Probada vas trbuh dok trčite? Evo što je uzrok i kako spriječiti | 24sata
Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Probada vas trbuh dok trčite? Evo što je uzrok i kako spriječiti

Probada vas trbuh dok trčite? Evo što je uzrok i kako spriječiti

Probadajuća bol, oštrica ili udarac, s bočne strane trbuha se javlja kod trčanja. Iako su ovi osjeti bezopasni, bolni su pa tako mogu skratiti vrijeme trčanje. Evo kako spriječiti pojavu ove boli

VIDEO

Jeste li ikada tijekom trčanja iznenada osjetili oštru bol oko trbuha? Ako jeste, iskusili ste bočne ubode ili oštrice. Oni se mogu pojaviti kao rezultat dehidracije ili prenaprezanja.

Iako nisu opasni, bolni su i mogu vam skratiti trčanje. Evo što ih uzrokuje i nekoliko savjeta kako ih spriječiti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:29

Uzroci

Postoje brojni razlozi zbog kojih se može pojaviti ova bol.

- Smatra se da je to povezano s nepravilnim treningom, dehidracijom, nepravilnim disanjem, slabim mišićima jezgre ili dna zdjelice ili ako ste pojeli previše prije vježbanja - kaže Sara Mikulsky fizikalna terapeutkinja.

Iako je nepoznat točan uzrok ovih bočnih udaraca, pojedine vrste vježbi mogu povećati njihovu šansu da se pojave.

- Sportaši koji se bave aktivnostima koje uključuju uspravan torzo, poput jahanja, plivanja i trčanja, mogu biti više pogođeni - dodala je Samantha DuFlo, fizikalna terapeutkinja.

Neki od ostalih uzroka mogu uključivati loše držanje tijela ili vježbanje bez zagrijavanja.

Savjeti za sprječavanje ove boli

1. Zagrijte se prije vježbanja

Umjesto da odmah započnete s vježbanjem, dopustite tijelu da se prilagodi i zagrije prije vježbanja.

2. Polako povećavajte tempo

Umjesto da odmah prijeđete s nule na 100 posto, polako povećavajte razinu napora. Mikulsky kaže da slijedite uobičajeno pravilo od 10%.

3. Vježbajte vježbe disanja

 Duboko disanje prije i tijekom vježbanja može pomoći u sprječavanju bočnih probadajućih bolova.

- Važno je naučiti kako pravilno disati trbuhom i ne oslanjati se na pomoćne mišiće disanja (poput mišića kralježnice i vrata) -kaže Fulop.

4. Jedite lagani obrok i ostanite hidratizirani

Izbjegavanje velikih, teških obroka prepunih masne ili pržene hrane prije tjelesne aktivnosti može smanjiti mogućnost pojave bočnih bolova, kaže Mikulsky. Također, ne zaboravite piti vodu za vrijeme i nakon treninga, piše MSN.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0

VIDEO

Top savjeti za smanjivanje celulita: Evo što treba jesti i piti
NEKE STVARI IZBACITE

Top savjeti za smanjivanje celulita: Evo što treba jesti i piti

Važno je uvesti svakodnevnu fizičku aktivnost i paziti na dovoljan unos tekućine tj. osigurati da je organizam dovoljno hidriran. Tijekom dana preporučuje se popiti dvije do dvije i pol litre tekućine