Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
38 komentara

HZZO daje tri tjedna bolovanja za polaznike škole nepušenja

Dnevna bolnica za ovisnost o duhanu provodi školu nepušenja gdje pacijenti prolaze kroz intenzivnu edukaciju, terapiju te liječnički nadzor. Tijekom škole pacijenti imaju pravo na bolovanje na račun HZZO-a

Foto: Dreamstime
38 komentara

Pušenje predstavlja veliki javnozdravstveni i gospodarski problem. Danas se obilježava Svjetski dan nepušenja, a cilj je podizanje društvene svijesti o štetnosti pušenja te da pojedinac razmisli što može napraviti za sebe i svoje bližnje, spriječiti bolest i podići kvalitetu života. 

STRAŠNA REAKCIJA Tetoviranje crnom kanom curici je spržilo kožu na cijeloj ruci

Posljedice pušenja odražavaju se ne samo na zdravlje čovjeka, uzrokujući razne bolesti, od bolesti krvožilnog i respiratornog sustava do različitih vrsta karcinoma, nego i na društveno-gospodarske prilike svakodnevnog života.  Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije, svake godine zbog neposrednog pušenja umire više od šest milijuna ljudi, a više od 700.000 umire zbog posljedica pasivnog pušenja.

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia Dnevna bolnica za ovisnost o duhanu provodi školu nepušenja gdje pacijenti unutar tri tjedna prolaze kroz intenzivnu edukaciju, terapiju te liječnički nadzor. Svim polaznicima ove škole HZZO-o je omogućio bolovanje jer se radi o intenzivnom programu koji zahtijeva od polaznika svakodnevno dolaženje i boravak u dnevnoj bolnici, a svakodnevni stres i opterećenje koje posao sa sobom nosi može umanjiti učinak terapije i konačni rezultat programa škole. 

NA CIJELOM ILI DIJELU LICA Mobiteli mogu prouzročiti akne i druge probleme s kožom lica

Škola nepušenja NZJZ “Dr. Andrija Štampar" također provodi školu nepušenja koja se temelji na primjeni psihoterapijsko-edukativnog modela odvikavanja. Program traje pet dana, a nakon prvog tjedna polaznici se okupljaju u grupu podrške u kojoj razmjenjuju iskustva i međusobno si pomažu. 

Foto: Dreamstime

Program škole predstavlja modifikaciju američkog programa ‘Breathe free plan to stop smoking’ – 15 koraka do nepušenja. Model odvikavanja temelji se na radu u grupi, ali rad u školi usmjeren je i prema pojedincu. Analiziraju se prednosti prestanka pušenja, važnosti pozitivnog razmišljanja i vizualizacija sebe kao nepušača. Polaznike grupe se uči i o pravilnoj prehrani, važnosti tjelovježbe itd. Program ove škole je besplatan, ali broj polaznika je ograničen. 

HRABRA I ODLUČNA Posljednja avantura: Rak ju nije zaustavio da osvoji vrh planine

Ipak, koliko će osoba biti uspješna u svojoj namjeri da prestane pušiti ovisi najviše o njenoj motivaciji za prestanak, o stupnju ovisnosti o cigaretama kao i potpori koju dobiva od drugih osoba. 

Foto: Borna Filic/PIXSELL

Da je najvažnija čvrsta odluka pojedinca slaže se i dr. med. Igor Berecki, pedijatar i voditelj Odjela intenzivne njege na Klinici za pedijatriju KBC-a Osijek koji je ovisnik o cigaretama bio 25 godina. 

 

Danas je Svjetski dan bez duhanskog dima. Ne znam hoću li pomoći nekome tko se želi ostaviti pušenja (a mora se...

Posted by Igor Berecki on Thursday, May 30, 2019

 

 

- Svi pokušaju smanjivanja i postupnog prekida su propadali. Zato se nisam OSTAVLJAO pušenja, nego sam ga se jednostavno OSTAVIO: ugasio sam napola popušenu cigaretu i rekao: "Sada je zaista dosta! Neću umrijeti bez njih!" - rekao je u svojoj objavi na Facebooku Berecki i dodao da je najveća pobjeda, pobjeda nad samim sobom.

Top 15 najboljih savjeta škole nepušenja NZJZ "Andrija Štampar"

1. Odaberite prednosti nepušenja - fizičke (prestanak kašlja i upala, normalizacija krvnog tlaka…), emocionalne (povećanje samopouzdanja i samopoštovanja) te financijske - kućni budžet će se povećati. 

2. Odredite datum prestanka pušenja

3. Tjelesno se pripremite - za prestanak pušenja treba priprema. Dobro je početi s vježbama disanja i laganim kardiovježbama.

4. Psihička priprema - prisjetite se motiva zbog kojih želite prestati pušiti.

5. Planirajte nagrade - one će vas motivirati.

6. Promatrajte nepušače i oponašajte ih. 

7. Prestanite pušiti uz mali obred - proslavite svoju odluku da prestajete pušiti.

8. Uzimajte više tekućine - u prvom redu vode i prirodnih sokova. Pripazite na prehranu (izbjegavajte grickalice, umjesto njih jedite mrkvicu, celer, voće…).

9. Pronađite vremena za odmor - i opuštajte se na dnevnoj, tjednoj i godišnjoj bazi. 

10. Probudite sposobnost maštanja - jačajte sposobnost pozitivnog razmišljanja.

11. Koristiti duhovnu snagu (vjerski sadržaji)

12. Smanjivanje žudnje - kad vas uhvati želja za cigaretom, otuširajte se ili izađite na svježi zrak. Možete se posvetiti i omiljenoj fizičkoj aktivnosti kako biste zaboravili na želju.

13. Ako ste posrnuli - ako ste opet zapalili cigaretu, ne treba odustati nego krenuti iznova. Recidiv je dio terapijskog procesa, ali se i on treba proanalizirati. Razmislite zašto ste posegnuli za cigaretom i pokušajte uočiti što drugi put možete učiniti da ne posustanete.

14. Ne zaboravite dvostruku pobjedu: pomozite i drugome da prestane pušiti.

15. Osjećajte se dobro - I to zbog sebe, jer sami gospodarimo svojim ponašanjem.

Prestanak pušenja donosi ova poboljšanja: 

- 20 minuta nakon prestanka pušenja pada broj otkucaja srca i snižava se krvni tlak

- 12 sati kasnije razina ugljičnog monoksida u krvi pada na normalnu razinu

- 2-12 tjedana nakon prestanka cirkulacija je poboljšana, a plućna funkcija povećana

- 1-9 mjeseci nakon prestanka smanjuju se kašalj i kratkoća disanja

- 12 mjeseci nakon prestanka rizik nastanka koronarne srčane bolesti smanjen je upola

- 5 godina nakon prestanka rizik od moždanog udara je smanjen 

- 10 godina nakon prestanka rizik obolijevanja od raka pluća smanjen je upola u odnosu na pušače, smanjuje se i rizik obolijevanja od raka usne šupljine, grkljana, jednjaka...

- 15 godina nakon prestanka rizik obolijevanja od srčane bolesti izjednačen je riziku u nepušača

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message