Ako ste čuli za koncept coworkinga, vjerojatno je to bilo u kontekstu štednje novca kad pokrećete poslovanje. No ovakav radni prostor ima još prednosti u odnosu na klasičan ured
Razvoj tehnologije omogućio nam je da radimo gdje i kad želimo, a i poslodavci su shvatili da klasično osmosatno radno vrijeme u uredu nije uvijek najučinkovitiji oblik rada, pogotovo u nekim zanimanjima. Ni zaposlenici više nisu ekskluzivno vezani za jednog poslodavca, nego se s njim povremeno vežu kao samostalni poduzetnici ili honorarci. Preduvjet za to bilo je širenje dostupnosti brzog pristupa internetu, čime je omogućen rad na daljinu koji pruža jednako kvalitetnu suradnju unutar tima kao da su u istoj prostoriji. Ova nova definicija rada donijela je i novo poimanje poslovnog prostora, koji je mladim tvrtkama vrlo značajna stavka i jedna od najvećih briga pri izradi budžeta.
Fleksibilnost na svim razinama
Naime, prije desetak godina stvoren je i vrlo brzo zaživio koncept coworkinga, radnog prostora u kojem radi više samostalnih profesionalaca ili zaposlenika različitih tvrtki. Od tradicionalnog unajmljivanja ureda coworking se razlikuje maksimalnom fleksibilnošću. Radni stol ili ured možete unajmiti i na kraći rok (dan, tjedan ili mjesec), a infrastrukturu dijelite s ostalima koji rade u tom prostoru i ne morate se o njoj brinuti (to radi voditelj i osoblje coworking prostora). Ona obično uključuje pristup internetu, korištenje pisača, soba za sastanke, zajedničku kuhinju, prostor za druženje i razonodu itd.
Networking
Iz same definicije jasno je da je ovakav poslovni prostor, osim samostalnim profesionalcima, ponajprije namijenjen tvrtkama u nastajanju i tvrtkama s nekoliko zaposlenika. Coworking je i alternativa kućnim uredima, u kojima ljudi, pokazala su mnoga istraživanja, ipak teže postižu poslovnu rutinu, teže održavaju motivaciju i balans između poslovnog i privatnog vremena. Osim rezanja troškova, najveća je vrijednost coworkinga specifičan duh zajednice. Profesionalci različitih struka druže se, razmjenjuju ideje i znanja, ovdje mogu pronaći poslovne partnere, suradnike i mlade talente.
Inspiracija i motivacija
Pozitivna poduzetnička atmosfera djeluje inspirirajuće, što dokazuju i brojke. Svjetsko istraživanje o coworkingu koje provodi tvrtka Desmag (Global Coworking Survey) otkriva da se u ovakvim poslovnim zajednicama 82 posto ljudi osjeća manje izolirano, njih 79 posto kaže da su povećali svoj socijalni krug, a 80 posto ljudi više je motivirano. Nezanemarivih 41 posto ljudi kaže da im se rad u ovakvim zajednicama pozitivno odrazio na privatni život, dakle u njima su našli više benefita nego u radu od kuće. Naravno, ovakav rad može imati i negativne strane. Primjerice, klijenti vas možda neće shvatiti ozbiljno kad vidi koliko vam je malen ured i da se do sobe za sastanke nalazi društvena soba s biljarom. Polako se i ta percepcija mijenja i zapravo ovisi o vrsti biznisa. Zbog naravi njihova posla ovi su prostori najprije privukli startupe, dakle uglavnom programere i dizajnere. U svijetu ih danas unajmljuju i velike korporacije kad im ponestane prostora ili za djelatnike koji rade na nekom projektu.
I kod nas
Najbolje od svega i glavni motiv ove priče jest što coworking prostori ne postoje samo u dalekim naprednim zemljama, već i u nekoliko hrvatskih gradova. Postoji čak i svojevrsna krovna organizacija, program Coworking Croatia koji provodi Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca. Osim informacija o ovoj problematici, kod njih možete i pronaći popis ovih prostora u Hrvatskoj i regionalne hrvatske Facebok grupe koje okupljaju članove coworking zajednice. Dio njezine kulture jest i organiziranje takozvanih meetupa, kad se okupljaju ljudi iste struke ili hobija koji su se prethodno povezali preko društvenih mreža. Budući da su koncipirani modularno, coworking prostori često ugošćuju i druga događanja i konferencije, posebice one posvećene digitalnom poduzetništvu jer su od svog nastanka s tom industrijom najviše povezani.