Obavijesti

Tech

Komentari 9

'Napušavali' miševe i istraživali odakle dolazi želja za hranom

'Napušavali' miševe i istraživali odakle dolazi želja za hranom
1

THC izaziva pojačanu osjetljivost na mirise i okuse te su miševi u istraživanju i više jeli. Ovo bi moglo pomoći pacijentima na kemoterapiji koji imaju problem s apetitom

Znanstvenici su vjerojatno otkrili odakle dolazi želja za gomilom hrane, često nezdrave, nakon pušenja marihuane. U studiji koju su objavili u nedjelju, znanstvenici su povećanu želju za hranom povezali s većom osjetljivosti na mirise i okuse, koju izaziva droga. 

Smithsonian Magazine piše da su znanstvenici proučavali miševe koji imaju velike kognitivne sličnosti s ljudima. Prvo su ih izložili bananama i ulju badema kako bi testirali osjetljivost na mirise. Miševi su prvo intenzivno mirisali ulje, no ubrzo je interes popustio. No, nakon što su miševe izložili THC-u, nastavili su mirisati ulje i pokazali su pojačanu osjetljivost na mirise. Isti miševi na THC-u su i jeli puno više hrane, kada su imali priliku. Radi se o tome da THC djeluje na receptore u mozgu, koji su dio endokanabinoidnog sustava, koji pomaže u reguliranju emocija, sjećanja, boli, osjetljivosti i apetita. Naš mozak prirodno proizvodi kemikalije (kanabinoide) koje djeluju na te receptore, no THC također može djelovati na te receptore. 

Vezu između pojačane osjetljivosti na hranu i boljeg apetita koji je potaknula marihuana farmaceuti i znanstvenici su i ranije proučavali. Ono što ih zanima je utjecaj na pacijente bez apetita, poput onih koji prolaze kemoterapiju ili onih koji su na dijetama, piše Live Science.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 9
McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”
JOŠ JEDNA AI BOŽIĆNA REKLAMA

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.
Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta
ZANIMLJIV TREND U AUTOINDUSTRIJI

Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta

Dok se prosječni kupci dvaput misle zbog cijena i kamata, luksuzni segment se ponaša kao da krize nema. Studija tvrdi da potražnja za autima od 100.000 dolara i više i dalje raste.