Fizički aktivno putovanje do škole povezano je s boljim rezultatima testova djevojčica, a što duže to čine dugotrajniji je i učinak. Dječaci ne reagiraju isto
Djevojke koje pješače ili putuju biciklom uspješnije su u školi
Fizička aktivnost ima pozitivan efekt na mozak tinejdžera jer povećava cirkulaciju krvi u mozgu čime poboljšava koncentraciju, pamćenje i ostale faktore ključne za proces učenja. U španjolskoj studiji provedenoj na 1700 tinejdžera, njih 65 posto ide u školu pješke ili biciklom, dok ostali putuju autobusom ili autom. Djevojke koje su aktivno putovale u školu u prosjeku su na testu kognitivnih funkcija imale 53 boda, dok su one koje dolaze autobusom ili autom imale prosječnih 49 bodova.
- Nejasno je utječe li na bolje rezultate vrijeme koje djevojke potroše na putovanje do škole, ili vježba koju dobiju kroz njega - izjavio je dr. Francois Trudeau sa Sveučilšta Tris-Rivières u Kanadi.
One, čije aktivno putovanje u školu traje dulje od 15 minuta imaju najbolje rezultate, što je stručnjacima definitivno potvrdilo povezanost aktivnog putovanja s dobrim rezultatima. Te su djevojke imale najbolje rezultate u testovima matematičkih i verbalnih vještina. Efekt je bio stalan neovisno o dobi ispitanika, njihovoj težini ili socijalnom i ekonomskom statusu te izvan školskim aktivnostima.
No kod dječaka ista povezanost nije uočena, a znanstvenici smatraju da su uzrok tome razlike između ženskog i muškog mozga, koji drugačije reagira na tjelovježbu.
- Pješačenje i putovanje biciklom traje dulje od vožnje autobusom, pa razlog možda leži u tome što se tako djevojke imaju više vremena psihički i mentalno pripremiti na ono što ih očekuje u danu - smatra dr. Francois Trudeau.