Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
4 komentara

Muče vas bolne mjesečnice? Pomažu topla kupka i kamilica

'Oni dani u mjesecu' mogu biti manje neugodni ako unosite dovoljno vitamina D i vode. Ključan je i dobar san, a može pomoći i masaža trbuha. Preporučuje se izbjegavanje kofeina

Foto: Dreamstime
4 komentara

Menstrualne bolove žene najčešće ublažavaju tabletama protiv bolova, a znanstvenici tvrde kako ih je ipak moguće izbjeći. Donosimo deset načina na koje možete smanjiti menstrualne bolove na prirodan način.

1. Toplina

Znanstvenici sa Sveučilišta u Londonu tvrde da temperatura od 40° C može ukloniti grčeve. Tvrde kako toplina funkcionira kao i lijekove, blokirajući receptore za bol. Uzmite bocu s toplom vodom na trbuh, a ugodna toplina će smanjiti bol.

LEONA SLATKOVIĆ HARČEVIĆ Pet komentara koje trpe sve žene za vrijeme menstruacije

2. Topla kupka

Toplina pomaže u ublažavanju boli, a u kombinaciji s vodom, efekt će biti još bolji jer su kupke odličan način za fizičko i psihičko opuštanje. Napunite kadu vrućom, dodajte soli za kupanje, 2-3 žlice mljevenog đumbira, uključite omiljenu glazbu i napravite vruću šalicu čaja.

Da bi učinak bio bolji, dodajte nekoliko kapi eteričnih ulja - lavanda i muškatna kadulja olakšavaju bol te pomažu pri opuštanju, cimet i eukaliptus smanjuju upale, ruža smiruje, a kamilica opušta mišiće i smanjuje razdražljivost.

3. Masaža trbuha

Liječnici tvrde da masaže s eteričnim uljima mogu ublažiti bolove. Evo nekoliko tehnika koje mogu pomoći da preživite bolne menstruacije.

Stavite dlanove na središte trbuha i radite krugove uz lagano pritiskanje. Ponovite to 30 puta.

Postavite srednji prst i kažiprst obje ruke na pupak i pritišćite trbuh. Masirajte trbuh počinjajući od gornjeg dijela prema vanjskom dijelu trbuha sve do donjeg dijela. Ponovite 20-30 puta.

Masirajte trbuh zglobovima oko 30 sekundi.

Da bi učinak bio bolji, a proces ugodniji, koristite esencijalno ulje lavande ili ruže.

PROMO Sve što morate znati o menstrualnim bolovima

4. Biljni čajevi

Čajevi od raznih bilja koristili su se pri liječenju stoljećima, a za menstrualne bolove preporučuje se čaj od kamilice. On sadrži glicin koji ublažava grčeve mišića i opušta maternicu. Čaj od kurkume također pomaže kod grčeva te ima protuupalna svojstva. Osim toga, on smanjuje i nadutost.

5. Seks

Mnogi znanstvenici tvrde kako je upravo seks najdjelotvorniji lijek protiv menstrualnih grčeva. Seks jača imunološki sustav, ublažava glavobolje i poboljšava pamćenje. Orgazam oslobađa serotonin, endorfin i dopamin koji pomažu u smanjenju percepcije boli.

Isto tako, seksom se možete brže 'riješiti' menstrualne krvi zbog kontrakcija tijekom orgazma.

Sexy young couple in kitchen | Autor: 123rf Foto: 123rf

6. Spavanje

Dobar san općenito je važan za zdravlje, ali zaspati tijekom menstrualnih bolova može biti prava muka. Grčevi ne dopuštaju da utonete u san i jastuk iznenada postaje neudoban. No, donosimo trik pomoću kojeg spavanje može postati udobnije tih dana u mjesecu.

Stručnjaci preporučuju da pokušate ležati u fetalnom položaju jer on opušta mišiće oko trbuha i smanjuje bol. Osim toga, s obzirom da su noge stisnute, manja je šansa za neželjenim 'curenjem'.

7. Pijte puno vode

Pijenje vode sprječava zadržavanje tekućine u tijelu. Time ćete olakšati ili izbjeći nadutost. Da bi učinak bio bolji, pijte mlaku ili toplu vodu. Ona će opustiti mišiće i ukloniti bol.

VRLO JE JEDNOSTAVNO Super trik kako ukloniti mrlje nakon menstruacije s gaćica

Za još bolji efekt jedite što više voća i povrća. Krastavci, zelena salata, lubenice i breskve su bogati vodom te istovremeno puni vitamina.

8. Vitamini i minerali

Dovoljnim unosom vitamina i minerala ublažite simptome menstrualnih bolova. Unosite 1000 mg kalcija na dan, a namirnice bogate tim mineralom su brokula, bademi, jogurt i mlijeko.

Vitamin D pomaže tijelu da apsorbira kalcij i smanjuje upale. Namirnice bogate vitaminom D su riba, kozji sir, šampinjoni, naranča, jogurt, mlijeko i cjelovite žitarice.

Omega-3 masne kiseline iz ribljeg ulja također pomažu u smanjivanju upala. No, budite oprezni s njihovim unosom jer mogu povećati krvarenje.

Foto: Thinkstock/Guliver

9. Vježba

Žene misle da je vježbanje tijekom 'onih dana u mjesecu' štetno. No, ono povisuje razinu endorfina u tijelu, umanjuje bol i poboljšava raspoloženje. Hodanje, bicikliranje i joga postižu najbolji efekt. Vježbajte tri puta tjedno, minimalno 15 minuta.

10. Izbjegavajte kofein

Dok neke namirnice pomažu tijekom menstruacije, ima i onih koje biste trebali izbjegavati. Jedna od njih je kofein. On pogoršava simptome PMS-a, povećava nadutost, promjene raspoloženja, bolove i grčeve. Znanstvenici čak tvrde da ponekad može i poremetiti menstrualni ciklus, ako ste s njime pretjerali.

Izbjegavajte i masnu i slanu hranu, alkohol, čokoladu i gazirana pića jer uzrokuju nadutost i zadržavanje vode.

JAVNOST OPET ŠOKIRANA: Kraljica ne dolazi na krštenje sina Meghan i Harryja?

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message