Otkrivamo kako će Škotska moći prodavati sireve i ulje kao svoje te zašto naši izvorni proizvodi nemaju nijedan EU certifikat kojim se štiti zemljopisno podrijetlo
Paški sir i pršut su hrvatski proizvodi? Da, da, malo sutra
Broj hrvatskih prehrambenih proizvoda, čija je izvornost zaštićena na tržištu EU, iznosi nula. U najboljem je položaju istarski pršut koji je dosad jedini prijavljen da postane dio biznisa koji je u EU 2010. iznosio 16 milijardi eura.
Stanje je samo nešto bolje od katastrofalnog i na tržištu Hrvatske, gdje je zaštićeno samo 12 proizvoda. To znači da je nemoguće nekoga spriječiti da npr. u Škotskoj proizvede nešto pod nazivom “paški sir” i prodaje ga u EU. Riječ je o trima EU-certifikatima; zaštićena oznaka podrijetla (PDO), zaštićeno zemljopisno podrijetlo (PGI) i zajamčeni tradicionalni specijalitet .(TSG).
Lako je zaključiti da s tim oznakama lokalni proizvod postiže višu cijenu i osvaja veće tržište. O tome svjedoči i podatak da je 30 posto brendiranih proizvoda iz EU izvezeno izvan Unije. Udruga istarskih pršutara, s Milanom Buršićem, su pršutom nadomak certifikata PDO.
>>> Više pročitajte u 24sataExpressu