Za ovo opasno zanimanje odlučio se jer dugo nije mogao naći posao s pristojnim primanjima. Duh čeka ukrcaj na neki od hrvatskih brodova kojima treba zaštita
Duh lovi gusare: Splićanin će krenuti u borbu protiv pirata
Britanska tvrtka Offshore Marine Security zaposlila je Igora Duha (38) iz Splita. U tvrtki, koju su osnovali bivši marinci, prošao je obuku za zaštitu brodova od napada pirata.
Za ovo opasno zanimanje odlučio se jer dugo nije mogao naći posao s pristojnim primanjima. Duh sada čeka ukrcaj na neki od hrvatskih brodova kojima treba oružana zaštita od uljeza poput pirata iz Somalije.
- Radio sam prije u zaštitarskim tvrtkama. Bio sam u Iraku i Africi te na poslovima zaštite brodova od pirata u Adenskom zaljevu i Indijskom oceanu - govori Igor koji je u Južnom Sudanu bio u programu čuvanja stranaca.
U svibnju 2011. Igor je plovio kao naoružani zašitar na trgovačkom brodu s ukrajinskom posadom. Napali su ih somalijski gusari u Indijskom oceanu. Uspjeli su odbiti napad, a nakon toga je otišao na tečajeve antipiratske zaštite tvrtke za koju će sad raditi.
- Pojavili su se u zoru s dva glisera, naoružani mitraljezima, raketnim bacačima i kalašnjikovima. U pozadini ih je čekao veći matični brod. Počeli su pucati, a mi smo im uputili hice upozorenja. Povukli su se jer su vidjeli da je brod pod oružanom zaštitom. Tada nisam razmišljao o strahu. Nemate vremena, mislite samo kako da obavite posao i sačuvate živote ljudi - prisjeća se iskusni Splićanin.
Pojavili su se u zoru s dva glisera, naoružani mitraljezima, raketnim bacačima i kalašnjikovima. U pozadini ih je čekao veći matični brod
Pojašnjava kako se svaki put oglasi alarm čim su brod i posada u opasnosti. Glavnu ulogu tada preuzima naoružani tim u kojem je bio i Igor Duh.
- Posada se spušta na sigurno u brodsku utvrdu. Naoružani tim uz zapovjednika broda, koji je nadležan za navigaciju, ostaje na mostu štititi brod pod svaku cijenu - opisuje nam akciju Igor.
Ističe kako za sve postoje stroge procedure u slučaju piratskog napada. Dodaje kako je najbolje riješiti problem bijegom od opasnih pirata, ali brod mora u tom slučaju imati visoku palubu i brzo ploviti.
- Nikad ne bih preporučio brodaru da ide u opasna područja bez oružane pratnje jer su pirati sve domišljatiji - objasnio je Duh, odnedavno i konzultant Offshore Marine Security u Hrvatskoj.
Samo u ožujku u svijetu je zabilježeno 47 napada na brodove. Tri su broda oteta, a somalijski gusari u zatočeništvu drže pet plovila i 60 pomoraca. Iz Sindikata pomoraca Hrvatske kažu da među zatočenima nema Hrvata.