Tijekom 2012. godine mnoge su tvrtke proglasile stečaj, a drama oko bračkog Jadrankamena trajala je cijelu godinu. Cijene benzina su obarale rekorde u 2012.
Kriza nije gotova: Rasle cijene benzina, sve više stečajeva...
Kriza se nastavila i u 2012. godini, a prema posljednjim podacima još dugo će se čekati oporavak od gospodarske krize. BDP zemalja eurozone dva kvartala zaredom je bio u padu. U Hrvatskoj je rastao broj nezaposlenih koji je premašio 350.000, a malo prije kraja godine došle su loše vijesti od kreditne agencije Standard & Poor koja je kreditni rejting Hrvatske snizila i proglasila ga smećem.
Mnoge tvrtke otišle u stečaj
U 2012. mnoge su hrvatske tvrtke završile u stečaju. U siječnju je stečaj proglašen u čakovečkoj tvornici MTČ. Radnici plaće u tom trenutku nisu primili od rujna 2011.
Tijekom cijele godine trajala je drama oko bračkog Jadrankamena. U ožujku je stečajnim upraviteljem imenovan Ivo Bućan kojem radnici nisu dali ući u pogone pa je stečajno postupak pokušao provesti uz pomoć policije. Na mjesto stečajnog upravitelja u svibnju je podnio neopozivu ostavku, a prema odluci Trgovačkog suda u Splitu novom je stečajnom upraviteljicom proglašena Anči Bačić. Vođa sindikalista Jadrankamena, Tonći Drpić tada je izrazio zadovoljstvo jer je čelno mjesto zauzela žena. Bio je uvjeren da će sa ženom moći lakše razgovarati. Ipak, nije dugo prošlo i Anči Bašić je od Drpića dobila crveni karton jer je 'izigrala povjerenje radnika i nije pokrenula proizvodnju'. U posljednjem incidentu policija je uhitila Drpića jer je s još petoricom radnika promijenio bravu na vratima sindikalnih prostorija u Jadrankamenu.
U stečaju je završilo i Dalmacijavino i to s dugom od 1,041 milijardu kuna dugovanja prema državi i nabavljačima. Od stečaja u svibnju do kolovoza tvrtka je stvorila nove gubitke u iznosu od 14,44 milijuna kuna. Tvrtki su odlučili pomoći košarkaši Splita. Nakon što nisu uspjeli naći sponzora na prednjoj strani dresa odlučili nositi logotip njihova najpoznatijeg proizvoda Pipi.
U ožujku je Vlada donijela i tešku odluku da u stečaj šalje brodogradilište Kraljevica. Odbili su ponudu Danka Končara za privatizaciju, a adašnji ministar gospodarstva Radimir Čačić objasnio je da su je odbili zbog neadekvatnih jamstava.
Radnici splitskog Konstruktora štrajkali su gotovo mjesec dana zbog neisplaćenih šest plaća, a sada razmišljaju o pokretanju stečaja. Tvrde da su se na to odlučili 'zbog nehumanih uvjeta' u prostorima i gradilištima tvrtke.
Stečaj je u lipnju proglašen u poduzeću Sloga iz Požege. Već u travnju radničko vijeće Sloge je zbog velikih dugovanja prema državi, oko 14 milijuna kuna, i opasnosti da se prekine proizvodnja odlučilo pokrenuti stečaj kojim bi se sačuvale proizvodnja i barem dio radnih mjesta.
Stečaji su potresali i imotsku krajinu pa je nakon Trimota u kojem je bez posla ostalo 147 radnika, u stečaj otišla i imotska Vodoprivreda. U skladu s propisima stečajnog postupka stečajni upravitelj Ivan Šteko odlučio se na podjelu radnih knjižica za 45 radnika firme.
Rasle cijene goriva
Hrvate su mučila i stalna poskupljenja goriva pa je tako nakon mjesec dana rasta, cijena najprodavanijeg eurosupera 95 tek početkom desetog mjeseca pala ispod 11 kuna.
Visoke cijene nisu imale previše veza sa skupljom naftom na svjetskom tržištu. Naime, iako su cijene nafte pomalo rasle, nisu rasle koliko i cijena goriva. Iz Ine su za stanje krivili svjetske špekulante, velike banke i burze koji koriste krizu kako bi što više zaradili. Stručnjaci za naftu su tvrdili da su velike svjetske banke i burze pumpale cijenu nafte jer su u njoj pronalazili svojevrsnu sigurnost, jer je ona, poput zlata, nešto u čije se vrijednosne papire isplati ulagati.
Vlada je donijela odluku o uvođenju trošarina od 15 lipa po litri dok su cijene padale, ali od odluke su odustali jer je svako poskupljenje goriva slijevalo novac u državnu blagajnu.