Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
Powered by Tele2
2 komentara

Otkrivamo kako popraviti slabu posjećenost web-stranice

Ako znamo da je registracija naziva domena u 2018. godini porasla za 3,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, osigurati veću posjećenost vlastite web-stranice nije nimalo lak zadatak. Na sreću, nije nemoguće

Foto: Guliver/Shutterstock
2 komentara

Prvi je korak u ostvarivanju veće posjećenosti postavljanje Google Analyticsa koji omogućuje praćenje ukupnog prometa vaše web-lokacije. On se ujedno koristi i za potvrdu vaše stranice pomoću Search Consolea. Mnogi odrade taj prvi korak, ali ako korisnici ne posjećuju njihovu stranicu, praćenje podataka nema previše smisla. Sadržaj na vašem webu glavni je razlog zbog kojeg korisnici posjećuju stranicu i ujedno sljedeći važan korak.

Stvarajte kvalitetan sadržaj

Prema studiji Google Internet Consumer Study 2017. koja je u Hrvatskoj provedeno na uzorku od 1 000 ispitanika u dobi od 16 i više godina, čak 81 posto online korisnika smatra internet primarnim sredstvom za komunikaciju i dobivanje informacija. Stoga je upravo sadržaj, odnosno content marketing važan za svaki posao, a naročito one koji se bave online prodajom. Sadržaj na vašem blogu dovest će korisnike na vašu web-stranicu, a ti posjetitelji kasnije mogu postati kupci ili klijenti. Bez stvaranja kvalitetnog i relevantnog sadržaja koji se bavi potrebama potencijalnih kupaca male su šanse da će vas potencijalni kupci pronaći u bespućima interneta. Isto tako, zadovoljni će korisnici ostati na vašoj stranici, što vam daje mogućnost da utječete na njihove odluke.

Postoji barem 6 razloga zašto bi vaša web-stranica trebala imati blog na kojem ćete objavljivati kvalitetan i zanimljiv sadržaj: stvaranje svijesti o brendu, educiranje publike, izgradnja povjerenja i vjerodostojnosti brenda, razvijanje odnosa s kupcima, povećanje posjeta i prodaje. Kako bi pronašli odgovarajuće teme za blog, ključno je da prvo upoznate svoje kupce i odredite ciljane skupine, odnosno koga želite privući na svoju stranicu. Kada proučite svoju ciljanu publiku (koliko godina imaju, gdje žive, kojeg su spola, interesa...) započnite pisati o njima važnim temama. Vaša stranica će kroz određeno vrijeme zasigurno početi generirati više prometa. Objavljujte redovno, budite odvažni u pisanju i pokušajte odgovoriti na potrebe svojih potencijalnih kupaca te korisnika. 

Foto: Guliver/Shutterstock

Unaprijedite SEO

Google je najbolji izvor besplatnog prometa na web-stranici, ali to da pri pretraživanju vaša stranica dospije unutar prvih 10 rezultata težak je zadatak. Kako biste uspjeli u tome, koristite alate za ključne riječi za pronalaženje traženih pojmova. Iskoristite prednosti Googleova automatskog dovršavanja pojmova jer Google predviđa pretraživanja na temelju čimbenika kao što su popularnost ili sličnost. Korisni vam mogu biti i pojmovi koji se na Googleu pojavljuju na dnu, u sličnim pretraživanjima. Tu je važno naglasiti da ćete uz ključne riječi kao što su cipele i automobil teško postići da vaš web odnosno sadržaj bude na prvoj stranici Googlea. Pokušajte koristiti duže ključne riječi, odnosno  pojmove koji sadrže više od 4-5 riječi i koji su vrlo specifični. Primjerice, možete isprobati ključnu riječ crvene cipele na punu petu i najprodavaniji automobili u Hrvatskoj 2018.

Osim optimizacije sadržaja za pretraživanje, korisno je postaviti XML Sitemap, instalirati dodatke za SEO. Kako čak 59,7 posto stranica na svijetu koristi WordPress, moguće je da i vaša stranica ima taj CMS sustav. To vam omogućuje da instalirate Yoast SEO, vjerojatno najbolji WordPress SEO plugin. Jednostavan je za korištenje i pomoći će vam u što boljoj optimizaciji za tražilice, odnosno pokazati kako pisati naslov, podnaslov, kako istaknuti ključne riječi.  Isto kao i kod pisanja kvalitetnog sadržaja, kod SEO optimizacije morat ćete puno raditi i biti vrlo strpljivi. Doći među prve u rezultatima pretraživanja nije jednostavno, trebat će mjeseci da to postignete.

Foto: Guliver/Shutterstock

Promovirajte sadržaj svoje web-stranice

Bez obzira na to koliko dobar sadržaj stvarali i koliko ste dobro ste istražili ključne riječi, promocija vaše web-stranice izuzetno je važna. Možda ste i čuli za pravilo 80/20, koje govori da biste 80% vremena trebali potrošiti na promociju, a 20% na stvaranje. Drugim riječima, čemu stvarati kvalitetan sadržaj ako ga nećete promovirati da dođe do što većeg broja ljudi? Postoji više načina za promociju, a jedan je od njih svakako da sadržaj dijelite na društvenim mrežama poput Facebooka, LinkedIna, Twittera. Važno je da stvorite svoju online zajednicu jer će u tom slučaju i drugi korisnici dijeliti vaš sadržaj te tako pomoći u njegovoj promociji. Učlanite se u grupe na Facebooku i budite aktivni u grupama na forumima koje su vezane uz tematiku vašeg posla. Druga je opcija influencer marketing, odnosno da uz pomoć drugih kreatora sadržaja povećate doseg i publiku.

Unaprijedite korisničko iskustvo

Zadnje, ali ne i najmanje važno jest da vaša stranica pruža dobro korisničko iskustvo. Jednako kao što je korisnicima važno da imaju brz internet i bezbroj GB, žele da im se vaša stranica što brže učita. Ako je vašoj stranici potrebno više od tri sekunde da se učita u potpunosti, možete očekivati da korisnici neće čekati toliko i da će otići na drugu stranicu ili daljnje pretraživanje. Druga je važna stvar prilagođenost web-stranice za mobilni prikaz. Prema ranije navedenom Googleovu istraživanju, građani Hrvatske za pristup internetu najviše koriste pametne telefone, njih 68 posto. Ako pak vaš web nije prilagođen mobilnim uređajima, vjerojatno se nećete rangirati u rezultatima pretraživanja za mobilne uređaje.

Još nešto što korisnici interneta ne vole nametljivi su skočni prozori (eng. pop-up window). Iako su neki od njih nužni, naročito zbog odredbe GDPR-a, problem je kada njihov prikaz zauzima velik dio vaše web-stranice. I na kraju, sam nerelevantan sadržaj i loš dizajn web-stranice mogu utjecati na loše korisničko iskustvo. Primjerice, ako je vaša stranica mjesto za prodaju klima-uređaja, a pišete o automobilima ili cipelama, to nema nikakvog smisla i promet na vašoj web-stranicu s razlogom će biti nizak.

Tema: Biznis Akademija

Možda vas zanima i ovo:
Message