Obavijesti

News

Komentari 17

Čovjek koji je stvorio prometnu gužvu trebao je postati farmer

Čovjek koji je stvorio prometnu gužvu trebao je postati farmer
1

Slavni američki industrijalac i otac moderne automobilske industrije Henry Ford sa 15 godina napustio je srednju školu i odlučio da nikad neće postati poljoprivrednik kao što je to želio njegov otac

VIDEO

Donosimo vam feljton o svjetskim bogatašima kojima visoko obrazovanje i diploma nisu bili zaslužni za uspjeh. Ne da nisu završili fakultete, oni nemaju ni završenu srednju školu. Ipak, postali su uspješni biznismeni i milijarderi...

Rođen na obiteljskoj farmi u Dearbornu u Michiganu kao najstarije od šestero djece u obitelji irskog emigranta farmera Williama Forda, američki automobilski kralj Henry Ford bio je predodređen da jednog dana, a od njega se to i očekivalo, preuzme vođenje obiteljske farme. 


No, Henry nikad nije volio rad na farmi. Mrzio je piliće i krave i sve što s tiče poljoprivrede, No,već kao dijete bio je strastveni mehaničar. Otac mu je za 12 rođendan poklonio sat. Do 15 godine presložio je  satove svih  svojih prijatelja i susjeda nekoliko puta, te je stekao reputaciju popravljača satova. 

Sa 16 godina napustio je školu, obiteljsku farmu i odlučio preseliti u Detroit. Čvrsto siguran da nikad neće postati poljoprivrednik kao što je to želio njegov otac. On je imao neke druge planove.
U Detroitu je najprije postao šegrt u trgovini strojeva, i sve više se educirao u napredovao u onome što ga je interesiralo. Nakon nekoliko godina rada u Edisonovoj tvrtki tamo je postao glavni inženjer u Edisonovoj tvrtki.

Ubrzo nakon toga počeo je eksperimentirati s benzinskim motorima i uskoro osnovao svoju tvrtku “Ford Motor Company”. Njegov put do uspjeha nije bio lagan, ali on je bio uporan u namjeri da postigne sve što si je zacrtao.

Automobil za narod

 - Izgradit ću automobil za široke narodne mase, koji će biti dovoljno veliki za cijelu obitelj i istovremeno dovoljno skroman kako bi ga jedna osoba mogla voziti i održavati. Toliko će biti jeftin da će ga svako tko pristojno zarađuje moći kupiti – kazao je.
Nakon predstavljanja  ' Modela T ' , uspjeh mu je bio zagarantiran. 
Ford je prvi uveo proizvodnju na traci i proizveo prvi automobil kojeg su si obični Amerikanci mogli priuštiti. 

Wikipedia

Tako je ovaj inovator koji je radio pod parolom 'Najbolji mogući proizvod za najmanji mogući novac' učinio je Ameriku nacijom automobila i u jednom trenutku je više od polovine američkih obitelji posjedovalo njegov automobil.
- Model T možete dobiti u bilo kojoj boji. Pod uvjetom da je crna!  - kazao je Ford 1914. Bila je to šala na račun činjenice da se zaista prodavao samo u crnoj boji. Na početku se nudio i u crvenoj, zelenoj i sivoj, no kako se proizvodnja ubrzala i dosegla neslućeni kapacitet ostala je samo crna. Naime, jedina se ta boja dovoljno brzo sušila da bi zadovoljila ludu brzinu kojom je iz pogona izlazilo više od 300.000 vozila godišnje.

Plaćao više radnicima nego drugi

Ford je bio veliki protivnik sindikata. Naime, on je vjerovao da zna najbolje što treba njegovim radnicima. Tako je 1914. plaćao svojim radnicima 5 dolara dnevno što je bilo gotovo dvostruko više nego što su se radnici plaćali u drugim tvornicama automobila. 
Smatrao je da će povećanjem radničke plaće radnici bili sretniji, brži i efikasniji na poslu, ali i u privatnom životu jer će s toliko plaćom njihove žene moći ostati  kod kuće  i brinuti se  o obitelji. A ako su zadovoljni, veća je  vjerojatnost da ostanu raditi kod njega što će dovesti do toga da neće morati tražiti nove radnike koje onda opet treba trenirati i izučavati za posao a tako se bespotrebno troši vrijeme. 

Highland Park Model T final assembly, 1914


No, kako bi zaista zaslužili takvu plaću, zaposlenici su se obvezali da će ih mudro potrošiti. Ako su zaradu trošili na piće i ne bi skrbili za obitelj odmah bi bili otpušteni

Podržavao nacizma i Hitlera

No, Henry Ford bio je na glasu i kao antisemitist pa njegova podrška nacističkom režimu 30-ih godina i nije preveliko iznenađenje. Tako je 1938. godine na svoj 75. rođendan Ford  primio nacistički orden namijenjen 'uvaženim strancima'.

H.Ford erhält Dt. Adlerorden am 30.7.1938


Tijekom rata zarađivao je na obje strane. Proizvodio je vozila i za naciste i saveznike, a poznato je i da je Hitler upravo Forda često isticao kao veliku "inspiraciju" i u uredu držao njegov golemi portret.

U vrijeme svoje smrti 1947. godine, Henry Ford je imao bogatstvo vrijedno 199 milijardi dolara (današnje vrijednosti). Umro u 84. godini života, na svom imanju u Michiganu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 17
VIDEO

'Sanirao se neki zid i iskočili su tanjuri. Pokazao sam ih Titu...'
FELJTON: TAJNI DOSJEI UDBE (6)

'Sanirao se neki zid i iskočili su tanjuri. Pokazao sam ih Titu...'

U neposrednoj blizini Barbarige nalazi se vojni objekt - kasarna u kojoj je smještena jedinica 5. VPS. Vojni objekt je ograđen žičanom ogradom i jedino na tom mjestu do sada nisu vršena arheološka istraživanja

Misterij Seusovog blaga: Tko je našao i ukrao vrijedno posuđe?
FELJTON: TAJNI DOSJEI UDBE (5)

Misterij Seusovog blaga: Tko je našao i ukrao vrijedno posuđe?

Dan nakon prijave Vesne Girardi-Jurkić, koja je završila i na nekim od važnijih političkih adresa u Hrvatskoj, okružni javni tužitelj u Puli zatražio je od Službe javne sigurnosti provođenje istrage
Monty se posebno zanimao za 'mržnju' između Hrvata i Srba
FELJTON: TAJNI DOSJEI UDBE (4)

Monty se posebno zanimao za 'mržnju' između Hrvata i Srba

William Montgomery je bio arhitekt Miloševićeva sloma. Slično je radio kod nas kad je stvorena ‘šestorka’ koja je dobila HDZ na izborima 2000. godina