Obavijesti

News

Komentari 46

Butković o slučaju nestale jahte iz Betine: Bilo je propusta, troje odgovornih sam razriješio

Butković o slučaju nestale jahte iz Betine: Bilo je propusta, troje odgovornih sam razriješio

Misterij nestanka ruske jahte Irina Vu već danima zaokuplja hrvatsku javnost bez imalo jasnijeg odgovora kako je plovilo koje je trebalo biti pod blokadom moglo napustiti našu zemlju

VIDEO

Ukupno je pet jahti odlukom stalne skupine za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera blokirano u Hrvatskoj, jedna od njih je, po saznanjima koja smo sada utvrdili, početkom 10. mjeseca otišla sa suhog veza iz brodogradilišta u Betini i trenutno se nalazi u Turskoj, istaknuo je ministar mora i prometa Oleg Butkovića govoreći o nevjerojatnoj situaciji s jahtom Irina Vu u vlasništvu ruskog oligarha koja je bila zapečaćena, ali je usred noći napustila naše vode pod hrvatskom zastavom, a što se doznalo tek prije par dana. 

Glavno je pitanje na koje je i premijer Andrej Plenković zatražio odgovor Butkovića, MUP-a i nadležnih službi kako je moguće da je jahta pod blokadom uspjela izaći iz hrvatskih teritorijalnih voda s urednom dokumentacijom. 

UŽIVO IZ VLADE:

Jahta je bila usidrena u Betini na Murteru, a potom je doplovila u Dubrovnik od kuda je u listopadu isplovila prema Turskoj, prethodno obavivši policijsku i graničnu kontrolu te kontrolu Lučke kapetanije. U istražne radnje uključila se i SOA.

Butković je nakon provedenog nadzora unutar svog Ministarstva, kojim su se utvrdili, otkrio je, propusti.

- Dva su ključna propusta. Prvi se odnosi na samo pečaćenje i nadzor te jahte jer nikome ne možete objasniti da je u sedmom mjesecu zapečaćena, da je u 10. mjesecu nestala sa suhog veza, a da se to tek u siječnju saznaje. Drugi propust se odnosi na propust pravovremene dostave informacije svim lučkim kapetanijama u Hrvatskoj. Kao što je poznato, ta jahta koja je otplovila iz Betine, javila se u lučku kapetaniju u Dubrovniku, gdje joj je potvrđen popis posade i oni su mogli nastaviti ploviti dalje - istaknuo je nevjerojatne činjenice ovog slučaja naglasivši kako lučka kapetanija u Dubrovniku uopće nije imala saznanja da postoji popis jahti koje su zapečaćene.

- Da je to učinjeno kako treba vjerojatno do ovog ne bi došlo. Stoga ja kao ministar preuzimam svu odgovornost - rekao je. 

Bila je vjenčani dar? Natalija ne može do svoje jahte, ruski brod u Skradinu stalno prate kamere
Bila je vjenčani dar? Natalija ne može do svoje jahte, ruski brod u Skradinu stalno prate kamere

A posljedice će snositi načelnik sektora za sigurnost plovidbe unutar Ministarstva, koji je, kako je naglasio ministar, bio odgovoran javiti svim kapetanijama o zapečaćenim jahtama, lučki kapetan u Šibeniku i voditelj ispostave u Betini. Ministar ih je odmah razriješio.

- Ja sam s tim ljudima obavio razgovor, oni to sigurno nisu učinili namjerno i nisu imali namjeru da se sve to skupa tako dogodi, ovo je, neću reći splet okolnosti, ali pogreška. Vjerujem da se to više neće dogoditi, sada su se poduzele dodatne mjere što se tiče nadzora svih tih jahti i informacija svim lučkim kapetanijama i drugim službama - poručio je.

Istaknuo je kako je Ministarstvo postupilo kako je i trebalo i po odluci radne skupine za primjenu i praćenje provedenih sankcija prema imovini ruskih državljana jahtu zapečatilo, no da je do propusta došlo u cijelom tom lancu svih sudionika. 

- Propust se dogodio u ovom konkretnom slučaju, u drugima nije - rekao je.

Dok ministar ističe kako je došlo do propusta, opet je nejasno kako je cijela ova situacija moguća, kako je nekome tko zna da mu je jahta zapečaćena palo napamet dirati je i otploviti, osim ako unaprijed nije znao da će to i moći.

- Ne želim nikoga razapinjati, ti ljudi će biti razriješeni i protiv njih će biti poduzeti stegovni postupci, a potom će se stvari rješavati na sudu. Razgovarajući s ovim ljudima nisam stekao da je učinjeno namjerno. Nama je u 30 i više godina puno jahti i brodica bilo zapečaćeno i nikad nam se ovo nije dogodilo - poručio je ministar.

Pa upravo zato se i može posumnjati da ovo ipak nije bio slučajni propust. Butković ističe kako je više odgovornih u cijelom ovom lancu i izvan njegova resora, ali da nije na njemu da optužuje. 

- To će raditi neke druge institucije. Ministarstvo mora je učinilo ta dva propusta, to je evidentno i jasno. Vjerojatno će se uključiti istražni organi, ali nemam informacije o tome - kazao je. 

Lučke kapetanije su sada, dodao je, dobile zadatak da jednom dnevno obilaze plovila koja su pod blokadama, a da je Ministarstvo zatražilo u marinama gdje se te jahte nalaze postave i nadzorne kamere.

- I ovoj jahti i svima drugima su ukinute svjedodžbe i ova jahta koja je sad u Turskoj nije u ovom trenutku sposobna za plovidbu. Tako da smo i taj korak učinili - rekao je.

Ruske jahte nestaju u našim marinama: 'Naša neće nigdje, mi branitelji je budno pazimo!'
Ruske jahte nestaju u našim marinama: 'Naša neće nigdje, mi  branitelji je budno pazimo!'

'Neće doći do privatizacija plaža'

Govoreći o Zakonu o pomorskom dobru, Butković je ponovio kako neće doći do privatizacije hrvatskih plaža. 

- Taj Zakon je donijet 2003. godine kada je većina bila SDP-ova i mi 20 godina radimo po zakonu koji ima čitav niz nedostataka. Nitko se nije ulovio u koštac s tom temom i predložiti novi zakon jer je pomorsko dobro uvijek osjetljiva priča. Danas po važećem zakonu imamo 18 ograđenih plaža, od kojih tri u Istri, pet u Primorsko-goranskoj, gdje je županijska skupština, u kojoj je većina IDS-a i SDP-a, dobila odluku da se ograde plaže. Apsurd je da SDP i IDS sad traže da se taj zakon povuče, a te plaže su privatizirane po zakonu kojeg su oni donijeli. A mi u ovom Zakonu kažemo da nema ograđivanja plaža i da ove koje su sad ograđene, kad im istekne koncesija, više neće biti - rekao je ministar naglasivši kako će po novom zakonu postojati lokacije koje će morati zbog sigurnosti za ljude biti isključene iz opće uporabe.

Kako je s Murtera nestala jahta Putinovog bliskog prijatelja? 'Zna se tko je sve smio na brod'
Kako je s Murtera nestala jahta Putinovog bliskog prijatelja? 'Zna se tko je sve smio na brod'

- Ne možemo kontejnerski terminal u Rijeci i carinski terminal ili LNG terminal pustiti da ljudi šetaju tamo. Dakle, zbog sigurnosti ljudi će morati biti isključeni iz općeg dobra, ali to nisu plaže. Ovo je prvo čitanje zakona, postoji još i drugo, čitav niz ljudi je radio na njemu iz struke, a ako postoji bilo kakvo poboljšanje koje treba uvesti, napravit ćemo to. Namjera ovog zakona nije bila privatizacija plaža i neće toga biti. Uvodimo javni natječaj, kazne, nadzor nad pomorskim dobrom - kada je SDP bio na vlasti, to se radilo po principu tko dođe prvi, taj će dobiti natječaj - dodao je.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 46
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa