Oko 15 posto udanih žena barem jednom prevari svog partnera dok isti učini oko 20 posto muškaraca, a žene najčešće varaju u ranim 30-im godinama života
Žene koje varaju čine to kao i muškarci, bez grižnje savjesti
Nakon preljubničkih afera uspješnih, poznatih i bogatih muškaraca kao što je nedavni skandal s izvanbračnim djetetom Arnolda Schwarzeneggera, nizozemska studija otkriva da ni žene sličnog statusa nisu ništa "moralnije". Njihovi stručnjaci utvrdili su da oko 15 posto udanih žena barem jednom prevari svoga supruga, dok to isto učini oko 20 posto muškaraca.
Uspješne žene s visokim primanjima spremnije su koketirati i upotrijebiti "ženske" čari kod muškaraca, a istraživači smatraju da je razlog tome više samopouzdanja, liberalniji pogledi i više prilika za prevaru nego kod žena odgojenih u tradicionalnom "duhu" i sa slabije plaćenim zanimanjima.
- I kod žena i kod muškaraca moć djeluje kao afrodizijak, a pogrešna je pretpostavka da žene zbog preljuba osjećaju više krivnje, čak štoviše, one nakon preljuba imaju manje grižnje savjesti - kaže voditelj studije, profesor Joris Lammers sa Sveučilišta Tilburg.
Religioznost i moralna uvjerenja nisu ni izbliza toliko povezani sa spremnošću pojedinca da prevari svog stalnog partnera, kao što su to prilika, mogućnost i moć. Osim toga, istraživanje je utvrdilo da su rane 30-ete godine najčešća životno doba u kojima žene varaju, a to objašnjavaju smanjenom plodnosti i fokusiranjem na seksualne aspekte odnosa, po kojima muškarce ne prosuđuju na principu "bi li bio dovoljno dobar otac mojoj djeci".
Društvene predrasude
Britanska kolumnistica Diana Appleyard naglašava kako u društvu još uvijek postoje različita mišljenja o muškoj i ženskoj prevari, i dok će se muškarca opravdati jačim spolnim nagonom, iskorištavanjem prilike, pa čak i do toga da ga je neka žena zavela, žene koje varaju proglašavaju se proračunatima i bezosjećajnima, kao i "razarateljicama" obitelji. Ona smatra kako je po pitanju vjernosti, manje važan spol ili obrazovanje, već isključivo karakter i mogućnosti koje se čovjeku pružaju, a motiv je najčešće sebičnost i kratkotrajni užitak.