Lifestyle

Komentari 0

9 ukusnih i zdravih međuobroka - za dijabetičare i one na dijeti

9 ukusnih i zdravih međuobroka - za dijabetičare i one na dijeti

Zdrave grickalice između obroka mogu vam pomoći u održavanju razina energije i razina šećera stabilnima kroz dan, što je osobito važno za one sa šećernom bolesti. Evo nekoliko ideja što si možete pripremiti

Grickalice često i nezasluženo imaju lošu reputaciju, jer se pritom odmah misli na čips, slatkiše i druge nezdrave namirnice. No istina je kako zdrave grickalice mogu pospješiti mršavljenje, ali i pomoći kod nekih stanja poput dijabetesa, piše EveryDay Health.

Pogledajte video o šećernoj bolesti:

- Grickalice mogu biti vrlo zdrave kao dodatak prehrani jer održavaju razinu šećera tijekom dana - objašnjava dr. Kelly Kennedy, nutricionistica specijalizirana za prehranu u šećernoj bolesti.

Ona ističe kako je s dijabetesom najvažnije imati na umu količinu ugljikohidrata u grickalicama, jer se oni razgrađuju na glukozu  i mogu imati značajan utjecaj na razinu šećera u krvi. 

Previše jednostavnih ugljikohidrata odjednom može uzrokovati navale šećera u krvi, što zauzvrat može povećati rizik od dijabetskih komplikacija poput dijabetičke neuropatije, dijabetičke retinopatije, bolesti srca i moždanog udara.

Kada je u pitanju smanjenje rizika od komplikacija dijabetesa, održavanje zdrave težine i kontrola šećera u krvi idu ruku pod ruku, a ove zdrave grickalice Kennedy predlaže kao najbolje opcije za međuobrok.

1. Topla čokolada bez šećera

Vrući kakao bez šećera odličan je izvor kalcija i magnezija, a najbolje je odabrati onaj od tamne čokolade. Želite li ga ipak zasladiti, koristite steviju.

2. Pečeni krumpir i salsa umjesto čipsa

Pole krumpira ili pak krumpir narezan na šnite te pečen na ulju za pečenje poškropljen s malo maslinovog ulja uz domaću salsu napravljenu od pirjanog luka, paprike i rajčice odlična je i zdrava zamjena za kalorični čips i gotove tortilje s umacima.

3. Kokice pečene bez ulja

Postoje uređaji za pečenje kokica uz pomoć vrućeg zraka koji kokice pretvaraju u jednu od najzdravijih grickalica. Nakon što ste ih ispekli, poškropite ih s malo maslinova ulja i soli te uživajte bez grižnje savjesti.

4. Krekeri od raži s humusom

Bilo da krekere izrađujete sami ili ih kupujete u specijaliziranim dućanima, oni s humusom daju idealan međuobrok, a možete ih kombinirati i s malo ukiseljenog povrća.

5. Salate od svježeg povrća i mozzarelle

Omiljeno povrće i lagan te ukusan sir začinjen s malo maslinovog ulja, aceta, soli i papra odlična je i zdrava varijanta užine te izvor vitamina C.

6. Domaći voćni jogurt

Pomiješajte grčki jogurt s manje masti s omiljenim voćem, koje može biti i smrznuto te ćete dobiti zdraviju varijantu popularne slastice.

7. Domaći sladoled od voća

Idealan za vruće ljetne dane, domaći se sladoled radi uz pomoć kalupa, zamrzivača i voća kojeg ste prethodno izmiksali u kašu. 

8. Kikiriki maslac sa cjelozrnatim pecivom

Kikiriki maslac je kaloričan, ali istovremeno zasitan i zdrav. Jedite ga u umjerenim količinama za užinu kad vam je potrebno više energije.

9. Cheesecake u čaši

Domaći kravlji sir izmiješajte s mljevenim voćem po izboru, a možete ga obogatiti posipom od orašastih plodova ili pak preljevom od otopljene tamne čokolade.

Najčitaniji članci