Djelatnost brodogradnje sam Uljanik d.d. ne može obavljati, jer za to nema uvjeta, nema opremu za gradnju brodova, nema vlastitih izvora sredstava za pokretanje proizvodnje, kaže upraviteljica
'Koncesiju i započete brodove prenijeti na tvrtku kćer'
Stečajna upraviteljica Uljanika d.d. Marija Ružić smatra da za tu tvrtku nije moguće izraditi stečajni plan kojeg bi vjerovnici prihvatili te bi trebalo provesti likvidaciju, ali i kako je nužno sačuvati brodogradnju u Puli, i to putem tvrtke kćeri Uljanik Brodogradnja 1856 na koju bi se prenijela koncesija i gradnja brodova.
Proizlazi to iz Posebnog izvješća stečajne upraviteljice o izradi stečajnog plana krovne tvrtke pulskog brodogradilišta Uljanika d.d. koje je u utorak objavljeno na e-Oglasnoj ploči sudova.
U tom dokumentu Ružić konstatira kako provedbenu osnovu stečajnog plana nije moguće izraditi, napominjući uz ostalo da je osnovano pretpostaviti da bi stečajni vjerovnici prvog višeg isplatnog reda glasovali za stečajni plan, ali da razlučni vjerovnici nisu iskazali interes da bi se odrekli prava odvojenog namirenja, a ni vjerovnicima druge skupine se ne može pružiti uvjerenje da bi bili u povoljnijem položaju nego da stečajnog plana nema.
Djelatnost brodogradnje sam Uljanik d.d. ne može obavljati, jer za to nema uvjeta, nema opremu za gradnju brodova, nema vlastitih izvora sredstava za pokretanje proizvodnje, a zbog pozitivnih propisa ne može dobiti ni državne potpore, bez kojih brodograđevna industrija ne može opstati, nabraja stečajna upraviteljica.
"Zbog svega navedenog nije moguće izraditi provedbenu osnovu stečajnog plana kojeg bi vjerovnici prihvatili, a sud odlučio potvrditi ga. Stoga se nad Uljanik d.d. u stečaju ima provesti likvidacijski stečajni postupak. Imovina dužnika u stečajnom postupku prodat će se sukladno odredbama Stečajnog zakona, iz unovčene imovine namiruju se razlučni vjerovnici, trošak postupka i ostale obveze stečajne mase, te raspoloživim sredstvima stečajni vjerovnici. Kao što je navedeno nije za očekivati da će imovina biti unovčena po procijenjenoj vrijednosti, a dužnik, u tom slučaju, mora vratiti koncesiju", navodi Ružić.
No, smatra i kako je neophodno sačuvati brodogradnju u Uljaniku.
Obrazlaže to uz ostalo i činjenicom da je Uljanik, uz ostala hrvatska brodogradilišta, jedan od najpoznatijih globalnih brendova i na svjetskom je tržištu prepoznato kao specijalizirano brodogradilište za gradnju jedinstvenih brodova specijalne namjene, kao i važnim multiplikativnim učinkom brodogradnje na gospodarstvo.
Stečajna upraviteljica stoga "predlaže spasiti brodograđevnu industriju u Puli", a predlaže to putem Uljanikove tvrtke kćeri - Uljanik Brodogradnja 1856 d.o.o.
Tu je tvrtku, naime, Uljanik osnovao u svibnju 2018. godine, ima upisani kapital od 20 tisuća kuna. Uljanik Brodogradnja 1856 nema nepodmirenih obveza, a ni imovine, jer od osnivanja 2018. nije obavljao poslove, a predmet poslovanja omogućava brodograđevnu djelatnost, napominje se u izvješću.
Ružić stoga predlaže da Uljanik Brodogradnja 1856 zatraži prijenos koncesije s Uljanika, odnosno da prethodno skupština Uljanika d.d. u stečaju donese odluku da se odriče koncesije u korist društva kojega je jedini član.
Njezin plan nadalje podrazumijeva da se država, kao razlučni vjerovnik na dijelu pokretnina Uljanik Brodogradilišta u stečaju, preuzme predmete na kojima ima pravo odvojenog namirenja. Tom imovinom, koja je potrebna za brodograđevnu djelatnost, država bi izvršila povećanje temeljnog kapitala Uljanik Brodogradnje 1856.
Takva mogućnost postoji i za druge razlučne vjerovnike, koji bi tako - povećanjem temeljnog kapitala Uljanik Brodogradnje 1856 tj. unosom pokretnina po procijenjenoj vrijednosti u tu tvrtku, ušli u vlasničku strukturu, odnosno stekli poslovni udio u Uljanik Brodogradnji 1856.
Oprema koja nije opterećena pravom odvojenog namirenja, a predstavlja dio stečajne mase Uljanika d.d. i Uljanik Brodogradilišta, do unovčenja bi se dala u zakup Uljanik Brodogradnji 1856.
Plan stečajne upraviteljice predviđa da se u Uljanik Brodogradnji 1856 dovrši gradnja broda 526 (namijenjenog prijevozu žive stoke), a na kojemu su uknjižena prava zaloga Ministarstva financija, HBOR-a, HPB-a i Barry Rogliano Salles. Procijenjena vrijednost tog broda u gradnji je 18,8 milijuna eura odnosno 138,8 milijuna kuna.
"Prema Poslovnom planu pokretanje proizvodnje radi dovršetka broda u gradnji Uljanik 526 započeo bi u drugom kvartalu 2020. Za to je potrebno zaposliti oko 450 radnika. Za dovršetak tog broda potrebno je osigurati 50 milijuna eura u kontinuitetu do drugog kvartala 2021. Financiranje dovršetka broda moguće je avansom od strane krajnjeg kupca ili putem kredita HBOR-a ili komercijalne banke", navodi Ružić.
Dodaje i kako bi država za obveze po kreditu trebala dati državno jamstvo u dopuštenom postotku po pravilima o državnim potporama.
"Plan predviđa nakon podizanja proizvodnje da se kontinuitet održive proizvodnje osigura prije svega ponavljanjem gradnje visokosofisticiranih brodova, za koje Uljanik ima spremne projekte i radioničku dokumentaciju. S obzirom na dosadašnju kvalitetu isporučenih brodova vjeruje se da će se raniji naručitelji brodova vratiti u Uljanik", smatra Ružić, koja je skupštini vjerovnika predložila i neke od odluka koje trebaju donijeti.
Inače, na izvještajnom ročištu za Uljanik d.d. održanom 25. listopada stečajna upraviteljica Marija Ružić dobila je rok od trideset dana za izradu poslovnog odnosno stečajnog plana kojim bi se trebala definirati budućnost i eventualni put oživljavanja pulske brodogradnje.