SAD i EU nas ne mogu spriječiti ako želimo INA-u prodati Rusima, ali ću je ja ipak pokušati otkupiti od Mađara, rekao je intervjuu za Express Ivan Vrdoljak
Ivan Vrdoljak: Radimir Čačić će nestati politički kao i Jurčić
Express: Najavljujete tisuće radnih mjesta i milijarde od vađenja nafte. Na čemu gradite taj optimizam?
Na podacima koje smo preuzeli za kopno od INA-e i podacima novih snimanja na Jadranu. Više od 40 velikih globalnih tvrtki platilo je da dobije informacije o istraživanjima i platit će milijune da bi mogli ponuditi koncesioniranje Jadrana. Ne bacaju novac u bunar nego u perspektivan posao. Ne bi najveće svjetske naftne kompanije reagirale samo na priču jednog ministra. Zarada za državu će biti velika, a mi smo i dalje konkurentni jer nismo ni najskuplji ni najjeftiniji na Sredozemlju po onome što te kompanije trebaju dati državi.
Express: Kada bi se najranije trebale početi slijevati te naknade od crpljenja nafte i plina?
Sada u fazi istraživanja imamo pozitivne učinke na naše industrije i tvrtke. Kada se krene s proizvodnjom, moramo vratiti trošak istraživanja te smo uveli rigorozne kontrole Agencije za ugljikovodike kako ne bi bili prenapuhani. Na kopnu očekujem proizvodnju 2017. ili 2018. godine. Na moru treba napraviti još snimki i istraživanje pa bi proizvodnja trebala početi najkasnije 2020.
Express: Najavili ste da će do 2020. godine biti i terminal za ukapljeni naftni plin(LNG) na Krku iako je, prema obećanjima prijašnjih vlada, već trebao biti sagrađen. Možemo li dotad i sagraditi cjevovode?
Do tada planiramo biti gotovi s cjevovodima. LNG, prema današnjim cijenama plina, nije isplativ i zato smo ga pretvorili u nekomercijalni projekt. U suradnji s Europskom komisijom gradnja je definirana kao pitanje sigurnosti opskrbe Europe. U planovima je Komisije da će biti sagrađen do 2020. i u istim rokovima su plinovodi koji će voditi u Europu. EU će sufinancirati do pola cijene terminala od 600 milijuna eura, ali i gradnju plinovoda.