Lifestyle

Komentari 213

Špek-dijeta: Jedite slaninu i istopite salo za samo 10 dana

Špek-dijeta: Jedite slaninu i istopite salo za samo 10 dana

Uz slaninu, jaja, piletinu, povrće i zdrave masnoće možete istopiti pet posto sala. Pritom se trebate odreći alkohola, šećera, brašna te raditi kratke treninge snage

U svjetlu nedavne objave Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) o štetnosti unosa industrijski proizvedenog mesa na zdravlje, nutricionistica dipl. ing. Mirja Jošić komentira preporuku unosa slanine i drugih mesnih prerađevina u 10-dnevnoj dijeti fitness trenera Nicholasa Polea te drugim mesnim dijetama.

POGLEDAJTE VIDEO: Što jesti, a što izbjegavati

- Dijete koje obećavaju brz gubitak kilograma nisu preporučljive. No ako odlučite deset dana pridržavati se ove dijete i za doručak tih deset dana jesti jaja sa slaninom, ne treba strahovati od karcinoma u tako kratkom razdoblju. Upozorenje Svjetske zdravstvene organizacije izdano je za količinu od 50 grama procesiranog crvenog mesa koje valja unositi tijekom dužeg vremenskog razdoblja kako bi rizik od razvoja karcinoma debelog crijeva iznosio 18 posto - pojašnjava nutricionistica Mirja Jošić.

Suhomesnate proizvode, dodaje nutricionistica, valja izbjegavati, no ako odlučite počastiti se, birajte one koji ne sadrže kemijske konzervanse. Fitness trener Nicholas Polo tvrdi da je moguće za deset dana izgubiti pet posto masnog tkiva ako se pridržavate njegovog strogog režima prehrane i tjelovježbe.

- Ako svaki dan budete radili kratke treninge s teškim utezima, umjesto dugih kardiotreninga (trčanje, bicikl, pokretna traka) brže ćete gubiti masno tkivo. Također pomaže pijenje zelenog čaja, koji šećer u krvi održava stabilnim, kao i unos puno vode jer smanjuje osjećaj gladi. Kombinacija masti i proteina pomaže kod mršavljenja, dok njihov spoj s ugljikohidratima stvara masne naslage - kaže fitness trener Pole.

Doodaje da iz prehrane morate izbaciti šećer, kruh, brašno, gluten, rižu i krumpir jer imaju visok glikemijski indeks. Naime, oni vrlo brzo nakon obroka podižu razinu šećera u krvi, što stvara poriv za ponovnim unosom sličnih namirnica u relativno kratkom vremenu. U tih deset dana najbolji izbor su proteini iz bijelog mesa, ribe i jaja, a ugljikohidrate treba uzimati iz zelenog povrća.

Za doručak možete jesti slaninu i jaja. Za ručak losos, piletinu ili puretinu s avokadom, a za večeru odrezak i sezonsku salatu. Pobrinite se da unosite dovoljno masnoća, najbolje iz maslinova ulja. U tih deset dana trebalo bi ograničiti i unos voća - preporučuje se samo avokado.

Trener Nicholas Polo: 12 važnih pravila kojih se trebate pridržavati deset dana

Ivana Bilan, kinezioterapeutkinja iz Splita, na primjeru je objasnila što znači za 10 dana izgubiti pet posto masnog tkiva:  “Uzmimo za primjer muškarca koji teži 80 kilograma i ima 15 posto masti te želi izgubiti pet posto masnog tkiva u 10 dana. Jednostavnom matematičkom računicom dolazimo do rezultata da bi trebao izgubiti četiri kilograma u 10 dana.

Preračunamo li to u kalorije, ta osoba bi trebala dnevno unositi 600 kalorija manje, uz intenzivno 20 minutno vježbanje. To je moguće, ako se pridržavate spartanskog režima 10 dana. Ali, je li to i zdrav način za postizanje željenog rezultata? Ipak, nije. Ovakav cilj bi bilo preporučljivo ostvariti u periodu od 4 do 12 tjedana, ovisno o tome radi li se o vježbačima koji su početnici, rekreativcima ili sportašima.

- Preporuka je da se ne mršavi više od jednog kilograma tjedno i to uz pomoć redukcijske prehrane i vježbanja. Dnevno smanjenje kalorija ne bi smjelo biti veće od 500 kalorija na dan, ali i to je jako teško izvedivo za većinu ljudi. Bolja opcija je smanjiti unos hrane za 200 do 300 kalorija, a pojačati intenzitet vježbanja - kaže Bilan.

Treba napomenuti da gubitak kilograma nije nužno i gubitak masnog tkiva. To može biti i gubitak vode (što najbolje znaju žene koje se s tim suočavaju svaki mjesec kroz PMS i mjesečnicu), ali i gubitak mišićne mase. Da bi se spriječio gubitak mišićne mase potrebno je unositi dovoljno proteina, a preporuka je 1,5 grama po kilogramu tjelesne težine, kaže Bilan.

Špek-jelovnik

Doručak: Kuhana jaja i slanina, čaj od ginsenga

Međuobrok: Šalica zelenog čaja

Ručak: Pileći odrezak s grila i avokado

Međuobrok: Čaj od ginsenga

Večera: Ramstek na naglo i salata

Doručak: Kajgana i pržena slanina bez ulja, čaj

Međuobrok: Čaj od ginsenga

Ručak: Pečeni file lososa, zelena salata

Međuobrok: Čaj od ginsenga, avokado

Večera: Pileći odrezak na naglo i salata

D oručak: Pečena jaja i slanina, zeleni čaj

Međuobrok : Zeleni čaj

Ručak: Puretina s grila, salata od radiča i avokada

Međuobrok: Zeleni čaj večera: Odrezak od tune i zelena salata s lukom, rajčicom i maslinovim uljem

G ips: mi Kostelići volimo špek

Priča o kancerogenosti crvenog mesa stigla je i do ledenjaka u Austriji gdje Ante Kostelić drila sina za novu sezonu. Kaže da u tome ima nešto, ali da je ključ - u količini. A ključna je riječ, kada se o mesu i Kostelićima radi – špek.

- Špek volimo i ne uzbuđujem se što je netko otkrio da bi mogao biti štetan. Nama nije štetan, dapače. Ali ne prejedamo se njime, budite sigurni - kaže Gips.

Još zanimljivih dijeta potraže u dijetnoj tražilici na Zdravoj Kravi

Najčitaniji članci