Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 12
Foto: PR
PRIČA BEZ KONKURENCIJE

Stručnjaci s jasnim ciljem: Domaći poduzetnici osmislili softver kojem nema premca

Riječ je o jedinstvenom softveru za upravljanje voznim parkovima na hrvatskom, ali i na stranom tržištu. Ciljevi su visoki, a ovim mladim i perspektivnim stručnjacima iz različitih industrija samo je nebo granica

Powered by Addiko Bank

Kad se oko iste ideje okupe stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom iz automotive, IT, financijskog i telekomunikacijskog sektora, uspjeh je, možemo slobodno reći, zajamčen. Dokaz tome je ekipa softverske tvrtke Make IT Easy d.o.o., koja je razvila softver za upravljanje voznim parkovima mobilityONE. S Markom Stojakovićem, jednim od osnivača tvrtke, razgovarali smo o poduzetničkim počecima, izvoru financiranja, ali i općenito hrvatskoj start-up sceni.

Priča bez konkurencije

Priča o softveru mobilityONE je krenula, kad je jedna tvrtka koja se bavila dugoročnim najmom automobila za kompanije krenula u potragu za softverom koji će na jednome mjestu generirati sve potrebne informacije i izvještaje vezane za cijeli vozni park. Sjajan tim stručnjaka iz tvrtke Make IT Easy d.o.o. ponudio je svoje idejno rješenje u vidu softvera mobilityONE.

- Softver mobilityONE rješenje je za efikasno upravljanje voznim parkovima namijenjeno tvrtkama i organizacijama koje imaju velike flote vozila. Omogućava 30% uštede vremena upravljanja, smanjuje 10% ukupnih flotnih troškova i 15% emisije CO2 na floti. Naši su korisnici kompanije u Hrvatskoj, a surađujemo i s Njemačkim I Austrijskim kompanijama. Vrlo smo blizu da osvojimo i one najveće svjetske kompanije – kaže nam Stojaković.

Zagreb: Tim tvrtke Mobility One

mobilityONE koriste odjeli logistike i nabave, odjeli financija, ali i odjeli ljudskih resursa koji moraju upravljati određenim podacima o voznom parku i korisnicima vozila. Kroz svoje osnovne funkcije omogućava korisnicima da u svakom trenutku imaju sve potrebne izvještaje na jednome mjestu.

- U Hrvatskoj i regiji nemamo niti jednoga konkurenta. Prvi ozbiljan konkurent je iz Švicarske. No od ostalih nas izdvaja to što je njihov softver posložen tako da je vozilo okosnica svega, a kod nas je fokus na korporativnom procesu i 'menadžiranju' svih aktivnosti vezanih za vozilo – kaže Stojaković.  

Softver iza kojeg stoji golema investicija

Stručnjaci koji su ostavili svoje ozbiljne poslove u velikim korporacijama nastoje predstaviti ovu ideju na svjetskom tržištu. No to, kaže nam Marko, iziskuje golemu investiciju. Sav prikupljeni novac nastoje uložiti u razvoj softvera, a ostatak u otvaranje podružnica u cijelom svijetu.

- Potrebne su nam mnoge investicije kako bismo zaposlili kvalitetne ljude i proširili prodaju softvera na globalnim tržištu. Imali smo tri izvora investiranja. Prvi su bili EU fondovi, od kojih smo uspjeli dobiti 200.000 eura, a to smo investirali u razvoj softvera. Druga kampanja bila je na Funderbeamu, u kojoj smo od poznatih investitora prikupili 259.000 eura, koji su također bili namijenjeni razvoju softvera. U trećoj kampanji prikupili smo 158.000 eura, koje sad koristimo za razvoj prodajne mreže u jugoistočnoj Europi – navodi nam naš sugovornik.

Programmer,Writing,Program,Code,With,Two,Monitors,And,Working,On

Na pitanje zašto se nisu odlučili na kreditiranje Marko nam kaže da u ovoj fazi poslovanja nisu cash flow pozitivni.

- U ovoj fazi u kojoj smo sad, imamo partnera Addiko banku. Oni su se pokazali kao fleksibilan partner jer za svaki naš zahtjev pronalaze rješenje odmah. U ovoj fazi poslovanja bitno je imati partnera, odnosno banku koja je krojena prema našoj mjeri. A to su prije svega digitalne mogućnosti bez previše administracije. I ono što je možda nama kao tvrtki najvažnije su dostupnost i brzi odgovori – kaže Marko.

No nije njihova tvrtka jedina kojoj je jednostavnost, brzina i dostupnost informacija jedan od najvažnijih čimbenika u poslovanju. Naime, u anketnom istraživanju provedenom na portalu 24sata.hr u kojem je sudjelovalo 1206 poduzetnika iz svih hrvatskih regija, 95% ispitanih poduzetnika izjavilo je kako u svom poslovanju koriste digitalne kanale poput mobilnog bankarstva. Ono što im je najvažnije u poslovanju s bankom je jednostavnost poslovanja s određenom bankom, povoljna cijena financiranja i brza obrada zahtjeva uz minimum dokumentacije. 

Kako napreduje hrvatska start-up scena?

Kao netko tko je u srcu start-upa, pitali smo našeg sugovornika da prokomentira stanje na domaćoj start-up sceni. Ono što nedostaje su, ističe Marko, dodatni izvori kapitala za mlade poduzetnike.

- To su ponajprije veći fondovi. Njih je malo u Hrvatskoj i to nedostaje, pa tu očekujemo neki napredak. Isto tako, banke bi trebale omogućiti ciljane kredite kao vjetar u leđa malim poduzetnicima u njihovim počecima, da izađu na tržište. Trebaju im brzi i kvalitetni proizvodi nadohvat ruke, a ne da potroše šest mjeseci na gomilu papira i onda zapnu jer im nešto nedostaje. To će se morati mijenjati ako želimo ići u korak s Europom – ističe Stojaković s kojim se složila i Nina Družinić, inače voditeljica tima za poslovanje s poslovnim subjektima Addiko banke

Co,Working,Conference,,Business,Team,Meeting,Present,,Investor,Colleagues,Discussing

-  Automatizacijom i pojednostavljenjem internih procesa, Addiko banka se specijalizirala se za brze kredite mikro, malim i srednjim poduzetnicima te time uspješno doskočila potrebama poduzetnika. Brzina je imperativ pa tako u Addiko banci klijenti odmah dobiju odgovor jesu li ili nisu sposobni za kreditno zaduživanje. Minimizirali smo set dokumentacije koje klijenti trebaju prikupiti, a odobrenje i isplata sredstava događaju se u razdoblju od jednog, dva ili tri dana. Svjedoci smo da su fleksibilnost i brzina klijentima postale ključne odlike odnosa s bankom - rekla nam je Družinić. 

Marko Stojaković na kraju je poručio svim mladim poduzetnicima da ako imaju razrađene ideje, bez obzira na sve, hrabro krenu u poduzetničke vode! 

- Hrvatska ima vrlo mnogo ljudi koji imaju ideje, ali, nažalost, 'čuče' u sustavima i žive od 1. do 1. u mjesecu i sretni su s onim što imaju, a na kraju niti to nije sigurnost jer će ih takav sustav izbrisati čim netko odluči da poslovanje pada i da treba smanjiti broj ljudi - zaključuje Stojaković.

Addiko banka građanima te malim poduzetnicima nudi brz i jednostavan proces odobrenja kredita, potpomognut digitalnim rješenjima. Stručnjaci su za potrošačko kreditiranje i financiranje malih poduzetnika, a karakteriziraju ih brzina i fleksibilnost te potpora klijentima u situacijama u kojima im je potreban dodatan poticaj.

Powered by Addiko Bank

Komentari 12
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Pronašli smo čarobnu lokaciju za produženi vikend na samo sat vremena od Zagreba
KAMO ZA PRAZNIK RADA?

Pronašli smo čarobnu lokaciju za produženi vikend na samo sat vremena od Zagreba

Na samo sat vremena od Zagreba i malo manje od Rijeke, u srcu Gorskoga kotara, smjestio se zaštićeni krajolik kanjon Kamačnik. Povodom Praznika rada Bistro Kamačnik organizira bogat zabavni program i vrhunske mesne i riblje specijalitete

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...
U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno