Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
2 komentara

Djeca koja jedu zdravo doma češće biraju zdravo i u školi

Prema novom zakonu, u američkim školama posluživat će se i salata, a nezdrave grickalice smanjiti u automatima. Stručnjaci ističu da zdrave navike potječu od kuće

Fotolia
Foto: Fotolia
2 komentara

Nezdrava hrana u školama te loše ekonomsko stanje u državi natjerala je američkog predsjednika Baracka Obamu da usvoji novi zakon o zdravoj prehrani i uloži 4,5 milijardi dolara kako bi svi u školama imali zdravi svježi obrok. Svježe voće i povrće, salate, manji deseti i hrana bazirana na pšenici imat će puno važnije mjesto u školskim kantinama. Amerikanci se nadaju da će tako spriječiti pretilost djece, a osigurati im hranjiv i zdrav obrok.  

Novim zakonom postavili su nova pravila za brzu hranu u automatima te školskim trgovinama, u kojima neće smjeti biti previše nezdravih grickalica. Omogućili su i najsiromašnijima zdrave obroke, pa će se tako spriječiti i izgladnjivanje u školama. Cilj je osigurati i lokalnim specijalitetima put do školskih kantina, kao i pristup besplatnoj pitkoj vodi, osobito u vrijeme obroka. Djeca će svaki dan moći birati između tri menija, a moći će izabrati i salatu.

- U SAD-u 17 milijuna djece ne jede pravi obrok svaki dan, a s druge strane svako treće djete se smatra pretilim ili je u opasnosti da postane pretilo - kaže američki tajnik poljoprivrede Tom Vilsack.

Amerikanci danas plaćaju danak lošoj polici 80-ih godina prošlog stoljeća kad je Kongres drastično smanjio subvencije za školsku hranu. Zbog velikog siromaštva novi poticaji dočekani su kao spas.
- U SAD-u postoje milijuni djece koji ovise o školskom obroku kao primarnom izvoru hrane. U većini kućanstava nema uravnotežene prehrane ili nema uopće obroka. Roditelji rade više poslova ili jednostavno nemaju dovoljno novca. Ne želim da se stvori dojam da ovaj zakon pomaže samo siromašnoj djeci. Okruženi smo hranom punom masti, soli i šećera kojoj nedostaje esencijalnih nutrijenata i zato je ovaj zakon dobar - kazao je stručnjak za školsku prehranu Janet Poppendieck.

Dijete će voljeti hranu ako ga se ne prisiljava da jede

Hrana bogata hranjivim sastojcima izuzetno je bitna za djecu, koja ne smiju biti na dijetama, upozoravaju liječnici. Dijete s malo masnoće naročito se ne smiju primjenjivati jer se to može odraziti na rast mališana. Iako su djeca, kao i odrasli, okruženi nezdravim brzim obrocima sa svih strana, navike ipak proizlaze iz kuće i djeca će to pamtiti, sugeriraju psiholozi.

Prema njihovim preporukama, mlađu djecu ne bi trebalo forsirati da pojedu sve s tanjura. Djeca će se brzo zasititi istog okusa, što je često razlog zbog kojeg pojedu samo pola glavnog jela, no i dalje žele puding. Također, hranu kao način nagrađivanja treba izbjegavati jer će slastice biti sve primamljivije, a povrće odbojnije. 

Sudjelovanje u pripremi obroka motivirat će dijete da pojede ono što je samo pripremilo, a uz to će biti i ponosno na sebe jer je nešto postiglo. Ohrabrite djecu da jedu redovito, posebice doručak, jer su studije više puta utvrdile da preskakanje najvažnijeg obroka u danu deblja.

Objasnite li im prednosti zdrave prehrane kao što je sjajna kosa, zdrava koža ili višak snage za skakanje, djeca će se više zanimati za nju, ali i puno naučiti. Dječacima naglasite da će im povrće i zdravo meso izgraditi mišiće zbog čega će biti bolji i izdržljiviji u svojim sportovima, a djevojčicama ukažite na ljepotu tena, noktiju i kože. 

Postepeno promijenite prehranu

Ako dijete ima problema s težinom, postupno promijenite prehranu u obitelji. Postupno smanjujte količinu slastica, kolača, keksa i gaziranih pića. Jedite manje masne hrane kao što su čips, hamburgeri i pržena hrana, a više se okrenite kuhanim obrocima na bazi voća i povrća.

Idealni dnevni obrok djeteta

Za doručak bi dijete trebalo pojesti srednje veliku zdjelu integralnih žitarica s polumasnim mlijekom, bananu te čašu svježeg soka od naranče, preporučila je britanska dijetetičarka Juliette Kellow. Međuobrok u školi, dodaje, nikako ne bi smio sadržavati gazirana pića i čokolade već bocu nezaslađenog voćnog frapea te malu vrećicu grožđica. Za ručak je dobar izbor krumpir sa salatom, a jabuka za desert. Veliki paket čipsa popodne zamijenite manjim pakiranjem s manje masti uz čašu polumasnog mlijeka. Špageti bolognese s manje mesa i više povrća u salati idealna su večera. Kao desert može žlica sladoleda, dodaje Kellow.

- Ne možete zabraniti djeci bombone, ali možete kontrolirati koliko ih jedu. Djeci je roditeljska ljubav veća kompenzacija nego slatkiši i na to treba paziti - smatra Stephan Macchi, otac dvoje djece. Ako mališani u kući nemaju pristup nezdravim sokovima i slatkišima, neće ih ni jesti, pa će roditelji već time puno napraviti za djecu.

Pročitajte više što Stephan misli o zdravim obrocima djece.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message