Sumnja se da je svemu 'kriv' neispravan, odnosno neodgovarajući gorivi filter. Avion je, podsjetimo, pao na plažu u Kaštel Štafiliću, 25. lipnja ove godine
Avion pao u Kaštel Štafiliću jer se motor zaustavio u zraku?
Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća, u svom preliminarnom izvješću objavila je rezultate dosadašnje istrage o mogućim uzrocima pada aviona na plažu u Kaštel Štafiliću, 25. lipnja ove godine. U izvješću stoji kako je jedan od vjerojatnih uzroka nesreće taj da je motor zrakoplova LA- 4-200 stao u zraku. Sumnja se da je svemu 'kriv' neispravan, odnosno neodgovarajuće filter gorivo no to će točno utvrditi daljnja analiza.
"Preliminarnim pregledima utvrđeno je da je motorska grupa pri padu pretrpjela minimalna oštećenja, ali je motor većim djelom bio uronjen u more. Na propeleru nisu uočena nikakva oštećenje. Također je utvrđeno da glavni gorivi spremnik zrakoplova nije oštećen, te je iz njega izvađeno preko 65 litara goriva. Ova količina goriva dovoljna je za gotovo dva sata leta, te je eventualni nedostatak goriva kao mogući faktor u otkazu motora time eliminiran. (...) Utvrđeno je također da je na zrakoplovu ugrađen gorivi filter proizvođača Bendix, model: 450-OK. Za ovaj tip zrakoplova opremljen navedenim gorivim filterom FAA je 30. 8. 2013. godine u vidu specijalnog servisnog biltena objavio upozorenje svim operaterima da je zabilježeno više slučajeva gubitka snage ili otkaza motora u fazi polijetanja uslijed nedovoljnog dotoka goriva do motora. Utjecaj na nesreću navedenog filtera će također potvrditi daljnja analiza", stoji u izvješću Agencije.
Navode i kako otkaz motora nije nastao uslijed mehaničkog otkaza vitalnih motorskih komponenti, no je li sustav paljenja radio ispravno nije bilo moguće ustanoviti budući da je u magnetima nađena veća količina morske vode.
"Za navedeni let nije predavan plan leta"
"S obzirom da je sustav paljenja avionskih klipnih motora sačinjavaju dva potpuno neovisna sustava upravo radi sigurnosti mala je vjerojatnost otkaza oba sustava u isto vrijeme i zbog činjenice da je motor naradio mali broj sati nakon generalne obnove gdje je obavezan kompletan pregled sustava paljenja, što će također potvrditi dodatne analize", navode u izvješću.
Također, iz Agencije kažu kako za navedeni let nije predavan plan leta, a prijeletni pregled zrakoplova nije evidentiran u prateću dokumentaciju zrakoplova.
"Prateća dokumentacija se nije nalazila uz zrakoplov u pripremi i tijekom leta. Više očevidaca koji su se nalazili na putanji leta zrakoplova svjedočilo je kako je tijekom leta stao motor zrakoplova te o gubitku visine aviona nakon toga", objavili su iz Agencije.
Podsjetimo, mali školski avion pao je na prepunu plažu ubrzo nakon polijetanja iz Resnika. Poginula su dva pilota, jedan hrvatski i jedan indijski državljanin, a jedini je preživio pilot Ivan Raos (40). Sva trojica radila su za European Coastal Airlines, tvrtku koja ima koncesiju da letove hidroavionima na Jadranu.