Vlak dug 75 metara sa 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta postiže brzinu od 160 kilometara na sat, hrvatski je proizvod, a napravili su ga tvrtka Končar i Gredelj
Premijerka Kosor htjela voziti novi vlak, nisu joj dozvolili
Među prvim putnicima na promotivnoj vožnji prototipa elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Dugo Selo bila je premijerka Jadranka Kosor okružena suradnicima.
- Malo smo pregovarali oko toga mogu li ja voziti, ali mislim da nismo došli do suglasja, prema tome ovoga puta idem kao putnica - izjavila je Kosor prije ulaska u vlak. No, nije odoljela barem nakratko sjesti na mjesto strojovođe. Potom se vratila u prvi razred i sa putničkog mjesta razdragano mahala.
Vlak dug 75 metara sa 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta postiže brzinu od 160 kilometara na sat, hrvatski je proizvod, a napravili su ga tvrtka Končar i Gredelj. Cijena vlaka je manja pet milijuna eura odnosno 37,5 milijuna kuna. Predsjednik Uprave Končara Darinko Bago otkrio je da je upravo Kosor na predstavljanju sličnog vlaka kojeg je njegova tvrtka razvila za Federaciju BiH, a na njegovom predstavljanju Kosor je poželjela da i HŽ imaju takav vlak. Godinu dana kasnije želja joj se ispunila.
- Zahvaljujem premijerki Kosor na, neću reći inicijativi, ali na dobrom usmjerenju da se ovaj vlak realizira - rekao je Bago.
Još dva ovakva vlaka bit će gotova do kraja godine, a do 2015. na hrvatskim prugama trebao bi biti 41 ovakav vlak.