Obavijesti

News

Komentari 2

FOTO U riječki terminal stigle su nove dizalice: 'To je samo dio ulaganja vrijednih 380 mil. €'

FOTO U riječki terminal stigle su nove dizalice: 'To je samo dio ulaganja vrijednih 380 mil. €'

Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke

Na novom kontejnerskom Rijeka Gateway terminalu na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, na kojemu su građevinski radovi pri kraju i počinje opremanje,  u četvrtak su predstavljene prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala.

Dio je to ulaganja u sklopu 380 milijuna eura ulaganja u Rijeka Gateway terminal, koji će nakon realizacije u dvije faze imati kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će, kako je rečeno, biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe.  

Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine.

Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke.

Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Radi smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala. Sustav smanjenja buke dopunjuje korištenje „soft landing“ tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja i sustavi za sprječavanje onečišćenja mora.

Rijeka: Predstavljanje novih dizalica na terminalu Rijeka Gateway

Riječ je o zajedničkom ulaganju APS Terminalsa (Maersk Group) i ENNA grupe, koja će biti realizirano u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške.

U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.

Predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya, koncesionara terminala, Peter Corfitsen rekao je da je dolazak dizalica značajna prekretnica u kompleksnom projektu. Oprema stiže na tjednoj razini i gotovo posve je elektrificirana i daljinski upravljana, opremljena je  najmodernijim sustavima smanjenja buke, svjetlosnog utjecaja i utjecaja na okoliš i zajednicu.    

Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte.  Kazao je da su u izgradnji terminala već angažirane mnoge lokalne tvrtke te će pozitivan doprinos na lokalnu i nacionalnu ekonomiju rasti s početkom rada terminala. Ovaj terminal vratit će Rijeku na globalnu kartu važnih luka, a Hrvatsku na kartu važnih logističkih središta za istočnu i srednju Europu, naglasio je.

Rijeka: Predstavljanje novih dizalica na terminalu Rijeka Gateway

Ravnatelj Lučke uprave Rijeke Denis Vukorepa podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s Rijeka Gatewayem u studenom 2021., ocijenivši da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, odnosno da je riječ o najvećem i najznačajnijem projektu u povijesti riječke luke.

I koncesionar i Lučka uprava su u međuvremenu ispunili sve prethodne uvjete iz koncesijskog ugovora – završena je cesta DC 403, koja spaja terminal s riječkom obilaznicom, interna lučka prometnica, intermodalni terminal, obavljena je primopredaja koncesijskog područja te je koncesijski ugovor stupio na snagu  u lipnju 2023., a Rijeka Gateway je u rujnu iste godine počeo s radovima.

Vukorepa je istaknuo da ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura. Od toga je ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura, ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala oko 32 milijuna eura,  a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar, Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura, rekao je Vukorepa.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €
U ISTARSKOM MOMJANU

FOTO Pogledajte kako izgleda vila u Istri bračnog para Kekin: Cijena noćenja ide i do 500 €

Renovirana tradicionalna istarska kuća moderno je uređena, a cijena noćenja se kreće od 300 eura do 500 eura. Od iznajmljivanja Kekin zaradi nešto više od 13 tisuća eura godišnje
Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan
ZIMA POKAZUJE ZUBE

Vakula je rek'o: Stižu nam debeli minusi i najhladniji dan

DHMZ je za subotu zbog poledice izdao žuto upozorenje za karlovačku i gospićku regiju
Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'
O SUSRETU S KEKIN

Jelavić, ali pravi: 'Možemo me koristi u prljavoj kampanji. Mile je znao tko sam, a ovo je istina'

Ja se Mili Kekinu nisam lažno predstavio. Mile Kekin je točno znao tko sam ja. Sa mnom svi točno znaju na čemu su - ja sam Nikica Jelavić - i nikome se lažno ne predstavljam, rekao je