Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
6 komentara

Naučite ispričati priču koja će uspješno prodati vaš proizvod

KNJIGA DANA 'All Marketers Are Liars' Setha Godina objašnjava kako uspješni voditelji marketinga ‘zaviruju’ u um korisnika i oblikuju posebnu priču prema njihovim uvjerenjima

Foto: Promo
6 komentara

Marketing je širenje ideja, ‘priča’ nam priču koja je u većini slučajeva laž, tvrdi Seth Godin, autor knjige “All Marketers Are Liars”, koja daje uvid u svijet marketinga i u to kako voditelji marketinga kreiraju priče koje utječu na ljude.

Uspješni voditelji marketinga “zaviruju” u umove korisnika jer su njihovi pogledi na život vrlo važni za prodaju vašeg proizvoda, objašnjava autor.

- Upoznajte svoje klijente, a zatim oblikujte posebnu, autentičnu priču samo za njih. Pobrinite se da se svaki aspekt vašeg posla, od osoblja, preko proizvoda, do loga, uklapa u tu priču. Kad uspijete doprijeti do ljudi na značajan i iskren način, izgradit ćete vezu koja će odgovarati objema stranama.

Foto: Promo

- Uspješan marketing priča ljudima vjerodostojne priče. Dobar primjer uspješnog marketinga je onaj kompanije Georgea Riedela, koja proizvodi staklene proizvode, a vinske čaše su osobito popularne. Riedel tvrdi da svako vino ima jedinstvenu ‘poruku’ koja se prenosi kroz čašu iz koje osoba pije. Njegova poruka djeluje superučinkovito. Naime, znanstvena istraživanja potvrdila su da nema razlike između njegovih i drugih čaša, no stručnjaci za vino diljem svijeta tvrde da je vino bolje iz Riedel čaša. To je moć marketinga - može promijeniti okus vina - piše autor Godin.

Knjiga dana Knjiga "Overdressed" autorice E. L. Cline o kvalitetnoj odjeći

Objašnjava da takve priče uspijevaju danas jer ljudi kupuju ono što žele a ne ono što trebaju.

- Zamislite mladu ženu koja kupuje tenisice. Radije će kupiti prave za 125 dolara nego lažnjak za nekoliko dolara. Ne kupuje ih zbog trajnosti ili podrške koju daju njezinim nogama. Kupuje ih jer se osjeća ‘cool’. Ono što voditelji marketinga zapravo prodaju toj ženi je priča da će biti posebna i moderna, a ljudi šire priče. Rijetko kad kupuju neki proizvod zbog njegovih značajki. Stoga, ako znate pričati priče, doprijet ćete do ljudi - kaže autor. Dodaje i da je važno znati kakve poglede na život imaju korisnici.

NatureFix_2 with frame.jpg KNJIGA DANA I Tesla i Beethoven inspiraciju su crpili boravkom u prirodi

Posao voditelja marketinga je pronaći grupu ljudi koji imaju slične životne poglede i kreirati priču koja se obraća direktno njima. Postoji grupa majki kojima je najveći prioritet rast i obrazovanje djece, bodybuilder koji misli da su suplementi put do savršenog tijela... Svaka od tih skupina želi čuti priče koje se slažu s njihovim pogledima na život. Tvrtka Baby Einstein 2004. je ispričala odličnu priču i prodala 150 milijuna videa za bebe uvjerivši ljude da će video učiniti djecu pametnijima. Ljudi su se željeli osjećati kao da pomažu djeci, iako se kasnije pokazalo da video utječe malo ili nimalo na intelekt, otkriva autor.

KNJIGA DANA Upornom rutinom naš mozak ‘nauči’ biti sretan za 45 dana

Savjetuje da priču oblikujete prema uvjerenjima korisnika. Ako su vam cilj novopečene majke koje vjeruju da je slani čips loš za djecu, kreirajte priču da je on od soje a ne od krumpira, da su organske, malomasne i posoljene morskom solju umjesto natrijem. Kad nešto prodajete, važno je dati ljudima novu informaciju jer će ih to najviše zainteresirati. Pri kreiranju priče služite se bezazlenim malim lažima ako pomažu vama i vašim klijentima, no nemojte ih nikad prevariti jer povjerenje je teško vratiti.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message