News

Komentari 20

'Modele održavanja nastave nećemo mijenjati, situacija se može promijeniti kroz 48 sati'

'Modele održavanja nastave nećemo mijenjati, situacija se može promijeniti kroz 48 sati'

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs kaže kako nema potrebe mijenjati dosadašnje modele održavanja nastave i kako je ministarstvo sklonije online nastavi zbog nadolazeće turističke sezone

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs poručuje kako se epidemiološka situacija može vrlo brzo promijeniti i kako su modeli po kojima se nastava odvija, a donijelo ih je ministarstvo, dobar način provođenja epidemioloških mjera u školama i kako dodatne smjernice nisu potrebne.

- Ministarstvo je dalo smjernice početkom školske godine i po tim smjernicama se i nastava odvija cijelo vrijeme. S interaktivnim pristupom A, B i C modelom koji se primjenjuje na razini županija, gradova čak i škola. To se pokazalo vrlo, vrlo dobrim i ja sam ponosan da djeca u Hrvatskoj su ovu školsku godinu provela 78 posto sati, od ukupne nastave licem u lice. Ostatak otpada na C model, od kuće na daljinu. To je sigurno među najvišim u EU. Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično i zbog toga se onda ide na pristup da se odluke donose neposredno prije - rekao je Fuchs u dnevniku RTL-a.

Fuchs smatra da nema dodatne opcije po kojoj djeca i roditelji ne bi saznavali u petak da u školu od ponedjeljka idu online.

- Budimo realniji. Kada cijeli razred odlazi u izolaciju on u roku 24 sata prelazi na on line model C - poručio je Fuchs.

Fuchs kaže kako je sustav dobar i prilagodljiv je ovisno o trenutnoj epidemiološkoj slici.

- Čitav sustav je priređen tako da unutar 24 sata može prijeći na on line nastavu. A to što sigurno komplicira organizaciju kod kuće roditeljima, mi to razumijemo, ali je bolje da su djeca u školi i da ipak, u četvrtak javimo hoće li sljedeći tjedan bili ili neće biti direktne nastave - rekao je Fuchs.

U organizaciji nastave zasada se ne planira ništa mijenjati.

- Ne, neće se ništa mijenjati u tom pristupu. Pristup se pokazao dobrim i mislim da je to u redu. Upravo zbog ovog pristupa Dubrovnik je počeo padati. Oni su bili vrlo visoko sada idu prema vrlo dobrim pokazateljima - poručio je Fuchs.

Fuchs kaže kako ne vidi potrebu uvođenja sistema semafora.

- Ne treba. Zašto bi radili semafor u županiji kada su one vrlo različite pa, recimo, u Lici na jednom mjestu imate nekoliko pozitivnih, a u ostalim krajevima Like nemate. Imamo semafore po školama. Škola ima ili nema pozitivnih i na osnovu toga se onda u interakciji sa Stožerima i epidemiolozima donose odluke - poručio je.

Brojke su znale biti i veće, a učenici su ipak išli u škole. Sada pak, smatra Fuchs, treba razmišljati i o nadolazećoj turističkoj sezoni.

- Da učenici su išli u škole ranije u ovo vrijeme, i nekoliko dana prije toga, u studenom brojke su bile više. Sada smo skloniji tome da zbog dolaska turističke sezone, cijepljenja i slično, ovo produži od uskrsnih praznika - rekao je.

Odbio je mogućnost uvođenja kriznog kurikuluma kojeg traže nastavnici.

- Mislim da ćemo ipak ovako nastaviti. Nemamo još puno do kraja školske godine i mislim da smo dobro odradili ovu školsku godinu, da možemo biti zadovoljni s vremenom koje su učenici proveli u školama direktnom nastavom licem u lice - poručio je Fuchs.

Fuchs kaže i kako je svjestan toga da je zbog krize ugroženo psihičko zdravlje djece.

- Psihičko zdravlje djece je sigurno ugroženo, no mi u Ministarstvu o tome nemamo podatke, to imaju druge službe. Mi u školama imamo organizirano da čim se pojave problemi nastavnici i stručne službe kontaktiraju roditelje, ali onda su to druge institucije izvan škola - rekao je.

Za uvođenje dodatnih psihologa u školama Fuchs kaže kako je velika potražnja za takvim stručnjacima i kako ih je teško pronaći.

- Pitanje je gdje su ti dodatni psiholozi sa iskustvima. Znamo da one institucije koje pružaju psihološku pomoć, znamo da su opterećene i postoji lista čekanja što prije nije bilo. Definitivno djeca imaju problema - zaključio je Fuchs.

Najčitaniji članci