Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, kažu iz Vlade
News
Komentari 2
Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, kažu iz Vlade
Vlada je usvojila Standard razvoja javnih e-Usluga u RH - skup smjernica kojima definiraju politike za razvoj i upravljanje e-Uslugama, kojim se osigurava jednoobraznost e-Usluga u državi, pristupačnost i jednostavnost korištenja za samog korisnika te minimalna razina kvalitete i pristupačnosti koju treba postići tijekom razvoja i nadogradnje elektroničke usluge.
- Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora bez fizičkog odlaska u neku od institucija, koristeći digitalne tehnologije - istaknuo je državni tajnik Središnjeg državnog ureda Bernard Gršić.
Predloženim zaključkom tijela javnog sektora obvezna su pri razvoju novih i nadogradnjama postojećih e-Usluga osigurati korištenje Standarda, a Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva obavljat će savjetovanje, edukaciju, nadzor i kontrolu provedbe Standarda.
Vlada je usvojila i izvješće o radu Radne skupine za provedbu aktivnosti na redizajnu sustava e-Građani, koji se provodio u nekoliko faza, čime je sada postao portal - jedinstveno mjesto na kojem, putem svog digitalnog identiteta, građanin komunicira s državom. A očekivani datum puštanja u rad redizajniranog portala e-Građani je ponedjeljak, 26. travnja.
Procesom redizajna obuhvaćena je 41 institucija - 11 ministarstava, 10 agencija, pet komora, četiri zavoda, četiri središnja državna ureda, dvije državne upravne organizacije, dvije jedinice lokalne uprave - grada te tri komunalna društva, koje imaju integrirane usluge u portalu e-Građani.
Redizajnom su objedinjeni i svi dosezi postojećih projekata e-Poslovanje i e-Pristojbe te uvedene nove funkcionalnosti.
Kroz projekt e-Poslovanje izgrađena je zajednička komponenta koji služi za upravljanje ovlaštenjima i zastupanjima, primjerice roditelja za djecu, ovlaštenih osoba (vlasnika) trgovačkih društava ili obrta za svoje poslovanje i slično, gdje se umjesto da se zastupanje dokazuje, ono čita iz postojećih matičnih evidencija osobnih stanja građana (za roditelj-dijete) ili iz sudskog ili obrtnog registra za poslovne subjekte. Kroz projekt e-Pristojbe omogućeno je plaćanje pristojbi i naknada tijekom postupaka u kojima je to potrebno pri korištenju usluga korištenjem zajedničke komponente sustava e-Pristojbi, ujednačeno za sve usluge. uvedene nove funkcionalnosti, poput mogućnosti da roditelji mogu djelovati u ime svoje maloljetne djece, a vlasnici tvrtki u ime svojih tvrtki kroz isto sučelje.
- Trenutno sustav e-Građani koristi više od 1,24 milijuna građana, a pristupilo mu se više od 52,5 milijuna puta - naveo je Gršić.
Posebna pozornost posvećena je pristupačnosti sustava. Uvedena je mogućnost korištenja fonta za disleksiju OmoType za sva središnja tijela državne uprave te sve pružatelje usluga na portalu e-Građani za sve usluge koje su tome prilagođene. Uvedena je mogućnost centralnog upravljanja kontrastom za slabovidne osobe pomoću zajedničke komponente – navigacijske trake.
- U programu Vlade RH 2020.-2024. navodimo kako nam je do kraja mandata cilj privući sveukupno 2,5 milijuna korisnika sustava e-Građani. Ovim redizajnom te budućim nadogradnjama, uvjereni smo da smo na putu ostvarenja ovog cilja.
Financiranje je pokriveno iz postojećih Sporazuma o obavljanju poslova operativnog vođenja Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava unutar sustava e-Građani s Finom i Sporazuma o obavljanju poslova operativnog vođenja sustava Osobnog korisničkog pretinca unutar sustava e-Građani s APIS IT d.o.o. te kroz postojeći ugovor o održavanju portala gov.hr s Globaldizajn d.o.o. s razdjela državnog proračuna Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. Kroz postojeće sporazume/ugovore za redizajn u konačnici će biti utrošeno oko 800.000 kuna - ističu iz Vlade.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+