Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
2 komentara

Vježba 'pranje tanjura' odlična za upalu mišića, ali i zglobova

Nekretanje izaziva ukočenost zglobova pa će za njihovo podmazivanje biti dovoljne i vježbe razgibavanja, a preporučuju se i vježbe snage, bilo u teretani ili doma

Fit couple practicing yoga on mat at home
Foto: tetmc

Za ljude koji imaju problema s upalama mišića i zglobova, bilo da je riječ o početnim upalnim procesima ili kroničnim artritisom i sličnim upalnim oboljenjima, izuzetno je važno svakodnevno vježbanje.

NIKAD NIJE KASNO Rad na sebi: Treninzi u zreloj dobi dobri za zdravo i jako srce

Samom vježbom utječe se na porast snage i fleksibilnosti, smanjuju se bolovi u zahvaćenim zglobovima, a podizanjem forme smanjuje se kronični umor, objašnjava kineziolog Hrvoje Sambolić.

Podmazivanje zglobova

- Naravno, nekad je teško zamisliti takve aktivnosti kad su zglobovi ukočeni, upaljeni i bolni, no nije potrebno trčati maratone, dizati hrpe utega u teretanama ili plivati kilometre.

ZNANSTVENO DOKAZANO Učenje novog jezika i sviranje su poticaj za bolji rad mozga

Potrebno je umjerenom i koncentriranom aktivnošću zagrijati i mobilizirati zglobove, potaknuti organizam na kretanje, generiranje topline i podmazivanje upaljenih tkiva. Ukratko, vježbati možemo i kod kuće, bitno je da vježbamo redovito i uporno - savjetuje Sambolić. Dodaje da si tako možete olakšati simptome bolesti i spriječiti njihovo pogoršavanje.

Smiling Woman Using Weights Supervised by Trainer | Autor: contrastwerkstatt Foto: contrastwerkstatt

- Neki benefiti takvog pristupa su: jačanje mišića i zglobova, zadržavanje snage i gustoće kostiju, podizanje općeg tjelesnog fitnessa i snage, uravnotežen ritam spavanja, kontroliranje tjelesne težine te općenito poboljšanje kvalitete življenja. Također, redovitim vježbanjem postiže se poboljšanje ravnoteže cijelog tijela - ističe kineziolog Sambolić.

Naime, kad smo fizički neaktivni, mišići i tkivo oko njih gube snagu.

MELEM ZA OČI Fitness inspiracija: Isklesano tijelo i čvrste ruke seksi Diane

- Ako mišić kao pokretač nema dovoljno snage za izvođenje pokreta, opterećenje i težina se svale na zglobove. Sukladno tome, zaključak je da će manjak aktivnosti izazvati bolnije i ukočenije zglobove - objašnjava kineziolog Sambolić.

Ne postoje neke posebne vježbe koje bi se mogle preporučiti kao “protuupalne”, no sukladno stanju i dijagnozi, postoje različiti oblici aktivnosti koji pomažu u borbi s bolesti.

Foto: Shuttersstock

Neke od tih vježbi treba izvoditi svakodnevno.

Vježbe opsega pokreta

Kod upalnih bolesti koje su zahvatile zglobove, dobro je započeti dan laganim vježbama, kako biste se razgibali, no možete ih i podijeliti pa izvoditi u seansama od nekoliko minuta kroz dan, onda kad vam to najbolje odgovara. Kod jakih upala vježba se lagano, najbolje vježbama opsega pokreta.

Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Za snažne upalne procese potrebno je trenirati umjereno i lagano, takozvane vježbe opsega pokreta. Cilj tih vježbi je da se dosegne puni opseg pokreta bez drugih podražaja - pojašnjava.

Primjer takvog pristupa je da se, primjerice, bol u ramenu održava tako da svaki dan radite lagane vježbe poput podizanja obje ruke ispred tijela, bočno ili “pranja tanjura” kružnim kretnjama. Ponavljajte ih dok ne dosegnete pun opseg pokreta.

POTPUNO IZGUBIO ŽIVCE 'Izlazi van!': U teretani gurnuo u zid mladića koji je vježbao

Vježbe snage ipak daju najbolje rezultate

Preporučuju se vježbe snage, bilo u teretani, što je najbolja opcija jer postoje sprave koje su u potpunosti sigurne i namjena im je izolacija pojedinih mišićnih skupina, ili kod kuće, s vlastitim pomoćnim rekvizitima. To mogu biti mali utezi koje ćete nabaviti u trgovini ili boca koju ste napunili vodom, elastična traka, čvrsti stolac koji ćete koristiti kao klupicu i slično.

- Ovaj oblik vježbanja se provodi otprilike tri dana u tjednu, pri čemu se uzima dan odmora između aktivnih dana. Benefiti i rezultati ovog režima rada su možda i najveći, pogotovo ako je riječ o početnim upalnim procesima - ističe Sambolić.

Krećite se što više

Aerobno vježbanje pomaže zdravlju našega kardiovaskularnog sustava, jednostavno je i možemo ga izvoditi bilo gdje. Primjeri su svakodnevne kretnje, hodanje, trčanje, plivanje ili vožnja biciklom.

Za naprednije svakako preporučujem i malo zahtjevnije oblike, poput planinarenja ili šetnje na uzvisine, govori Sambolić.

Djeca izložena pasivnom pušenju u djetinjstvu lakše ‘zarade’ artritis

Djeca izložena duhanskom dimu imaju isti rizik od razvitka reumatoidnog artritisa kao i sami pušači, pokazalo je francusko istraživanje koje je trajalo čak 28 godina.

Znanstvenici su otkrili da ljudi koji su u djetinjstvu bili pasivni pušači imaju 40 posto veću šansu da će im dijagnosticirati reumatoidni artritis kad odrastu čak i ako sami nikad neće biti pušači.

Anemija je česta kod ljudi koji pate od artritisa

Prema procjenama, od 30 do 70 posto ljudi s reumatoidnim artritisom razvit će neki oblik anemije. Jednim od potencijalnih razloga smatra se uzimanje određenih lijekova koji sadrže steroide ili metotreksate.

Ti lijekovi mogu uzrokovati oštećenja na crijevnoj membrani, zbog čega tijelo postaje manje sposobno probaviti željezo, dok lijekovi koji djeluju na imunološki sustav mogu smanjiti proizvodnju eritrocita.

Kod artritisa nekad dolazi i do kraćeg vijeka trajanja eritrocita, što može dovesti do anemije ako ih tijelo ne proizvodi dovoljno.

Oprez: Apneja za vrijeme spavanja može razviti giht

Apneja udvostručuje rizik od gihta bez obzira na indeks tjelesne mase, pokazalo je britansko istraživanje provedeno na osam tisuća ljudi koji imaju problema s apnejom u vrijeme spavanja.

Tako se ograničava pristup kisiku, zbog čega dolazi do proizvodnje mokraćne kiseline, koja uzrokuje giht.

Bolest ‘jača’ nakon odlaska u menopauzu

Menopauza pogoršava simptome reumatoidnog artritisa, otkrila je studija u kojoj je sudjelovalo više od osam tisuća žena oboljelih od artritisa.

Zaključeno je da su one poslije menopauze imale više problema pri svim fizičkim naporima.

VIDI OVO: Koji horoskopski znak je najbolji u krevetu?

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message