Do kraja ovog mjeseca iz HŽ-a će se otpustiti 500 ljudi, a od 1. studenog prestaje postojati HŽ Holding. Šefovi Željeznica tvrde da će višak radnika dobiti otpremnine
Ministar: HŽ je godinama bio socijalna ustanova i hospicij
Do kraja mjeseca bit će otpušteno petsto radnika Hrvatskih željeznica, a još 150 otići će do kraja godine, najavio je ministar prometa i infrastruktire Siniša Hajdaš Dončić povodom današnjeg Dana hrvatskih željeznica. Od 1. studenog više neće postojati HŽ Holding već se razdvojiti HŽ Infrastrkuturu, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo.
- Dobit će otpremnine do najviše dvjesto tisuća kuna bruto. To je dobra socijalna mjera u ovim vremenima – kazao je ministar Hajdaš Dončić.
Dobrom mjerom ovaj potez smatraju i u sindikatu, potvrdio je Anto Iličić, tajnik sindikata prometnika vlakova. No ne drže dobrim razdvajanje tvrtki unutar Holdinga jer smatraju da ne može svaka tvrtka voditi svoju politiku već moraju biti koordinirane.
Hajdaš Dončić nazvao je HŽ tvrtkom koja je ranije služila kao hospicij za zbrinjavanje ljudi s debalansom potrebnih kadrova, dok su na pitanje o nepotrebnoj kupnji kolosjeka od Diokija, kojega je HŽ Cargo platio kreditom od 17,4 milijuna kuna, branili se da je riječ o isplativom poslovnom potezu. Najavili su ih još.
– To je bio i ostao dobar posao, na Žitnjaku je nekoliko velikih tvornica kojima vozimo robu. Imamo još takvih koje ćemo graditi u Vukovaru i Jastrebarskom za prijevoz Jane – kazao je šef HŽ Carga Ivan Lešković.
Uskoro bi trebao biti raspisan natječaj za 32 vlaka i 12 dizalica u kojemu iščitavaju i šansu za spas Gredelja.
– Do prije nekoliko dana i stečaja, Gredelj se ne bi mogao javiti na natječaj. I Jadroliniji smo dali suglasnost za četiri broda, posao koji su dobili naša brodogradilišta. Ako mogu brodovi, mogu i vlakovi – poručio je Hajdaš Dončić.
Najavili su da će iduće dvije godine ulagati u infrastrukturu. Osigurali su 450 miliujuna kuna za mreže koje nisu na europskim koridorima, a dio novaca će “izvući” iz europskih fondova. Vratit će, kazao je šef HŽ infrastrukture Darko Peričić, prugu za Daruvar, radit će prugu do Požege, Kumrovca i Petrinje. HŽ Ugostiteljstvo bit će privatizirano, dok HŽ Cargo traži partnera koji će im povećati prijevoz robe. Nekretnine pripremaju za prodaju i najam.