Obavijesti

Lifestyle

Komentari 48

Moć boja: Crvena motivira, dok pastelni ton znači skromnost

Moć boja: Crvena motivira, dok pastelni ton znači skromnost
4

Odjećom šaljete podsvjesne poruke: Za sampouzdanje obucite nešto crveno, no ne pretjerujte jer ćete djelovati prijeteće. Ljubičasta ukazuje na autoritet i moć

VIDEO

Boja je jedno od najvažnijih oruđa koje možete iskoristiti u poslu, a na ljude će šest puta više utjecati boja odjeće koju nosite nego bilo što drugo vezano uz vaš izgled. Boja odjeće koju odabirete za posao šalje snažnu podsvjesnu poruku, kaže Lynda Goldman, konzultantica za poslovne komunikacije. Zato kad se sastajete s jednim ili skupinom klijenata, držite prezentaciju ili govor, prije no što odaberete odjeću, promislite koju poruku želite poslati. 

Za sastanke s klijentom primjerenije su svjetlije boje jer odišu pristupačnošću, no kad želite pokazati više autoriteta, osobito u većim skupinama, radije se odlučite za tamne boje. Želite li steći povjerenje, plava je odjeća najbolja jer poručuje da ste odani te da se mogu osloniti na vas. A ujedno djelujete prijateljski te moćno. 

- Upravo zbog tih poruka koje odašilje, plava je idealna i za razgovore za posao jer su najveće šanse da dobijete posao upravo ako nosite tamnoplavu - kaže Goldman. Preporučuje se i muškarcima i ženama, no katkad sugerira i da ste konzervativni. 

- Želite li se istaknuti iz mase, zadiviti i pokazati da se ne bojite, crvena je odjeća za vas. A i ostavit ćete dojam samouvjerene i pouzdane osobe - kaže stručnjakinja za imidž zaposlenika najmoćnijih svjetskih tvrtki Mary Lin Dedeaux. No budite oprezni jer previše crvene može djelovati prijeteće. Ako na sastanku želite reći nešto važno, odjenite crveno, ali ne ako ste ljutiti. I ako ste umorni, a morate držati govor, izbjegavajte previše crvene jer ćete djelovati još umornije.

Siva i bež daju dojam da znate što radite

Neutralne siva i bež su manje formalne te odaju razumnu i pristupačnu osobu koja se zna uklopiti. Sugeriraju da znate što radite, no može izgledati kao da neke stvari prešućujete.

U bijeloj činite druge napetima

Odjenete li se u bijelo od glave do pete, ljudi će biti napeti u vašoj blizini jer djelujete uniformirano i preozbiljno. Izbjegavajte je osim ako ste liječnik ili kuhar. Bijelu radije kombinirajte s drugim bojama.

Malo ružičaste za samopouzdanje

Ružičasta košulja ispod tamnoga odijela ublažit će strogoću i odati dojam pristupačne, ali profesionalne osobe. No ružičasta nije rezervirana samo za žene. U nježnijim nijansama ružičasta na muškarcima odaje samopouzdanoga poslovnog čovjeka. No ni jedan spol ne smije pretjerati jer previše ružičaste odbija i iritira ljude.

Skromnost u pastelnoj boji

Želite li umiriti i razuvjeriti klijente, obucite neku pastelnu boju. Pastelna odjeća šalje poruku skromne, tihe i diplomatske osobe te odbija moguće kritike. Slično će djelovati i zemljani tonovi, svijetložuta, koraljna te boja breskve jer ne “zastrašuju”.

Zelena odaje da ste pouzdani

Svijetlozelena odjeća odaje dojam opuštene, no mirne i organizirane osobe. Želite li klijentima pokazati da se mogu osloniti na vas, odjenite tamnozelenu jer odaje da ste snažni i raspolažete moći, ali i istovremeno i pomalo konzervativni.

I nijanse na logu diktiraju uspjeh

Razumijevanje značenja boja u poslu omogućuje vam da što jasnije shvatite i najbolje odgovorite na poslovne izazove ili razvijete vrlo uspješan posao, ističe Lynda Goldman. Boje loga najuspješnijih tvrtki u svijetu nisu slučajno izabrane, nego su takve zbog skrivenoga značenja boja. 

- U poslu nije dobro upotrijebiti samo jednu boju. Uz glavnu boju najbolje je kombinirati još neku jer pretjerana upotreba određene boje može djelovati sasvim suprotno od njezina izvornog značenja - savjetuje Goldman. 

Tako je žuta odlična za dječje proizvode, osobito u kombinacijama s drugim “živim” bojama, jer stimulira dječji mozak i potiče kreativnost. Također je idealna za tvrtke koje se bave promoviranjem zabava i šoubiz-događaja. Obično se upotrebljava samo kako bi se nešto istaknulo jer previše žute izaziva nervozu, osobito starijim ljudima. Često je rabe i lanci brze hrane, a najbolji je odabir za znak rasprodaja jer se najbrže uočava. Iako je dobra za promoviranje, nije i za prodaju skupih proizvoda jer će djelovati jeftino. 

Često se kombinira s crnom. A crna označava autoritet, moć, kontrolu, sofisticiranost i formalnost. Zato je dobra za tvrtke koje prodaju luksuz i eleganciju, primjerice skupe automobile. Crna pakiranja čine proizvod skupljim i otmjenijim. Glazbena industrija rabi je za privlačenje mladih zato što je trendi, sofisticirana, ali i buntovna. 

Za stvaranje dramatičnog efekta spaja se sa svjetlijim bojama, no ne pretjerujte jer previše crne može poprimiti depresivnu notu ili djelovati previše konzervativno.

Bijela za visoku tehnologiju

Zato što znači jednostavnost i sigurnost, bijela je boja za tvrtke koje se bave visokom tehnologijom, kućanskim uređajima i proizvodima vezanim uz zdravlje. Najbolja je boja za podlogu na internetskim stranicama. No previše bijele može djelovati dosadno.

Ljubičasta znak kreativnosti

Za kvalitetne i skupe proizvode upotrebljava se ljubičasta. Inovativni dizajneri povezuju je s elegancijom i moći, pa se najviše rabi u kreativnim poslovima i kozmetičkoj industriji. Prikladna je za proizvode i internetske stranice namijenjene ženama i djeci te mlađim muškarcima. Sa zlatnom simbolizira bogatstvo.

Srebrna otkriva kvalitetu

Tvrtke koje nude prvoklasne usluge i proizvode koriste se srebrnom jer odražava kvalitetu izrade. Prikladna je i za visoku tehnologiju, računalne inovacije te znanstvene i tehnološke kompanije. Koristi se i za promidžbu modernih uređaja te opreme.

Crvena mami na trošenje 

Ljude će na kupnju potaknuti crvena boja, a crveni natpisi izazivaju “potrošački impuls”. Stoga se ona najviše upotrebljava u trgovini i marketingu. Također je učinkovita u promidžbi proizvoda i usluga povezanih s hranom, energijom te brzinom. 

Moć boja:

  • Žuta: Optimizam, jasnoća, sreća, sigurnost, originalnost, kreativnost, izazovi
  • Narančasta: Jeftino, prihvatljivo, pustolovno, poticajno, mladenačko
  • Crvena: Moć, energija, strast, akcija, hrabrost, uzbuđenje, spontanost
  • Ljubičasta: Kreativnost, mudrost, inventivnost, elegancija 
  • Plava: Povjerenje, odanost, snaga, pouzdanost, mirnoća
  • Zelena: Zdravlje, rast, plemenitost, praktičnost
  • Siva: Ravnoteža, neutralnost, jednostavnost

Povjerenje u plavu

Tvrtke koje žele steći povjerenje klijenata, pokazati kako se na njih možete osloniti te kako cijene poštenje i integritet upotrebljavaju plavu. To je najsigurnija boja za logo. Za njom posežu komunikacijske internetske stranice, a tvrtke koje se bave visokom tehnologijom i računalima za maksimalan učinak kombiniraju nijanse plave sa sivom. Preporučuje se i tvrtkama koje se bave proizvodima za čišćenje te čistoćom vode. 

Koristi od nje imaju i zrakoplovne kompanije te nautičke tvrtke. Svijetloplava je odlična za poslove koji promoviraju putovanja, zdravlje, odmor i opuštanje. Slično plavoj, i tirkizna se preporučuje tvrtkama koje su povezane s promicanjem vode ili vodenih sportova. Ta je boja učinkovita i za poslove vezane uz komunikaciju, poučavanje, javno govorenje i računala. 

Pomaže da se lakše izrazite, jasnije i logički razmišljate te nosi dozu inovativnosti. Jednako je prikladna i za muško i žensko tržište svih uzrasta.

S narančastom se treba postupati oprezno

Narančasta odaje dojam prihvatljivosti, no previše može sugerirati da je nešto jeftino. Zato ju je potrebno dozirati ili kombinirati s drugim bojama, primjerice crnom. Njome se koriste tvrtke koje promiču pustolovan duh, stimuliraju osjetila te “igraju” na neovisnost. Odličan je izbor za restorane i kafiće jer potiče apetit te podsvjesno “tjera” goste na potrošnju. 

Za prirodu i novac zelena

Za poslove vezane uz zdravstvo i iscjeljivanje preporučuje se zelena. Idealna je za promidžbu prirodnih proizvoda, a dobra je i za promidžbu novih proizvoda koji imaju velik potencijal. Tamnozelena je dobra za financijske internetske stranice.

Suosjećanje uz ružičastu

Ružičasta se povezuje sa suosjećajnošću i razumijevanjem, pa je se njome služe dobrotvorne organizacije. Koristi se za proizvode i usluge za žene te u industriji slatkiša. Previše te boje može odavati nezrelost, manjak volje i nerealna očekivanja.

Smeđa boja prodaje domaće

Zato što označava snagu, pouzdanost, trajanje i praktičnost, smeđa je dobra za promicanje vanjskih aktivnosti. Njome se najviše koriste tvrtke koje se bave uređivanjem okoliša, poljoprivredom te one koje se bave promidžbom domaćih proizvoda. 

Podton kože, hladni ili topli određuje najbolju boju odjeće

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 48
VIDEO

'Zbog moje debljine, ljudi misle da mi je muž plaćeni glumac'
TRPI RUŽNE UVREDE

'Zbog moje debljine, ljudi misle da mi je muž plaćeni glumac'

Amerikanka je odlučila javno odgovarati svim okrutnim komentatorima koji ju pitaju je li njezin mišićavi suprug 'plaćeni glumac' te ju pitaju koliko ima novca te ima li životno osiguranje

'Mama je znala da nešto nije u redu... Čim mi je pomirisao dah, liječnik me poslao u bolnicu'
ISPOVIJESTI: KAKO SMO IZBJEGLI SMRT

'Mama je znala da nešto nije u redu... Čim mi je pomirisao dah, liječnik me poslao u bolnicu'

S vremena na vrijeme, naš unutarnji glas nas navodi da donesemo odluke koje inače ne bismo razmatrali, kao što je odustajanje od putovanja ili iznenada odabiranje druge rute na posao
Ulovite mjesto na vrijeme: Evo gdje se u Zagrebu smije, a gdje ne smije roštiljati na livadama
BUNDEK, JARUN...

Ulovite mjesto na vrijeme: Evo gdje se u Zagrebu smije, a gdje ne smije roštiljati na livadama

Pomama za klupicama i kućicama iz godine u godinu je sve veća, a kad su praznici, poput 1. maja, klupicu treba zauzeti već u rano jutro. Evo koje su najpopularnije lokacije za besplatno roštiljanje u glavnom gradu