Ljudi prodaju doživljaj, niti ne pokušavaju prodati sport - u čemu griješi većina naših sportskih magova, koji vlastite sportove time osakaćuju nedostatkom publike
Čutura: Tajna uspjeha - prodaj doživljaj, a ne samo svoj sport
Ponekad malo jesam spor, ali ne baš toliko da se iščuđavam nad onime što se i dalje događa oko hokejaša Medveščaka. Jednostavno sam osvježio spoznaje mirnim i racionalnim odlaskom na utakmicu, bez navijačkih emocija i rekvizita, kao da odlazim u, recimo, kino, pa bih taj doživljaj rado podijelio s nekim. Konačno sam, mislim, shvatio što to i kako hokejaši uspiju prodavati u kontinuitetu.
Ljudi prodaju doživljaj, niti ne pokušavaju prodati sport - u čemu griješi većina naših sportskih magova, koji vlastite sportove time osakaćuju nedostatkom publike. U “zonu sumraka” gledatelja će uvesti već golemi zec na ulazu, srest ćete tu i manjeg bijelog te većeg smeđeg medu, kao i “koštičara” kojeg znam još od vremena kad je djelovao ispred blagopočivajućega kina Kozara. U toj ste zoni gladniji i žedniji nego izvan nje. I morate se osvježiti pićem, kikirikijem ili kobasama. U toj zoni nemate osjećaj da će vas itko s leđa pripaliti bejzbolskom palicom, makar vani pucaju bombe i vladaju duge cijevi.
I ljudi su, za ne vjerovati, nasmijani i skloni komunikaciji. Drugi planet. Posljednji put imao sam takav osjećaj kad sam kao klinac prvi put gledao NBA tekmu uživo, još početkom ‘80-ih u legendarnom Gardenu. Tad sam se prvi put susreo sa zapadnjačkom sportskom kulturom, u kojoj je odlazak na utakmicu obiteljska zabava. A konačni rezultat nije presudan za dobro raspoloženje. “Medvjedi” su uspjeli tu sportsku kulturu promovirati “s one strane ogledala” i izvrnuti realnost. Svaka im čast.