Talijanski trajekt u Brodosplit je stigao iz Genove, a nakon što se u Splitu ukloni 350 tona azbesta koji se nalazi u pregradnim zidovima putničkih kabina, zaplovit će prema remontnom brodogradilištu u Grčkoj
Azbest iz broda Moby Drea škverani će u specijalnim odijelima 'čupati' dva mjeseca
Tijekom uklanjanja pregradnih zidova putničkih kabina iz 50 godina starog talijanskog trajekta Moby Drea, djelatnici Brodosplita morat će raditi u strogim uvjetima, gotovo kao u karanteni. Svaki dan na sebe će navlačiti posebna jednokratna odijela, specijalne maske i rukavice, a prije nego što uopće prionu na zahtjevan i potencijalno opasan posao, kao i tijekom radova, mjerit će se koncentracija opasnih čestica.
Paneli su, naime, punjeni azbestom, kojega, kako doznajemo, ima oko 350 tona. Panele će nakon uklanjanja umotavati u namjenske folije i slagati na palete, a potom će ovlaštena tvrtka to odvoziti kamionima. Njih bi, kako doznajemo, nakon preuzimanje trebali spremati u posebne kasete, odnosno betonske sanduke. Radovi u splitskom škveru trajat će dva mjeseca.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
00:43
Moby Drea na put prema Splitu iz Genove je krenuo prije nekoliko dana, a u hrvatske teritorijalne vode uplovio je u ponedjeljak u jutarnjim satima. Vukao ga je remorker Sea Dream. Za isti dan zakazano je i njegovo uplovljavanje na dok tvrtke Tomislava Debeljaka, koja je preuzela taj "prljavi" dio posla prije nego što trajekt ode u remontno brodogradilište u Grčkoj.
- Ne govorimo o rasutom azbestu. On se nalazi unutar limova pregradnih zidova. Njime će se rukovati na stručan i odgovoran način, nakon čega će otpad zbrinuti ovlaštena tvrtka - kažu nam u Brodosplitu.
O dolasku broda u splitski škver izvijestili su i Inspektorat, čije se postupanje također očekuje, a prije nego što Moby uopće stigne na vez, dobro će ga pregledati ronioci i nadležne stručne službe.
Nakon što u Brodosplitu obave taj, za druge zemlje nepoželjan, posao, trajekt nastavlja putovanje. Prema informacijama talijanskih medija objavljenima u svibnju ove godine, trajekt je trebao ići u luku Aliagi u Turskoj, gdje je rashodovan te je trebao u rezalište, ali turske nadležne institucije tražile su da se očisti od azbesta.
No najnovije informacije govore drukčije, odnosno da će ga otegliti u grčku luku Pirej, gdje će obnoviti kabine kako bi odgovarale novim standardima i klasi broda. U tamošnjem remontnom brodogradilištu obavit će i dodatne radove potrebne za obnovu plovidbene dozvole. Brod je, pišu talijanski mediji, od brodarske obitelji Onorato kupila tvrtka Med Fuel iz Messine, specijalizirana za opskrbu gorivom za jahte. Njezin vlasnik Davide Prestopino kazao je kako je još prerano govoriti o budućoj namjeni broda, no postoji više mogućnosti. Otkrio je i da će brod najvjerojatnije zadržati ime Drea, što je već potvrdilo talijansko ministarstvo prometa.
Inače, Moby Drea sagrađen je 1975. u njemačkom brodogradilištu Flenderwerke. Dug je 183 a širok 24 metra, može prevoziti oko 1700 putnika i ima gotovo 1000 metara garažnog prostora za vozila. Maksimalna brzina mu je 26 čvorova.
Gdje će završiti sav taj azbest, u ovom trenutku nije poznato. Upit smo poslali koncesioniranoj tvrtki za nadzor i zbrinjavanje te ćemo odgovor objaviti nakon primitka.