Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
4 komentara

Alkalni sokovi: Jednodnevna kura zdravlja stvara balans

Zdravo se hraniti znači jesti kisele i alkalne namirnice u pravilnom omjeru. U suvremenoj prehrani, dominira hrana koja u tijelu stvara kiselinu. A kiselost je najbolje smanjiti alkalnom prehranom...

Dreamstime
Foto: Dreamstime
4 komentara

Nova knjiga dr. Stephana Domeniga “Alkalni sokovi i smoothieji”, objavljena u izdanju Školske knjige, pokazuje kako na jednostavan način očistiti organizam i uspostaviti zdrav odnos između kiselog i alkalnog.

Prema filozofiji dr. Mayra, najvažniji je put do dobrog zdravlja onaj koji vodi kroz želudac. Jedete li prave stvari na pravi način, tijelo će se moći očistiti. Možda ćete htjeti malo smršavjeti, i to je u redu; no alkalna prehrana ne služi tek mršavljenju. Ona je plan za postizanje vitalnosti kako bi se tijelo vratilo u svoj prirodni oblik i funkcioniralo najbolje što može.

Posted by Dr Stephan Domenig on Friday, 4 April 2014

U knjizi je detaljno izložen sedmodnevni plan čišćenja organizma što omogućuje organizmu da izbaci bezvrijedne tvari iz tijela. No, ne morate ga provoditi svih sedam dana. Jedan dan u tjednu ili nekoliko dana zaredom bit će dovoljno da u vaš život uđe hrana koja vam daje energije i čisti probavni sustav.

Uz program čišćenja organizma ćete se uz pomoć nutritivno izbalansiranih sokova, smoothieja i juha oporaviti te potaknuti probavni sustav. Plan možete slijediti svih sedam dana zaredom ili ga rasporediti drukčije, primjerice jedan dan u tjednu.

Također, možete uz druge recepte popiti nekoliko hranjivih napitaka kao injekciju zdravlja. Uzmite ih kako biste pojačali unos alkalnih namirnica i nadoknadili ono što vam nedostaje. Čak i ako ste na alkalnoj prehrani tek dva dana u tjednu, osjetit ćete njene blagodati.

Zašto pripremati sokove?

Sokovi i juhe koje ste pripremili kod kuće neusporedivo su bolji od kupovnih imitacija iz trgovine. Tako ćete moći paziti na njihov sastav – nećete dobiti proizvod s dodanom soli i šećerom i sa smanjenim udjelom vlakana. Domaći su pripravci svježiji, a to znači da su hranjive tvari i vitamini sačuvani. 

Foto: Pixabay/Merseyside Police Izbalansiran sok trebao bi biti poput čaše vina – nešto što ćete pijuckati uživajući u njemu kao plodu zemlje. Jedno upozorenje: sokovi mogu biti prejaki za probavu. Navikli smo se na to da bi voćni sokovi trebali biti gusti i jaki, a zapravo mnogi su ukusniji razblaženi.

Povremeno možete popiti gust sok, no inače ga razrijedite. Za probavu je najvažnije unositi dovoljno vode. Sok ili smoothie od sirovih sastojaka nije preporučljivo piti navečer jer tijelo neće imati dovoljno vremena da ih probavi.

Foto: Thinkstock Sirova hrana strogo je rezervirana za dan. Navečer pijte čaj ili uvarak, a želite li nešto konkretnije, neka to bude domaća juha. Po hranjivom sadržaju ne zaostaju mnogo za sokovima, a tijelo će ih lakše apsorbirati.

Jelovnik za jedan dan

Sjetite se da sokove i juhu pijete polako i da uživate u svakom gutljaju. Prije podne ili kasnije poslije podne uzmite bademe i brokulu kako biste dobili energiju iz bjelančevina. Tijekom dana pijte i vodu.

Glavne namirnice

Prvoga dana tijelo treba pripremiti za predstojeći tjedan. Jednostavni sok za doručak sadrži voće koje čisti od toksina, đumbir i alkalno začinsko bilje za čišćenje crijeva. Grejp je pun vitamina i vlakana i zajedno s umirujućim đumbirom pomoći će da se probavni sustav pripremi.

Začinsko bilje zvijezda je soka za ručak. Uzmite sezonsko bilje, a peršin je uvijek dobar izbor jer je snažan antioksidans. Bademi i brokula dat će vam energiju. Blag povrtni čaj navečer omogućit će želucu da se odmori od naporna rada. Bit ćete zadovoljni i spremni za ostatak tjedna.

Doručak - Sok za dobro jutro

Za prvi dan potreban nam je sok koji će očistiti organizam. Slatko-ća crvene jabuke ublažit će gorčinu grejpa, a uz to dodajte sok salatnog povrća za hranjiv početak dana.

Sastojci: 1/2 grejpa, 1 limun, 2 stabljike celera listaša, 1/2 krastavca, 3 rotkvice, 1 crvena jabuka, 2 cm đumbira

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia Priprema: Ogulite grejp i limun – ostavite malo bijele kožice pod korom jer je bogatija mineralima i vlaknima od samog voća. Iscijedite grejp i limun. Pripremite sok od celera. Ogulite krastavac (osobito ako je bio premazan voskom) te i njega stavite u sokovnik. Potom dodajte rotkvice, a ako im je lišće svježe, i njega dodajte soku. Jabuku narežite na četvrtine, dodajte ih soku. Ogulite đumbir, pa i njega stavite u sokovnik. Sok dobro promiješajte i ulijte u čašu. 

Napomena: Ako vam je ostalo celerova lišća, dodajte ga večeras povrtnom čaju.

Ručak - zeleni biljni čistač

Ovaj smo napitak nazvali biljnim alkemičarem. Svježe začinsko i aromatično bilje ima mnogo osobina i sve ih izdašno koristimo – i stabljike i lišće. Počevši s medvjeđim lukom i ljupčacem, to bilje iz sezone u sezonu miješamo i mijenjamo. Upotrijebite sezonsko bilje koje imate pri ruci. Ovdje smo uzeli peršin, no dobro će ga zamijeniti bilo koja druga nježnija začinska biljka, primjerice korijandar ili čak nekoliko listića timijana ili list ili dva kadulje.

Sastojci:3 stabljike celera listaša, s lišćem, šaka mladog špinata, mala vezica peršina , 1 mrkva, 1 krastavac, 1/2 limete, 1 žličica lanena, bučina ili avokadova ulja, za posluživanje

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime Priprema: Celer, špinat i peršin dobro operite. Posušite tapkanjem. Celer stavite u sokovnik. Kada dobijete sok, dodajte mrkvu kojoj ste odrezali krajeve. Potom u sokovnik stavite oguljeni krastavac, zatim i špinat. Sa stabljike peršina otrgnite listove, pa ih zajedno sa stabljikom dodajte soku. Sok od svih sastojaka izlijte, dobro promiješajte i dodajte iscijeđen sok limete. Poslužite u čaši i prelijte uljem.

Marenda - energetski napitak od badema i brokule

Pokušajte ovaj napitak piti prije podne ili u kasno popodne. Bademi su puni zdravih masti i bjelančevina koje daju energiju. Količinu vode odredite prema želji.Sastojci:12 badema s kožicom, 75 ml vode, 1 cvijet brokule

Priprema:Najprije izmiksajte bademe i vodu kako bi se bademi usitnili. Dodajte brokulu. Dobro izmiksajte.

Večera - hranjivi povrtni čaj

Ovaj je napitak hranjiv i pomoći će vam da održavate stalnu razinu energije. Pripremite ga u većoj količini jer ga možete piti tijekom dana umjesto čaja i kave s kofeinom. Kada vam njegovo pripremanje prijeđe u naviku, mijenjajte začine i bilje koje mu dodajete kako biste mijenjali okus; uz to, možete mu pokušati dodati ostatke povrća iz drugih recepata. Ovaj osnovni recept bit će temelj za vašu sutrašnju večernju juhu.

Foto: Dreamstime

Sastojci: 2 litre vode, 3 mrkve, 1 pastrnjak ili batat, 4 stabljike celera listaša, 2 luka, 1 poriluk, 2 krumpira, 3 češnja češnjaka, 6 zrna crnog papra, 1 lovorov list, mala vezica peršina. morska ili kuhinjska sol, prema ukusu maslinovo ulje, za posluživanje

Priprema: Dok pripremate povrće, pristavite vodu da zakuha. Mrkvi odrežite krajeve. Mrkvu i pastrnjak ili batat ogulite i krupnije narežite. Celer ugrubo nasjeckajte. Luk oljuštite i narežite na četvrtine. Donji kraj poriluka odrežite i bacite, zatim poriluk krupnije narežite. Krumpir narežite na četvrtine (ne morate ga guliti ako nije star i prljav). 

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia Kad voda zavrije, dodajte joj povrće, češnjak, papar i lovorov list. Lišće peršina nasjeckajte i stavite na stranu, a stabljike ugrubo nasjeckajte i dodajte povrću. Poklopite i smanjite vatru te lagano kuhajte 30 minuta. Povrće ocijedite, a tekućinu sačuvajte. Kada je želite piti, podgrijte je i posolite. Poslužite s malo peršinova lišća na vrhu i, ako želite, prelijte s malo maslinova ulja. 

Savjet: Iznenadit ćete se koliko je sok od peršina jak i oštar. Od listova možete pripremiti sok i na vrh staviti koji listić za još malo 
zdravog klorofila.

Načela alkalne prehrane

Pazimo li na želudac, mnoge od uobičajenih poteškoća i tegoba koje uzimamo kao nešto što ne možemo promijeniti, poput lošeg tena, neugodnog zadaha, nadimanja i zatvora, počinju nestajati. Tegobe i bolesti poput artritisa, dijabetesa tipa 2 čak i raka mogu reagirati na alkalnu prehranu. 

1. Svaki dan popijte dvije litre vode – u to možete uračunati sokove, ali potrebno je piti i puno vode. Nemojte prestati piti vodu i početi piti, na primjer, samo sok od mrkve. Uz dvije litre na dan tijelo i njegovi organi bit će gipki.

Foto: 123RF 2. Ako između obroka ogladnite, popijte malo povrtnog čaja ili filtriranu vodu. Katkada je tijelo žedno, a ne gladno, pa je bolje nešto popiti nego pojesti.

3. Navečer nemojte piti ili jesti sirovu hranu jer se teško probavlja. Tijekom noći takva hrana može fermentirati u želucu.

4. Umjesto crnog čaja ili kave pijte sok, biljni čaj i juhu. Crni čaj i kava su kiseli.

5. Nemojte biti napeti dok ste na kuri čišćenja, ostanite smireni i pozorni. Uživajte u procesu čišćenja tijela i duha

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message