Barbat je naš treći trajekt sagrađen u grčkom brodogradilištu koji je imao nezgodu na moru zbog nekvalitetne gradnje. Stručnjaci kažu da treba graditi doma
'Ne kupujte grčko jer je naše bolje, a i imaš bolju kontrolu'
Trajket Barbat, koji se u srijedu nasukao na obalu u Jablancu, nije prvi brod sagrađen u grčkom brodogradilištu sklon kvarovima. Naime, prošle godine njihov trajekt “Tin Ujević” udario je u Gat sv. Petra u splitskoj trajektnoj luci. U Jadransko more tad je isteklo 35 tona mazuta. I trajekt Korčula, koji su također gradili Grci, prije dva mjeseca zbog kvara na stroju satima je kružio ispred Hvara.
- Treba graditi doma jer tad imaš bolju kontrolu i nadzor nad brodovima. Uostalom, mi imamo i dulju tradiciju u brodogradnji te smo jednostavno bolji od Grka. Općepoznato je da grčka brodogradnja i nije baš najbolja, a očito taj škver i nije najpouzdaniji.
Stoga i ne čudi ovakva situacija s trajektima. To si vlasnici kompanija ne bi smjeli dopuštati - rekao je Mislav Brlić s Brodarskog instituta.
Barbatu je otkazao sustav upravljanja
Trajekt Barbat bio je najveći i najmoderniji trajekt u floti Rapske plovidbe. Cijena mu je bila pet milijuna eura. Sad je na popravku u Malom Lošinju.
Iz trajekta 'Tin Ujević' isteklo 35 tona mazuta
Jadrolinijin trajekt vrijedan 7,5 milijuna eura sagrađen je 2002. godine u
škveru u grčkoj Perami. U ožujku prošle godine udario je u gat splitske
luke. Istražitelji su naveli kako određeni dijelovi trajekta nisu baš bili
građeni “prema zanatu”.