezultata tj. utjecaja promjene na tržišnu poziciju. Vjerujte, svaka je situacija prilika za napredak. Tako i spomenute promjene obavezno moram usmjeravati u jednom smjeru: naprijed!

5.    Kako ste došli na odluku da upišete Visoku poslovnu školu Zagreb – smjer marketing i komunikacije?

Kako sam već spomenuo u jednom interviewu, Visoka poslovna škola Zagreb je u stvari izabrala mene. Proučivši program studija te informiravši se o eminentnim imenima predavača nisam dvojio. Oživotvorenje mojih razmišljanja (ali i odluke o obrazovnoj nadgradnji) je nastupilo ubrzo, već prvim odlascima na predavanja. Da je Visoka poslovna škola Zagreb u stvari izabrala mene svjedoči i činjenica da sam trenutno Suradnik na nastavi upravo na VPŠZ, na kolegiju Konkurentnost gospodarstva i uz Profesora Ivančevića stečem nova iskustva i preduvjete za daljnji obrazovni razvoj.  

6.    Kakav ste bili student na Visokoj poslovnoj školi Zagreb?

Uživao sam u predavanjima, stjecanju znanja općenito, u komunikaciji na akademskom nivou. Moja su odrednica bile četvorke i petice, a moja uvjerenja nekako idu uvijek u istom smjeru: ukoliko nešto radiš, napravi to kako treba.

7.    Jeste li više PR-ovac ili marketingaš prema poslovnom tj. profesionalnom profilu?

Oboje istodobno. Ta su dva smjera nedjeljiva jedan od drugog. I PR i marketing vas navode na komunikaciju (verbalnu ili neverbalnu), na izlaganje ideja, prejudiciranje i forecasting win ciljeva, globalnu suradnju sa unutarnjom i vanjskom javnošću, a to ne možete učiniti bez neodvojive veze marketinga i PR-a.

8.    Je li vam studiranje na Visokoj poslovnoj školi Zagreb pomoglo u poslu kojim se bavite?

Jest, i to umnogome. Opet ću spomenuti pravila, formu i obveze postupanja prema stručnim teoremima. Profesionalac to stječe obrazovanjem, to ga i karakterizira kao profesionalca.

9.    Upisali ste Visoku poslovnu školu Zagreb kao izvanredni student, kome biste preporučili studiranje na VPŠZ-u?

Ukoliko mi dopustite, dati ću odgovor Vašim preformuliranim pitanjem: ukoliko postoji interes za područja koja se uče na VPŠZ-u, kome takvo visokoškolsko obrazovanje ne bi dobro došlo? Iako zvuči retorički i kao klišej, moram naglasiti da je obrazovanje osnova od koje profesionalac kreće na poslovni put. Osoba bez obrazovanja je kao auto bez benzina: ne ide nikuda. Ah, da, postoji i solucija guranja, ali nisam ju osobno iskusio. Važno je pouzdati se u sebe.

10.    Imate li kakvu poruku za buduće studente VPŠZ-a?

Jedan sam savjet dao samome sebi, ne mogu reći da je bio s početkom karijere, ali negdje po putu: potrebno je imati uzore i biti uzor, što god radili u životu. Ipak, još je nužnije prepoznati trenutak kada smo ih dosegli kako bismo momentalno izabrali nove. Samo tako se napreduje i penje stepenicama uspjeha.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Ovo je novost na Eurosongu i mnoge je zabrinula. Hoće li to naštetiti Lasagni i plasmanu?
NAKON POLUFINALA - ŠOK!

Ovo je novost na Eurosongu i mnoge je zabrinula. Hoće li to naštetiti Lasagni i plasmanu?

'Što to znači? Trebamo li se bojati da ćete oštetiti najveće favorite?', 'Bojim se da to nije dobra stvar, bolje bi bilo da je random odabir', komentari su na društvenim mrežama

Baby Lasagna nakon nastupa: 'Moj posao još nije gotov!
PRVO POLUFINALE EUROSONGA

Baby Lasagna nakon nastupa: 'Moj posao još nije gotov!

U prvom polufinalu se za prolazak u finale borilo 15 izvođača, od kojih 10 ide dalje. Osim njih su nastupale i tri države iz skupine 'Velikih 5'
Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije
PRIČA O TRENERU DORTMUNDA

Tko je Edin Terzić? Hit trener u Europi pomagao 'vatrenima'. I želi biti izbornik reprezentacije

Otac mu je iz Donjeg Vakufa, majka iz Osijeka. Skautirao je u Hrvatskoj za Borussiju, ljetuje u Makarskoj, zna hrvatske pjesme i prati HNL, a vodio je i Haalanda, Reusa...