Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
44 komentara

Kletva Uljanika: Brodovi koji su misteriozno nestali bez traga...

Ti brodovi bili su najmodernije čudo tehnologije u tadašnjoj brodogradnji. A onda su samo su nestali. Brodu Berge Istra krajem 1975. gubi se svaki trag, a četiri godine kasnije sličnu sudbinu doživljava Berge Vanga...

Foto: Screenshot/youtube
44 komentara

U tri nastavka donosimo vam feljtone o legendarnom brodogradilištu Uljanik, najstarijem i najpoznatijem brodogradilištu u ovom dijelu Europe, čija je povijest duga 162 godine. Nekad je to bilo mjesto koje je hranilo tisuće radnika, a danas nestaje, ruši se, propada i umire...Zadnji nastavak govori o tragičnoj sudbini brodova građenih u Uljaniku

Dvije posebno bolne točke u dugogodišnjoj povijesti pulskog brodogradilišta Uljanik su brodovi Berge Istra i Berge Vanga.

Berge Istra bio je brod u vlasništvu norveške brodarske tvrtke Sig. Bergesen d.y. i registriran u Liberiji. Pripadao je klasi kombiniranih ili brodova za prijevoz nafte, sipkih tereta i rude s 227,550 kubičnih tona istisnine. Nosio je građevinski broj 296 u brodogradilištu Uljanik gdje je sagrađen 1972.godine

Foto: auke visser

Berge Istra je, uz bocu šampanjca, visokim glasom u more ispratila kuma Jovanka Broz: "Krstim te, Berge Istra", rekla je tada.

FELJTON: PULSKI DIV Uljaniku su nekad svi pomagali: Tito, Hruščov i vlasnik FIAT-a

Život izgubilo 30 članova posade

Brod je bio na putu iz Tubaraoa u Brazilu do Japana prevozivši željeznu rudu kada je 30. prosinca 1975. iznenada izgubljen kontakt s plovilom u Tihom oceanu blizu otoka Mindanaa kraj Filipina 

Nakon tjedan dana 7. siječnja 1976. brod je proglašen nestalim, a pokrenuta operacija potrage nije donijela nikakva rezultata pa je prekinuta tri dana kasnije.

Život je izgubilo 30 članova posade. Preživjela su samo dvojica, španjolski državljani Imeldo Barreto Leon (41) i Epifanio Lopez (39), koje je na splavi pronašla japanska ribarica 20. siječnja 1976. 

Do današnjeg dana, više od 40 godina poslije, brodarska tvrtka čuva tajnost s obzirom na uzrok nesreće. Najistaknutija teorija tvrdi da su uzrok mogle biti eksplozije uzrokovane ostacima nafte u teretnom odjeljku koji je napunjen željeznom rudom.

Berge Istra bio je, poput brod blizanca Berge Vanga koji je nestao pod sličnim okolnostima četiri godine kasnije, brod koji je mogao prevoziti i naftu i željeznu rudu. Nakon ova dva nestanka nikada se više nisu gradili kombinirani brodovi poput ovih, a nafta nikad više nije prevožena zajedno s rudom.

Foto: auke visser

Berge Istra je bio prvi od njih i do tada najveći, a ujedno i prvi u seriji od četiri jednaka broda. Njegovi su blizanci ponijeli imena Berge Adria, Berge Brioni i Berge Vanga. 

FELJTON: PULSKI DIV 'Uljanik. To ime mnogima ništa ne znači, a meni je bio kruh...'

Izgubljen na južnom Atlantiku

Berge Vanga bio je nosač rude i nafte s 227,912 kubičnih metara istisnine . Brod se također nalazio u vlasništvu norveške brodarske tvrtke Sig. Bergesen d.y. i bio je registriran u Liberiji. 

Brod je nosio građevinski broj 300 u brodogradilištu Uljanik a izgrađen je 1974. Pripadao je klasi kombiniranih ili brodova za prijevoz nafte, sipkih tereta i rude.

Bio je na putu iz Brazila u Japan prevozivši željeznu rudu kada je iznenada u 29. listopada 1979. izgubljen kontakt s plovilom u južnom Atlantiku. 

Život je izgubilo 40 ljudi. Nekakvi ostaci koji su nalikovali dijelovima tankera pronađeni su bez ljudskih ostataka. Još uvijek se malo toga zna o nesreći, a saslušanje nakon nesreće održano je iza zatvorenih vrata. Glavna teorija tvrdi da su uzrok nesreće bile eksplozije uzrokovane ostacima nafte u teretnim odjeljcima.
 

Tema: Feljtoni

Možda vas zanima i ovo:
Message