Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
51 komentara

Našli crnu kutiju zrakoplova: Je li kriv pilot ili udar munje?

Od 78 putnika i članova posade preživjelo je njih 37, poginulo je 40 putnika i jedan član posade. Pilot je preživio. U nesreći je ozlijeđeno 32 ljudi, a pet ih je u moskovskoj bolnici

Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
51 komentara

Jutro nakon stravične nesreće na moskovskom aerodromu Šeremetjevo cijela Moskva zavijena je u crno. Ljudi su u šoku i bilo gdje da se čovjek kreće može se čuti da se raspravlja o toj nesreći. 

- Kako? Kako je to moguće? - govori jedna djevojka na metro stanici kolegici izražavajući veliku tugu zbog broja poginulih. Naime, Rusi na pitanje što im je najvažnije kad je država u pitanju na prvo mjesto stavljaju - sigurnost. Stoga se ni ne bune kada moraju čekati u velikim redovima prilikom ulaska na Crveni trg da bi prošli sigurnosnu kontrolu, a isto su tako strpljivi i kada prilikom ulaska u garaže velikih šoping centara moraju dopustiti pretres automobila.

POGLEDAJTE VIDEO: 

- Zato je Vladimir Putin toliko popularan u Rusiji. On nam pruža sigurnost. Ovdje nema terorističkih napada, sve se kontrolira, sigurnosne mjere su na najvišim razinama - govori na Masha, zaposlenica jedne ruske banke. I nju, kao i sve druge, šokirala nesreća na najprometnijem ruskom aerodromu Šeremetjevo. 

Istražitelji jučerašnje avionske nesreće pretpostavljaju da  bi uzrok hitnog slijetanja i požara mogli biti posljedica nedovoljnih kvalifikacija pilota, dispečera i onih koji su obavili tehnički pregled zrakoplova, lošeg vremena ili tehničkog kvara. Pronašli su crnu kutiju te videokasete s nadzornih kamera. Uzeli su i uzorke goriva. U zrakoplovu je, pišu ruski mediji, bilo 78 osoba, uključujući i tri maloljetne osobe te pet članova posade. Evakuirali su se 33 putnika i četiri člana posade. Devetero ozlijeđenih su hospitalizirani u moskovskim bolnicama.

PROGUTAO IH PLAMEN Ruski heroj: Član posade umro spašavajući putnike zrakoplova

Ovaj zrakoplov je u nedjelju prije polaska iz Moskve u Murmansk na zajedničkom letu Aeroflota i KLM-a obavio već tri leta - od Saranska do Šeremetjeva, od Šeremetjeva do Saratova i natrag. Zrakoplov je proizveden u kolovozu 2017., a posljednji put je servisiran u travnju ove godine.

A view shows a damaged Aeroflot Sukhoi Superjet 100 passenger plane after an emergency landing at Moscow's Sheremetyevo airport | Autor: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Izvor upoznat s tijekom istrage rekao je da je radio-veza s zrakoplovom izgubljena nakon što ga je udario grom. Sugovornik bliski zrakoplovnim vlastima također je kazao kako se munja smatra glavnim uzrokom kvarova u sustavu. Do požara je pak došlo u trenutku prvog neuspješnog slijetanja kada je zrakoplov pun kerozina repnim dijelom tri puta žestoko udario u pistu time izazvao eksploziju motora te se takav u plamenu ponovno vinuo u zrak i nakon nekoliko trenutaka sletio.

Pilot zrakoplova Denis Evdokimov također je rekao da je munja udarila u zrakoplov. Nakon toga je nestala radna komunikacija s dispečerima, posada se prebacila na frekvenciju za slučaj nužde. Evdokimov je naglasio i da je požar počeo nakon slijetanja.

- Ne mogu objasniti zašto je došlo do udarca o pistu, jer je zrakoplov prilazio pisti "prema propisanom postupku - rekao je Evdokimov..

A passenger plane is seen on fire after an emergency landing at the Sheremetyevo Airport outside Moscow | Autor: STRINGER/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL Foto: STRINGER/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Inače u Moskvi je jučer poslijepodne padala kiša, ali velika grmljavinska nevremena nisu zabilježena. 

Do jučerašnje tragedije u povijesti eksploatacije zrakoplova ruske proizvodnje, Sukhoi Superjet 100 (SSJ), dogodila se još jedna tragedija s gubitkom života - u Indoneziji, 9. svibnja 2012. tijekom demonstracijskog leta kada je avion udario u planinu i usmrtio svih 45 ljudi. Razlog je bile pogreška u pilotiranju. Osim ovog incidenta zabilježene su slučajevi tehničkih neispravnosti kako u upotrebi u ruskim aviokompanijama tako i u međunarodnim.

NOVE SNIMKE Što se točno dogodilo: Avion se odbijao od piste poput igračke

U proljeće ove godine, moskovski dnevni list Vedomosti je izvijestio je da je irski prijevoznik CityJet, inače jedini operater SSJ-100 u Europi, odbio zrakoplove ovog modela. U tiskovnoj službi irske zrakoplovne tvrtke tada su objasnili da od siječnja 2019. više ne koriste ovaj model zrakoplova te da se tvrtka više ne surađuje aktivno s proizvođačem.  

U studenom 2018. godine, pak, predsjednik tvrtke proizvođača Sukhoi, Alexander Rubtsov, potvrdio je problem s modelom SSJ-100 i izjavio da se planira povećati udio ispravnih modela zrakoplova u flotama operativnih zračnih prijevoznika sa sadašnjih 66-70 na 75%. Rubtsov je tada naglasio i da, iako zrakoplovne tvrtke "često" imaju problema s SSJ-100, proizvođač je poduzeo niz mjera: kupnju rezervnih dijelova, rekonstrukciju skladišta rezervnih dijelova i sveobuhvatnu mehanizaciju.

Ruski ministar: Nema razloga za prizemljivanje zrakoplova Suhoj Superjet 100

Rusija ne vidi razlog za prizemljivanje zrakoplova Suhoj Superjet 100 ruske proizvodnje nakon što se jedan od aviona tog modela zapalio tijekom prisilnog slijetanja u Moskvi, pri čemu je poginula 41 osoba, rekao je u ponedjeljak ministar prometa te države. 

Nesreća u nedjelju posljednja je u nizu neuspjeha tog prvog putničkog zrakoplova razvijenog u Rusiji nakon raspada Sovjetskog Saveza koji je Moskva prikazivala kao dokaz da može samostalno proizvesti kvalitetan avion. 

Istražitelji analiziraju zašto je zrakoplov Aeroflota na letu od Moskve do krajnje sjevernog grada Murmanska morao prisilno sletjeti i zašto je to slijetanje prošlo toliko katastrofalno. 

Razmatra se nekoliko uzroka poput tehničke ili ljudske greške i loših vremenskih uvjeta. 

Jevgenij Ditrih, ruski ministar prometa, na konferenciji za medije kazao je da je zahtjev da se taj model zrakoplova prizemlji dok se ne dovrši istraga "bez osnova". 

Televizijske snimke od nedjelje pokazuju kako se avion zapalio na pisti moskovske zračne luke Šeremetjevo pri nepravilnom slijetanju. 

Zrakoplov je prevozio 73 putnika i pet članova posade. Ditrih je rekao da je iz aviona izvučeno 41 tijelo. Preživjela su 33 putnika i četiri članova posade. Šestero preživjelih i dalje je u kritičnom stanju. 

Avion je proizveden u kolovozu 2017. na dalekom istoku, a posljednji put bio je servisiran u travnju 2019. 

Aeroflot je dugo radio na tome da sliku nesigurne aviokompanije kakva je bila u postsovjetskom razdoblju prometne u modernu kompaniju pa je ulaganjem izgradio jednu od najmodernijih flota na međunarodnim rutama koristeći se uglavnom zrakoplovima Boeing i Airbus. 

No ta aviokompanija vlasnica je i najmanje 50 Superjetova koje koristi na domaćim i stranim letovima. 

Taj model je počeo letjeti 2011. i više je puta bio kritiziran zbog sigurnosti i pouzdanosti, što uključuje i prisilno slijetanje u prosincu 2016. nakon što je otkrivena neispravnost na repu zrakoplova. 

Meksička niskotarifna aviokompanija Interjet Airlines, korisnica pet Superjetova, u nedjelju je priopćila da tim zrakoplovima upravlja "po najvećim sigurnosnim standardima" i da pomno prati rusku istragu. 

Jedan Suhoj Superjet srušio se 2012. u Indoneziji, pri čemu je poginulo svih 45 putnika i članova posade, a za uzrok nesreće proglašena je ljudska greška. 

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message