Iz resornog Ministarstva gospodarstva kažu da rade na tome da spase tri broda, ali pitanje je hoće li se i pod kojim kondicijama uspjeti potpisati novi ugovori...
3. maj pred potpunim slomom: Ostaje bez ljudi i bez brodova?
Od četiri otkazana Siemova broda za prijevoz automobila u 3. maju možda – ali samo možda – završiti će se jedan, a kanadska je Algoma definitivno odustala od dvije svoje novogradnje.
Ne promjeni li se nešto do kraja ovog mjeseca, u smislu da 3. maj odnekud dođe do novca i kupi materijal da bi se mogli nastaviti radovi makar na poluzavršenom brodu Algoma Innovatoru, sve su indicije da će i Kanađani raskinuti ugovore za sva četiri broda, piše Novi list.
Riječki 3. maj tako bi početkom idućeg mjeseca mogao ostati praktički bez ijednog važećeg ugovora. Novac u Uljanik grupi potpuno je presušio, dvije novogradnje koje su u opremnoj luci pulskog brodogradilišta završavaju se tako da naručitelji-brodari direktno plaćaju kooperantima i dobavljačima, a situacija u 3. maju još je gora jer nemaju ni novac, ni materijal, a vjerojatno od početka idućeg mjeseca ni važeće ugovore, osim ako se ne računa španjolski kemikalac Santiago koji već više od godinu i pol dana čami na vezu u pulskom Uljaniku, bez ikakvog pomaka.
Iz resornog Ministarstva gospodarstva kažu da rade na tome da spase tri broda, ali pitanje je hoće li se i pod kojim kondicijama uspjeti potpisati novi ugovori za njihov završetak i isporuku. Ministar financija Zdravko Marić zasigurno ne bez razloga počeo je ukazivati na pitanje i problem dodatnih sredstava potrebnih za završetak tih brodova.
Osim bez poslova, 3. maj ostaje i bez ljudi. Prema informaciji koju je Novi list dobio od Predraga Kneževića iz Sindikalnog odbora za spas 3. maja, samo od početka ovog mjeseca iz riječkog brodogradilišta otišlo je 49 radnika, i to mahom dokazanih, vrsnih majstora.