Lifestyle

Komentari 12

Razlika između obične migrene i menstrualne - i kako si pomoći

Razlika između obične migrene i menstrualne - i kako si pomoći

Probadajuća migrena problem je s kojim se susreću mnoge žene tijekom ciklusa, a stručnjaci kažu da postoje jednostavna i učinkovita rješenja koja će olakšati i ublažiti bolove

Američka istraživanja Klinike Cleveland pokazala su da žene češće pate od migrena nego muškarci, a između 60 i 70 posto njih povezano je sa menstrualnim ciklusom.

POGLEDAJTE VIDEO: Činjenice o migreni

Što je migrena

- Razlika između migrene i najčešće tenzijske glavobolje jest u činjenici da su migrene daleko teže, a bolovi su često nepodnošljivi i to samo na jednoj strani glave - kaže za HelloGiggles prof. Alexander Mauskop, profesorica kliničke neurologije.

- Bol je snažnija uz tjelesnu aktivnost i često je prati mučnina, osjetljivost na svjetlo i buku te mirise. No za dijagnozu nisu nužni svi ovi simptomi, nego su dovoljna samo dva - nastavila je.

Young woman taking a pill

Simptomi migrene

Migrenske glavobolje su prilično teške i uz preosjetljivost na svjetlo te mučninu, mogu je pratiti o osjetljivost na zvukove, povraćanje i vizualne smetnje.

- Oko 25 posto ljudi koji pate od migrenskih glavobolja imaju vizualne smetnje. Primjerice, to može biti pojava snažnih svjetlosnih bljeskova. Stanje je zastrašujuće, osobito ako ste ga iskusili prvi put - pojašnjava neurologinja dr. Sara Crystal.

Dodatno, mnogi će nekoliko sati prije pojave glavobolje iskusiti prve tegobe kao što su promjene raspoloženja, zijevanje ili žudnje za određenom vrstom hrane.

- Dodatno, čak i nakon što bol prestane, mnogi će osjećati tegobe nalik mamurluku te imati poteškoće sa koncentracijom, umorom i općenitim osjećajem slabosti. To može potrajati i do dva dana - nastavila je dr. Crystal.

Koja je razlika između obične migrene i menstrualne migrene?

- Menstrualna migrena je tipičan oblik migrene koji se javlja prije ili tijekom mjesečnice. Pad hormona estrogena utječe na njezinu pojavu - pojašnjava dr. Mauskop.

Dodaje kako se pad estrogena javlja u manjem obimu uoči ovulacije, pa će neke žene migrenu iskusiti dvaput na mjesec, tijekom ovulacije i tijekom menstruacije.

- Tijekom trudnoće i menopauze migrene nerijetko prestaju jer je razina estrogena stabilna - kazala je.

Zašto se tijekom ciklusa javlja migrena?

Nutricionistica i specijalistica za hormone Maritza Worthington kaže da se migrene povezane sa hormonalnom slikom javljaju kad nam tijelo nešto želi poručiti.

- Ukoliko se migrena javlja svakog mjeseca tijekom ciklusa, to može ukazati na dominaciju estrogena, neravnotežu razina kortizola i štitne žlijezde te nedostatak nutrijenata poput vitamina B i magnezija - pojašnjava Worthington.

Liječenje menstrualne migrene

1. Kalendar

Dr. Crystal savjetuje da vodite evidenciju i pratite kada se migrena javlja tijekom ciklusa, koji su simptomi te kakvog je intenziteta.

- Kada se tijekom vremena iskristalizira sve navedeno, liječnici će lakše ustanoviti što potiče migrenu i još važnije, kako je spriječiti - kaže dr. Crystal.

Dodaje kako je važno pratiti i mjesečnicu.

- Ako istovremeno pratite pojavu migrene i mjesečnice lakše ćemo ustanoviti u kojem dijelu ciklusa migrena zapravo počinje. To pomaže preduhitriti bol - savjetuje dr. Crystal.

2. Prehrana

- Hrana sa protuupalnim svojstvima poput korjenastog i drugog povrća te đumbira i kurkume pomaže prebroditi tegobe u danima koji prethode menstruaciji. Kurkuma je snažna i pomaže smanjiti upalne, kao i procese koji utječu na nastanak boli. Možete je konzumirati kao napitak, u kapsulama ili tinkturama ako vam je potrebna povećana doza - savjetuje Worthington.

Istraživanja su pokazala da protuupalno djelovanje ima i đumbir, a u dozama većim od 1000 mg može smanjiti bolove tijekom menstruacije,.

- Uvijek je dobra ideja koristiti kurkumu i đumbir kao snažan protuupalni čaj - savjetuje nutricionistica.

3. Magnezij

- Kod svojih pacijenata najčešće se susrećem sa nedostatkom magnezija i to može biti povezano sa snažnim glavoboljama. Mnoge žene kroz prehranu ne unose dovoljno magnezija, a suočavaju se sa svakodnevnim stresom modernog načina života - kaže Worthington pojašnjavajući da se tijekom ciklusa zalihe magnezije u tijelu troše brže.

- Zato je dobro najmanje jedanput na tjedan konzumirati hranu bogatu magnezijem. Izvrsni izvori su zeleno lisnato povrće, riba, bundeva, tamna čokolada i slično - kazala je nutricionistica.

4. Esencijalna ulja

- Nekoliko kapi esencijalnog ulja od peperminta možete utrljati u sljepoočnice i to će također ublažiti tegobe. To je stimulirajuće ulje koja ima blago energizirajući učinak te pomaže ublažiti migrenu i menstrualne bolove koji se mogu javiti tijekom mjesečnice - zaključila je Worthington.

Najčitaniji članci