Obavijesti

Tech

Komentari 2

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.

McDonald’s je početkom prosinca u Nizozemskoj pustio 45 sekundi dugu božićnu reklamu koju je u potpunosti generirala umjetna inteligencija. U spotu niz AI scena prikazuje kaotične blagdane: prometni kolaps sa Djedom Mrazom u gužvi, zapetljane lampice, spaljene kekse, ručkove koji izmiču kontroli i ljudi koji evidentno mrze božićni stres. Sve je popraćeno obradom pjesme It’s the Most Wonderful Time of the Year u verziji It’s the Most Terrible Time of the Year.

Poanta reklame je jasna: ako vam je dosta kaosa kod kuće, “pobjegnite u McDonald’s do siječnja”. No publika to nije doživjela kao simpatičnu šalu, nego kao ciničan, anti-božićni potez. Gledatelji su oglas opisali kao “AI slop”, “soulless” i “reklamu koja mi je sama od sebe uništila božićni duh”, a društvene mreže zatrpale su memovi i kritike na račun i poruke i vizuala, koji izgledaju tipično “AI” - čudni pokreti, neprirodna lica i slike koje se raspadaju kad ih dulje gledaš.

Zbog sve žešćih komentara McDonald’s je prvo isključio komentare na YouTubeu, a zatim i potpuno povukao reklamu sa službenih kanala. U priopćenju za medije priznali su da je spot “promašio ton” i da mnogi njihove goste blagdane ipak doživljavaju kao “najljepše, a ne najgore doba godine”.

Zanimljivo, produkcijska kuća The Sweetshop i nizozemska agencija TBWA\Neboko brane se tvrdnjom da je u reklamu uloženo više rada nego u klasičan spot - desetak ljudi je, kažu, pet do sedam tjedana punog radnog vremena pisalo promptove i ručno popravljalo kadrove te poručuju da “AI nije napravio ovaj film, mi jesmo”. Kritičari im odgovaraju da je to upravo problem: velika korporacija potrošila je tjedne rada na AI umjesto da angažira glumce, glazbenike i ekipu koja bi snimila toplu blagdansku priču.

OpenAI tvrdi kako reklame u ChatGPT-u nisu bile reklame
OpenAI tvrdi kako reklame u ChatGPT-u nisu bile reklame
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.

McDonald’sova AI božićna reklama tako je postala još jedan primjer koliko brzo publika odbacuje “hladne” AI spotove, pogotovo kad diraju u sentimentalne teme poput blagdana. Nakon što je i Coca Cola nedavno popila sličan backlash zbog AI reklame, čini se da će brendovi, barem za Božić, još neko vrijeme morati računati na - stvarne ljude.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta
ZANIMLJIV TREND U AUTOINDUSTRIJI

Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta

Dok se prosječni kupci dvaput misle zbog cijena i kamata, luksuzni segment se ponaša kao da krize nema. Studija tvrdi da potražnja za autima od 100.000 dolara i više i dalje raste.
VIDEO: Sjećate se PlayStationa 2? Sigurno niste znali što znači onaj “loading” ekran
USPOMENE NA NAJDRAŽI GAMING PERIOD SAD IMAJU VIŠE SMISLA

VIDEO: Sjećate se PlayStationa 2? Sigurno niste znali što znači onaj “loading” ekran

Onaj trenutak kad upališ PS2 i u sebi se moliš da neće zapeti na startu. E pa ispada da je konzola u tom “ritualu” cijelo vrijeme pokazivala nešto o vama.