Lifestyle

Komentari 5

Ponude za Crni petak traju već cijeli mjesec: Pogledajte što su koji dućani snizili i za koliko

Ponude za Crni petak traju već cijeli mjesec: Pogledajte što su koji dućani snizili i za koliko

U trgovačkim centrima ove godine nema nikakvog programa koji bi pratio akcije uz 'Crni petak'. Neki bilježe i do 20 posto manje posjetitelja, no dolaze kupci koji kupuju ciljano, kažu

'Crni petak', u svijetu poznat kao Black Friday, ili dan velikih sniženja, koji je mnogim trgovačkim centrima bio prilika da organiziraju bogati zabavni program, kako bi privukli što više posjetitelja i naveli ih da dobro raspoloženi šetaju među trgovinama, ove bi godine mogao proći kao 'tiha misa'. Naime, iako su velika sniženja  u brojnim trgovinama započela još početkom mjeseca, dok su neki trgovci s njima krenuli ovaj tjedan i planiraju nastaviti do kraja studenog, zbog epidemioloških mjera ni u jednom centru ne planiraju nikakav program. 

POGLEDAJTE VIDEO: Evo kako kupovati mudrije

Popusti se oglašavaju samo na stranicama centara, ili trgovina te na društvenim mrežama. Iako ima dosta proizvoda koji su sniženi za 50, pa i 70 posto, odgovor kupaca do sada je bio nešto slabiji, kažu u nekoliko trgovačkih centara. Gotovo svi u studenome bilježe pad broja posjetitelja u odnosu na studeni prošle godine.

Tako u City centru one kažu da su njihovi zakupci ove godine odlučili ponuditi dobre popuste kroz cijeli studeni,ali unatoč tome  bilježe između 10 i 20 posto manje posjetitelja nego u isto vrijeme lani. No, pad u ostvarenom prometu manji je od pada posjećenosti, što znači da 'kupci rjeđe dolaze u shopping, ali dolaze ciljano i pojedinačno obavljaju – veće kupnje', kažu.

Slično je i u zagrebačkom Avenue Mallu, kao i u Outlet centru Roses: Popusti su se u većini trgovina protegli na cijeli mjesec, a samo dio trgovina ponudit će ih 27. i cijeli vikend iza toga. Iako je posjetitelja manje, to se još nije u jednakoj mjeri odrazilo na promet. 

Štoviše, dio  trgovaca u odgovoru na naša pitanja ističe kako od pandemije korone  bilježe značajan porast kupnje putem Interneta, a neki će to i dodatno poticati. Tako u JYSK-u kažu  da raste on-line kupnja. U razdoblju između 26. u 29. studenog u toj će trgovini čak 1600 proizvoda biti i do 70 posto sniženo, a trgovine će raditi produljeno, no kupcima se nudi u on-line rezervacija proizvoda po sistemu 'Click&Collect'. Riječ je o novoj opciji on-line naručivanja, kod koje kupac putem Interneta naručuje proizvod koji mu se dostavlja u trgovinu koju sam izabere, gdje ju može pokupiti.  

Pružatelji mobilnih usluga već odavno preferiraju internet trgovinu i većina njih ovih dana je objavila ponudu s nizom uređaja i tarifa koje su značajno snižene. Tako je u A1 Hrvatska, na primjer, Black Friday započeo već u srijedu, 26. studenog, s popustima na više od 50 modela smartphonea i do 90 posto, uz poklon od 500 kuna za online narudžbu usluge Interneta, što se može ostvariti samo putem web-a. Mnoge trgovine najveće popuste ciljaju upravo i dane prije i nakon 'Crnog petka', pa tako u nekima od njih - poput HG Spota, koji uvijek ima dobre prigodne rasprodaje -  ni sredinom tjedna nisu imali oglašenu ponudu.

Novost koju su ovih dana nudile brojne trgovine je  to da kupcima koje interesiraju sniženja za 'Crni petak' nude prijavu na newsletter, kojim će o popustima biti obaviješteni tek nekoliko sati prije nego što sniženja stupe na snagu. 

Umjesto Black Fridaya – Green i Giving day

I u Ikei kažu kako bilježe manji broj kupaca u trgovinama, no istodobno i značajan broj onih koji su 'preselili na Internet'. Jedina tvrtka iz koje se ne žale zbog pada broja kupaca i prometa je DM, iz kojega su nam odgovorili kako i u poslovnoj godini 2019./2020. bilježe rast prometa. Obje tvrtke prilično su zanimljive i po pristupu prema Black Fridayu: Kažu kako popuste imaju tijekom cijele godine, a u ovo vrijeme okrenuti su i drugim akcijama.

Tako Ikea u sklopu globalne inicijative za razvoj cirkularne ekonomije i održive potrošnje pokreće Green Friday. Od 24. Studenog do 3. prosinca  Ikei možete ponuditi otkup njenog isluženog namještaja i dobiti vaučer koji možete potrošiti u Ikeinoj trgovini tijekom iduće tri godine. Da biste to ostvarili, potrebno je na stranicama Ikee obaviti online procjenu predmeta koji planirate ponuditi za otkup, a kad ih preuzme, Ikea će ih dezinficirati i donirati onima koji su najviše pogođeni pandemijom Covid-19.

U DM-u, s druge strane, kažu da za uštedu u njihovim trgovinama nije potrebno gledati koji je dan u mjesecu ili godini, pa i ne ističu nikakve popuste. Umjesto toga, 27. studenoga  nastavljaju tradiciju iz protekle 3 godine, te su ga proglasili - Giving Fridayem. Na taj dan će korisnicima socijalnih samoposluga Hrvatskog Crvenog križa diljem Hrvatske donirati higijenske i ostale potrepštine u vrijednosti od pet posto ukupnog prometa koji kupci ostvare tijekom tog dana. 

Evo popusta i proizvoda na akcijama koje su kao zanimljive za nas istaknuli u trgovačkim centrima i pojedinim trgovinama: 

1. JYSK

1. Madrac GOLD S25 80x200 cm : Luksuzni madrac s dvije razine tvrdoće i ugrađenim mini džepićastim oprugama sa sedam zona udobnosti i antibakterijskom navlakom. Dostupan po cijeni od 1.000 kn (stara cijena 3.299 kn).

2. Jastuk Tronfjellet s punjenjem od silikoniziranog vlaknastog paperja u dimenzijama 50x70cm. Dostupan po cijeni od 75 kn (stara cijena 259 kn).

3. Kastrup stolica: Cijena 225 kn (stara cijena 649 kn).

4. Vedde komoda od divljeg hrasta s 3 ladice. Cijena 550 kn (stara cijena 1.099 kn).

5. Taks tepisi od umjetne janjeće kože 60x90 cm. Cijena 80 kn (stara cijena 199 kn).

2. Roses Designer Outlet

Shooster

1. Converse tenisice: sada 158,70 kn, prije 529 kn

 

2. Converse tenisice: sada 248,70 kn, prije 829 kn

3. Puma tenisice: sada 206,70 kn, prije 689 kn

s.Oliver

1. Muška jakna : sada 263,20 kn, prije 1099 kn 

2. Majica: sada 63,20 kn, prije 239 kn 

3. Ženska jakna : sada 204 kn, prije 639 kn 

4. Ženska jakna: sada 519,20 kn, prije 1299 kn 

3. A1 web shop

1. Huawei P40 Lite 128 GB: 65% popusta, Black Friday cijena: 9­ kn odmah + 10 kn/mj uz tarifu 

2. Kućni super Internet - 500 kn na Visa poklon kartici za online narudžbu Internet usluge (uz ugovornu obavezu) 

3.  Samsung Galaxy Watch3 45 mm Mystic Black uz popust 900 kn (normalna cijena 3499 kn)

City Centar one

Dio trgovina odlučio se za popuste koji će vrijediti samo 27. studenog, a veliki dio njih s popustima je započeo sredinom tjedna i trajat će do kraja vikenda. Evo izbora popusta u nekoliko trgovina:  

Benetton:  30 posto na cjelokupnu kolekciju jesen/zima 2020. (od 27. do 29.11.)
C&A: do 50 posto na odabrane artikle (od 23. do 29.11.)
Calzedonia: 20 posto na sve, 50 posto na odabrane artikle
Ciciban: 30 posto  na dio asortimana
Farmacia: nude se popusti između 20 i 30 posto na dermokozmetiku, ekskluzivnu kozmetiku, kozmetiku za njegu kose, njegu tijela, te 15 do 20 posto popusta na dodatke prehrani 
H&M: do 50 posto na označene artikle
Mango: 30 posto na cijelu kolekciju (ne odnosi se na pojedine artikle) 
Office Shoes: popusti od 10 do  do 60 posto
s..Oliver: 30 posto na cjelokupan asortiman
ShoeBeDo: popusti i preko 50 posto
Shooster:  do 70 posto
Skechers: do 50 posto
Top Shop: do 70 posto na proizvode brendova Dormeo, Delimano, Rovus, Walkmaxx i Wellneo (na maloprodajne cijene i dio asortimana)
Varteks: do 70 posto (od 23. do 29. 11.)

Kako  je  'Crni petak' postao dan velikih kupnji? 

Postoje različite teorije o tome kako je Black Friday dobio taj naziv. Najmanje je dokaza da bi se to moglo povezati s pričom o tome da su bogati američki vlasnici petkom obično trgovali crnim robljem, dok su druge dvije pretpostavke nešto vjerojatnije.

Naime, smatra se da je izvorni Crni petak zapravo petak, 24. rujna 1869. godine. Tog su se dana dva američka financijaša, Jay Gould i Jim Fisk, ujedinili kako bi otkupili što je moguće više nacionalnog zlata, nadajući se kako će znatno podići cijenu zlata i zaraditi. Urota je završila padom burze i bankrotom većine, od bogatih brokera do farmera, što je mnoge ljude zavilo u crno.

No, naziv se u današnjem kontekstu počeo koristiti tek pedesetih godina prošlog stoljeća u Philadelphiji. Trgovci su, naime, primijetili da nakon cijele godine poslovanja 'u crvenom', u vrijeme nakon Dana zahvalnosti, kad počinje sezona popusta, polako prelaze u pozitivno, pa započinju brojati profit. Pretpostavlja se da izraz prvotno nije ušao u upotrebu zahvaljujući trgovcima, nego policiji u Philadelphiji, koja je počela koristiti taj izraz kako bi opisala gužve u prometu i trgovinama koje nastaju nakon Dana zahvalnosti.

Državni inspektorat pojačava nadzor za 'Black friday'

Tržišna inspekcija Državnog inspektorata pojačano nadzire posebne oblike prodaje pod nazivom 'Black friday' ili 'Crni petak', objavili su u srijedu  iz Državnog inspektorata.

- Pojačani nadzori, osim u petak 27. studenog, obavljaju se već sada te će se obavljati i nakon toga dana, ovisno o oglašavanju od strane trgovaca - ističu iz Državnog inspektorata. U inspekcijskim nadzorima, kako navode, prvenstveno se nadziru odredbe Zakona o zaštiti potrošača kojima se uređuje isticanje cijena proizvoda pri obavljanju posebnih oblika prodaje te vezano uz to nepoštena poslovna praksa trgovca u odnosu prema potrošačima.Napominju kako se sukladno Zakonu o zaštiti potrošača posebnim oblicima prodaje smatra prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji. 

Ta prodaja obuhvaća, između ostalog, akcijsku prodaju, rasprodaju, sezonsko sniženje, prodaju proizvoda s greškom i prodaju proizvoda kojima istječe rok uporabe, kao i prodaje pri kojima se koriste i drugi nazivi različiti od navedenih, u ovom slučaju 'Black friday' ili 'Crni petak', kaže se u priopćenju.

 

Najčitaniji članci