News

Jurski park u Ozlju: Kraj kuće našao fosile školjaka i koralja

Kopajući zemlju za fontanu i terasu, ugostitelj Mario Vardijan (33) je našao dvije špilje pune okamenjenih ostataka živih bića koji su stari čak 152 milijuna godina

Fosile školjaka i koralja stare 152 milijuna godina slučajno je našao Mario Vardijan (33) pokraj svoje obiteljske kuće.

Mario je prije godinu dana u obiteljskoj kući u Ilovcu kraj Ozlja otvorio restoran i ranč. Tad je ispred kuće htio postaviti fontanu, a iza kuće napraviti terasu. Kopajući zemlju za te objekte, otkrio je dvije špilje pune neobičnih primjeraka fosila.

- Nevjerojatna je spoznaja da se upravo u mom dvorištu nalaze fosili stariji od sto milijuna godina - rekao nam je Mario, koji je svoj pronalazak pokazao geologu Darku Fruku, redovitom gostu restorana.

Fruk i njegov kolega paleontolog prof. Eduardo Prelogović napravili su analizu i potvrdili da se radi o fosilima iz geološkog doba gornje jure.

- Nema sumnje da se radio o fosilima iz tog doba, a još bi samo trebalo utvrditi vrstu i rod tih školjaka. Gradonačelnica Ozlja već je dala poticaj za istraživanje otkrivenih fosila na novootkrivenom lokalitetu - kazao nam je geolog Fruk.

Objašnjava da je u doba gornje jure ovaj dio Hrvatske pripadao rubu afričkoga kontinenta, koji se djelovanjem tektonskih silama kasnije odvojio. Tad je to bilo plitkovodno morsko područje dubine oko deset metara. Topla oceanska klima omogućila je život mnogobrojnim skupinama te su se razvijale školjke, koralji, puževi, koji su svojim skeletima gradili morske grebene. Tektonskim djelovanjem, pucanjem i izbacivanjem ploča nastala su strma područja kakvima ozaljsko područje obiluje.

Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a

Milanović se konačno oglasio: 'Razgovori o sastavljanju nove saborske većine već traju...'
NAKON IZBORNE NOĆI

Kao i do sada, ja ću se i u ovoj situaciji do kraja držati slova i duha hrvatskog Ustava - napisao je Milanović
Izrael napao Iran. Odjekuju eksplozije: 'Proračunata osveta. Pokazali su da ih mogu probiti'.
IZ MINUTE U MINUTU