Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
17 komentara

Top savjeti kako brzo zaspati i spavati kvalitetno sve do jutra

Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega - da u njoj vlada zbrka koje se ne možemo riješiti

Foto: Dreamstime

Užurbani načina života i stres ne dopuštaju mislima da se smire već užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to ne doprinosi mirnom snu. Postoje trikovi kako se opustiti, smiriti misli i utonuti u san brže.

- San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti. Svako vrijeme nosi sa sobom svoje životne potrebe, okolnosti, navike i preporuke. Svaki neugodan osjećaj, hladnoća, previše topline, bol, osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, neizvjesnosti i drugih neugodnih senzacija odašilje mozgu informacije koje ometaju uspavljivanje i san - objasnila nam je Branislava Čilić dr. med., specijalist obiteljske medicine.

FIZIČKI I DUHOVNO Najčudnije pojave koje će ljudi doživjeti tijekom dubokog sna

Kaže kako na spavanje utječu brojni čimbenici koje možemo podijeliti na one nad kojima imamo utjecaj i druge koji su izvan našeg dometa poput bolesti, problema na poslu ili privatnom životu...

Foto: Dreamstime

Čimbenici na koje možemo utjecati

- Spavanje u zatamnjenoj prostoriji jer naš organizam u tami luči melatonin, hormon sna koji je odgovoran za spavanje - između ostalog zato i spavamo noću. Dakle treba ugasiti svjetla, spustiti rolete ako je ulična svjetiljka jake svjetlosti. Prigušiti zvukove ukoliko je to moguće. Dobro je popiti topli napitak, čaj, mlijeko, kakao kako bi više krvotoka bilo preraspoređeno prema probavi, a manje u mozak. Poznato je kako konzumacija mlijeka sadrži aminokiselinu L triptofan koja pomaže ljudima da utonu u san - savjetuje Branislava Čilić dr. med.

Dodaje kako pred spavanje nikako nije dobro gledati uznemirujuće filmove, igrati ratne igrice. Također, nije dobro spavati tijekom dana dulje od 10 do 15 minuta.

- Dobro je uključiti neki ritual pred spavanje, koji nam stvara uvjetni refleks spremanja za spavanje. To su npr. čitanje laganog štiva, glazba, tuširanje, konzumacija toplih napitaka, ali i druge radnje kojima završavamo radni dan, a što nas na neki način odvaja od budnosti i približava snu - dodaje ova liječnica.

Fotolia | Autor: Fotolia Foto: Fotolia

Napominje da je prije spavanje važno izbjegavati kavu, čaj bogat teinom, nikotin i alkohol. Nije dobro niti vježbati neposredno prije spavanja jer to razbuđuje.

Poželjno je prije odlaska na počinak meditirati, opustiti se u toploj kupki... Uz to, jako je važno da su krevet, madrac i jastuci kvalitetni te udobni.

Što se događa kada smo neispavani?

  • Razbolimo se jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s raznim bolestima.
  • Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.
  • Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.

Foto: Dreamstime

  • Koža izgleda sve lošije - bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno. 
  • Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći, kao i rizik od nastanka raka.
  • Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.
  • Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega - da u njoj vlada zbrka.

Utonite u san za 60 sekundi

Dr. Andrew Weil, liječnik školovan na Harvardu, veliki je zagovornik tehnike disanja 4-7-8 koja opušta mišiće i čisti misli, a temelji se na drevnoj indijskoj praksi, prenosi Daily Mail. Ovom tehnikom postiže se da više kisika uđe u pluća a samim time i u cijelo tijelo, i tako ga opušta. Dr. Weil ovu tehniku preporučuje, ne samo pred spavanje, već i tijekom dana kada smo pod stresom. 

LIJEČNICA OBJASNILA Što je bolje za kvalitetan san? Spavati u čarapama ili bez njih

Postupak:

Izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje. Zatvorite usta, udišite tiho zrak kroz nos i u mislima brojite do četiri. Potom, zadržite dah brojeći do sedam. Ponovo izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje i neka to traje osam sekundi. Udahnite i ponovite ciklus tri puta za ukupno četiri udisaja.

 

VIDI OVO: 7 genijalnih WiFi imena koja će te nasmijati

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message